Täällä on joskus ollut keskustelua noista äitiysraha/veroprosentti jutuista, mut en nyt löytänyt niitä. Ootteko siis hakenu muutosverokorttia ja millasia prosentteja ootte saanu?
Mie soitin verotoimistoon, piti olla tiedossa paljonko työnantaja maksaa tältä vuodelta palkkaa + jos saa lomarahaa nii sen suuruus ja sitten tietty se yhteissumma jonka saa kelalta niitä äitiys- ja vanhempainrahoja. Mulla oli muistaakseni ennestään veroprosentti 14, nyt nousi 17. Lähettivät kotiin mulle sen muutosverokortin ja toimitin sen palkanlaskijalle.
Mullakin näyttäs 13 %:ia, kun ei oo muita tuloja tälle vuodelle vielä. Mutta palautusten toivossa taidan antaa sen olla 25%, mikä on aiemmin palkkatulostakin lähtenyt.
Mää en hakenu muutosverokorttia, palkasta lähtee se 21% ja kelan rahoista 25%. Olis menny veroprosentti niin pieneks jos oisin hakenu muutosverokorttia ni en sit viittiny.
Mä hain, saan minimi rahaa, uusi prosentti 14,5%. Ei tosin laskettu kun tän vuoden tulot marraskuuhun milloin loppuu vanhempainpäiväraha.. Että sitte pitää varmaa käydä kodinhoitotuelle isompi prosentti.
Mä sain tiputettua sen 20%, vähän edes pieneni onneksi :) tulot ei ollu noussu tarpeeks että oisin saanu 6kk mukaan, vaikka oon tienannu paljon enemmän viime vuonna ja tein tosi paljon töitä viimeset kuukaudet et sais mahdollisimman hyvät äippärahat, mut ei riittänyt :/
Mä saan saman rahan ku esikoisesta sillon, maksoin 23% veroa ja mätkyjä tuli. Joten annan "huoletta" nyt mennä sen 25% niin luultavasti säästyn ainakin mätkyiltä :D
Taas on heräilty tunnin välein supistuksiin ja kauhean kipee maha, vauvan joka liike sattuu alapäähän aivan sikana oon taas vähän siinä ja siinä pitäskö mennä tarkistaa.. Onko muilla vatsaa kutittanu? Täällä on kutissu niin et tekis mieli raapia koko masun auki
Jep, mua kutittaa myös, aina tosta navan seudulta. Mullakin on alkanu olla näitä kipeitä supistuksia. Aiemmin oon tuntenut niitä vaan öisin, mutta tänään on päivälläkin ollut useampi. Ja tosiaan alapäätä kiristää, kun siellä tunkeillaan.