La Helmikuu 2016

Kauan odotetusta lääkärikäynnistä tulikin kurja kokemus... :sad001 Vauveli onkin yhtäkkiä perätilassa ja painoarviokin keskiarvon alapuolella, vaikka normaalin rajoissa kuitenkin. Terveydenhoitaja aiemmin vain sanoi, että taitaa olla iso poika tulossa. Eipä kai sitten kuitenkaan...

Sain nyt sitten lähetteen synnytystapa-arvioon. Haluaisin kuitenkin alakautta yrittää synnyttää, vaikka ns. väärinpäin onkin tulossa. Onko jollakin kokemusta synnyttämisestä vauvan ollessa perätilassa? Olisi kiva kuulla kokemuksia.

Nyt iski kauhea pelko ja huoli :crybaby2

Kiitos, ihana kuulla :Heartred Meidänkin vauvan arvioitu paino on tällä hetkellä toi 2,6kg. Ilmeisesti tässä vaiheessa yleensä arvioitu paino on noin 2,9kg. Toivotaan, että mä voisin synnyttää alakautta ja kaikki menis hyvin :happy:

Oon lukenu noita tammikuisten synnytyskertomuksia, niin siellä ainakin yks oli synnyttänyt perätilassa olevan vauvan ja kaikki oli mennyt hyvin! :)

Mulla oli ensimmäinen 2,6kg vaikka syntyi 2 päivää ennen laskettua aikaa :) Voi vielä viime hetkillä kääntyä oikein päinkin. Tutkivat lantion leveyden, että mahtuuko tulemaan väärinpäin. Kääntämistä jos yrittävät niin se on aika ikävän tuntuista

Lääkäri ainakin sanoi, että lantio on hyvä, joten toivoa on! Ja voihan hän tosiaan kääntyä vielä, toivottavasti :Heartred

Olipa kurjaa Emma. Näin se on yllätyksellistä. Mullakin oli aika huoli päällä sinä aikana, kun vauveli oli perätilassa.
Vielähän noilla viikoilla ehtii kääntyäkin. Mutta jos ei, kyllähän perätilalliset kontrolloidaan tarkemmin ja arvioidaan paras synnytystapa, synnytyksessä mukana lääkäri jos ei kaksikin jne. Ja jos jotain häikkää kesken synnytyksen tulee, ainahan on sektiomahdollisuus. Ja tosiaan monestihan ne menee ihan ongelmitta, mutta varmaan itsellä on yksi huoliaste enemmän. Toivotaan että vielä kääntyisi ☺

Olipa kurjaa Emma. Näin se on yllätyksellistä. Mullakin oli aika huoli päällä sinä aikana, kun vauveli oli perätilassa.
Vielähän noilla viikoilla ehtii kääntyäkin. Mutta jos ei, kyllähän perätilalliset kontrolloidaan tarkemmin ja arvioidaan paras synnytystapa, synnytyksessä mukana lääkäri jos ei kaksikin jne. Ja jos jotain häikkää kesken synnytyksen tulee, ainahan on sektiomahdollisuus. Ja tosiaan monestihan ne menee ihan ongelmitta, mutta varmaan itsellä on yksi huoliaste enemmän. Toivotaan että vielä kääntyisi ☺
Hyvän kokoinenhan vauva kuitenkin on,että älä sen suhteen ole huolissasi :) mullakin oli 36+1 painoarvio 2,7kg..

Oho,oli tarkoitus lainata Emman teksti tuohon,mutta noh, sait varmaan emma kuitenkin ajatuksesta kiinni.. :) uskon kans että susta pidetään hyvää huolta,ja kaikki menee varmasti hienosti! Itsekin hermona kun viime viikolla virtaukset vissiin osittain hieman heikentynyt,mut onneks ylihuomenna taas ultra. Aina saa olla huolissaan :)

Täällä viikkoja 35+2 ja kävin tänään neuvolalääkärillä. Ultrasi ja kokoarviona oli 2200g. Laittoi lähetteen kasvukontrolliin :sad001 Hyvä tietenkin, että tutkivat, mutta tulipa itelle huolestunut olo... Itsekään en mikään isokokoinen ole, joten varmaan geenit vaikuttavat ja toivotaan, että kyse on vain siitä. Onko muut joutuneet kasvukontrolliin?

35+1, kävin päivällä neuvolassa. Kerroin huoleni ja todettiin, että taas on verenpaine noussut entisestään. Nyt oli neuvolantätikin sitä mieltä, että voispas pikkumies vaikka syntyä jo. Teki lähetteen äitipolille ja menen sinne aamulla. Voi kun synnytys käynnistyis tänään ihan itsellään. Vauva on mun tuurilla nyt jo neljäkiloinen. Ainakin mä olen valtava ja maha oon pinkeä ja vauva kuulemma tuntuu tehokkaasti. Viime neuvolasta myös tullut painoa neljä kiloa, kun on niin paljon turvotusta.

Kun ei vaan joutuisi mihinkään sektioon.

Kauan odotetusta lääkärikäynnistä tulikin kurja kokemus... :sad001 Vauveli onkin yhtäkkiä perätilassa ja painoarviokin keskiarvon alapuolella, vaikka normaalin rajoissa kuitenkin. Terveydenhoitaja aiemmin vain sanoi, että taitaa olla iso poika tulossa. Eipä kai sitten kuitenkaan...

Sain nyt sitten lähetteen synnytystapa-arvioon. Haluaisin kuitenkin alakautta yrittää synnyttää, vaikka ns. väärinpäin onkin tulossa. Onko jollakin kokemusta synnyttämisestä vauvan ollessa perätilassa? Olisi kiva kuulla kokemuksia.

Nyt iski kauhea pelko ja huoli :crybaby2

En henkilökohtaisesti tunne ketään alateitse perätila synnyttänyttä, mutta olen lukenut paljon synnytyskertomuksia perätilasynnytyksistä ja kaikilla se on onnistunut hyvin :) yksi ultralääkärikin mulle esikoisesta sanoi, että kannattaa miettiä kumpi mahdollisesti on pahempi, se että murtuu kallo vai lonkat..? Tuolloin siis tyttö oli vielä perätilassa, mutta rt:ssä kuitenkin syntyi. Ja kyllä ne sut sen verran tarkkaan syynää, että jos joku isompi komplikaatioriski on olemassa niin kyllä ne sen huomaa! Turha huoli ja stressi vaan pois sua kiusaamasta :) joo tiedän, helpommin sanottu kuin tehty..

Täällä viikkoja 35+2 ja kävin tänään neuvolalääkärillä. Ultrasi ja kokoarviona oli 2200g. Laittoi lähetteen kasvukontrolliin :sad001 Hyvä tietenkin, että tutkivat, mutta tulipa itelle huolestunut olo... Itsekään en mikään isokokoinen ole, joten varmaan geenit vaikuttavat ja toivotaan, että kyse on vain siitä. Onko muut joutuneet kasvukontrolliin?

Olin itse molemmista lapsista kasvukontrolleissa. Ensimmäinen oli syntyessään 3050g ja toinen 2850g. Nyt kolmatta odotan ja en sitten ole tästä joutunu menee. Pieniä oli mutta olen itse kans aika pienen kokoinen. Neuvolassa mulle sanottiinkin etteivät odota että saisin mitään hirveen isoja vauvoja ku itse kans niin pienenkokoinen. Et älä huoli kaikki menee hyvin <3

Täällä taitaa käynnistys tuottaa tulosta.. Saa nähdä onko meillä aamulla kolmas neiti!
Voi onnekas!!! Tsemppiä hirveesti! Saanko kysyä millä perusteella käynnistettiin? Mä suunnilleen rukoilin sitä kun ylävatsalihas tuntuu siltä et se on ihan revenny + selässä skolioosi.. Mut tyrmäsivät heti :( mut toivotaan et sulla menee synnytys nopsaa ja mahd.kivuttomasti! Tuu kertomaan miten kävi!

Kävin kans ensimmäisestä ja tästä tulevasta lapsesta kasvukontrolleissa. Esikoinen oli 2890 ja kuopus 3540 ja tästä tulevasta povataan myös n.3 kg molemmin puolin.

Tsemppiä Lovelife!

Loppuviikosta ei taija paljoo uskaltaa ajella autolla.. luvattu nii liukasta keliä :/ onneks ei tarttekka mennä minnekkää muuta ko huomena kauppaan ja neuvolaan. Toiv ny tällä viikolla ei tartte lähtee synnyttään, en uskalla mennä taksin/lanssin kyytiin :)
LL, tsemppii sinne!

Takaisin