Juuh, meillä riehuu oksennustauti jonka tyttö sai päivähoidosta. Tyttö oksensi vielä viime yönäkin vaikka tää alkoi torstai-iltana. Myö aloitettiin miehen kanssa oksennustalkoot viime yönä. Oksensin kai 3-4 kertaa 4 tunnin aikana.. :S
Auts MPOP Oksennustauti on niin rasittava, flunssakaan ei oo mitään ton taudin rinnalla.
Ja mulla on ollu molemmat taudit nyt raskauden aikana, toki oksennustauti oli suht alkuraskaudes.
Toiv teijän tauti menee nopsaan ohi! Voi muuten olla et vanhempas oksentaa seuraavaks. Tarttuu nimittäin niin herkästi toi.
Äiti lähti eilen ja ehti onneks kotiin sairastamaan, oli oksentanut klo 5 aamulla kuulemma. Iskä on vielä täällä mut toistaiseksi terve. On lähdössä tänään ja toivottavasti säilyy ilman tautia.
Olin yön ja aamun synnytyssalissa tarkkailussa kun illalla osastolla käyrillä ollessa vauvan sykkeet laski. Aamulla tehtiin oksitosiinirasitus ja siinä oikein hyvää käyrää oli. Nyt mulle laitettiin ballonki, jolla nyt sit käynnistellään.
Meillä vauva arki lähtenyt sujumaan mukavasti. Isosiskot on ainakin vielä hyväksyneet vauvan tulon hyvin.
Vihdoin alkaa maitoa tulla ja vauvan paino alkoi nousta. 60g tullut eilisestä. Ollaan käyty osastolla punnituksella eilen ja tänään. Nyt ei tarvi enää mennä. :)
Kiirettä pitää ja yölliset imetykset vähän väsyttää. Olo on kuitenkin kaikinpuolin onnellinen.
Odotan niin innoissani vauva-arkea! (Kaikista läheisten pelotteluista huolimatta) Yritän kuitenki vielä nauttia tästä hetkestä vaikkei enää mukavaa ookaan :D
Mä oon ruvennut miettii, miltähän pikkunen näyttää.... onkohan samanlainen tummatukka kuin isoveli syntyessään. ☺Ihana vielä elää tätä odotusta ja samalla miettiä, millaista kohta on ☺ Tänään taitaa olla jo hetki pakata pikkuisen laukku.
Mä tänää tossa kans vähän pakkailin laukkua jo valmiiks. Vaikee päättää mitä sille pikkumiehelle sit pukee päälle ku lähetää kotii! :D
Sit puhuin kaverin kans ja se oli sitä mieltä et ei siellä muuta tarvii ku tossut, imetysliivit ja vauvan kotiutumisvaatteet, mulla siis meinaa on kunnon lista valmiina :D
Niin, eikä niitä vauvan vaatteitakaan heti tarvi mukaan. Oon toki pakannut ne valmiiksi, mutta mies tuo ne sitten turvaistuimen mukana, kun oikeasti kotiin lähdetään. Meillä ainakin sairaala ohjeisti tosi tiukasti, että tilaa ei ole kuin tärkeimmille tavaroille.
Mä pakkasin omat jutut hoitolaukkuun ja vauvan kotiutumisvaatteet kaukalopussiin, joka on valmiina kaukalossa. :) Mies saa tuoda kaukalon sitten, kun kotiudutaan.
Voi kun mä jo niin haluaisin päästä synnyttämään. Joka ilta tulee itku, kun tahtois jo.
Paljon oon kanssa miettinyt, että miltä mahtaa poika näyttää. Ultrakuvassa profiili näytti multa ja aivan kuin ois perinyt mun leveät leuat. Noh. Kunhan ois itsensä näköinen, eikä esimerkiksi liikaa muistuttais isoveljeään. :)
Mä ainakaan en tarvinnut kun huulirasvaa, dödön, omat sukat, omat ja vauvan kotiutumisvaatteet. Kaikki muu tais olla ihan turhaa laukussa. :D
Lisään vielä laturin ja hiusharjan.
Mä oon tarvinnut täällä osastolla ollessa huulirasvaa, käsirasvaa, laturia, hiusharjaa, ponnareita, pesuaineita, dödöä, omia sukkia ja rintsikoita, vesipulloa, kirjaa, kuulokkeita ja eväitä. Ja sisäkenkiä. Et jos joutuu olemaan osastolla, niin kannattaa varata enemmän tavaraa.