La Helmikuu 2016

Beneath mulla viime raskaudessa halkes suupielet b12-vitamiinin puuttesta, kannattaa kokeilla. Ei siitä haittaakaan ole :) toinen syy voi olla raudanpuute, mutta sehän näkyis hemoglobiinissa jos neuvolassa se otettiin?
 
Täältä ilmottautuis kans yks... Yritystä meillä (mä 30 ja mies 37v)takana lähes kaks vuotta ja toinen raskaus käynnissä. Laskettuaika olis arviolta 13.2.2016. Edellinen raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon. Päivää ennen np-ultraa alkoi vuoto, jonka takia hakeuduin kättärille. Siellä vastaanotto oli todella tylyä. Tuloni kyseenalaistettiin, vaikka puhelimessa pyydettiin paikalle. Sain kuulla kuinka heillä olisi ruuhkaksi asti porukkaa jos kaikki vuotavat tulisivat näytille... Pääsin kuitenkin ultrattavaksi ja selvisi että vauvan alku oli kuollut jo viikolla 7. Samalla viikolla kun kävin yksityisellä ultrassa ihailemassa sykkivää sydäntä. Jouduin lääkkeelliseen tyhjennykseen, joka ei toiminut. Sain kohtutulehduksen ja päädyin kumminkin kaavintaan. Todella traumaattinen kokemus, jonka takia tämän raskauden ollaan todella varpaillaan. Onko teillä kellään mitattu verestä hcg-arvoa? Kävin kilpirauhaskokeissa ja pyysin samalla tuon otettavaksi. Arvo oli maanantaina 11 110 jolloin oli kasassa 5+4.
Vertaistuen täällä koin viimeksikin ihan korvaamattomaksi, niin päätin jälleen palata foorumille.

Tsemppiä koko porukalle, yritetään pysyä tyynenä ja nauttia raskaudesta menneistä kokemuksista huolimatta.
 
Beneathbeutiful , voi ei :sad001 täällä mennään vasta rv 5+0 niin ei hirveesti oo pahoinvointia näkyny. Toivottavasti ei pahenis entisestään sulla noi oireet! no lopputulos on kuitenkin kaiken tän arvosta :happy: toivottavasti auttaa voide

Kuplakameli voin yhtyä tuohon että siellä kättärillä tylyä kohtelua.. Minulla todettiin nt-ultassa kkm ja se joka ultras oli niin sydämetön että en kyllä enää ikinä halua nähä sen naamaa! Mutta onnea plussasta ja paljon paljon vauvaliimaa :Heartred
 
Last edited by a moderator:
Heidä, hemoglobiini oli 138 ja noita vitamiineja syön kans... Nooh jos ei ala helpottaa ni pitää käydä lekurilla hakee jtn troppia.. on vaa ärsyttävää ku naama näyttää kamalalta ja kutittaa ajoittain..
Ja kyllä mä uskon että palkinto tästä on enemmän kun tän arvoinen :) hankala vaan nauttia raskaudesta kun olo on niin hankala.
 
Keskenmenoa ei toivoisi kenelläkään, ja sitten jos hoitohenkilökunta kohtaa potilaan vielä tylysti niin voiko pahempia traumoja saada?? Kauheita kokemuksia monella ei voi muuta sanoa! Kamelille ja jannahlle hyvin sujuvaa raskautta!
 
Moikka kaikille! Meillä olisi kanssa helmivauva tulossa :joyful: Esikoinen on vähän yli kaksivuotias, hänelle sisarusta on kovasti toivottu. Muutaman kuukauden yrityksen jälkeen tärppäsi :) Ja itse olen 27 vuotias, mies 31.

Nyt on neljäs päivä kun sain plussan tikkuun, kai se pitää uskoa jo, heh. Oireina on ollut masun kivut (ei menkkamaiset) ja tissien kipu jatkuu vaan.
 
Kiitos vastauksista, ja voimia kaikille pahoinvoiville. ♡ Kuulin, ettei omalla äidillänikään ollut pahoinvointia juuri lainkaan, voi vaikuttaa? Kai mun ainoa oire sitten (toistaiseksi) on se, että tissit on kasvaneet n. 1-2 kuppikokoa. :P
 
Heippa. Terveyskeskuksesta soitettiin että raskaustesti on positiivinen ja pissaviljely negatiivinen että ei oo pissatulehdusta :smiley-bounce013 oireet toistaiseksi menkkakipuja, ällötystä, kahvi haisee koiranpaskalta :laughing025 22 pv soittelen neuvolaan tällä viikolla siel oo ketään
 
Tänne olis kans tulossa helmivauva! =) plussasin maanantaina, oireita oli jo viime viikolla, epäuskoisena tein aamulla vielä testin, vaan totta se on! =D Ultra on 9.7 jännittää aivan kamalasti!
Oon 21v ja mies on 20v. =)
 
Heipä hei, täytyy tulla foorumille kun päässä vain sirisee ja surisee eikä pysty keskittymään mihinkään...
Tänään oli pakko keventää jännitystä ja tehdä testi, kun kk.t olivat pari päivää myöhässä. Sieltä ne odotetut viivat nousivat nopeasti ja selvästi esiin. Ihana hetki taas! Juhannusplussilla aloitellaan siis odotusta, la taitaisi olla 23.2.
Tällä kertaa oireita oli tullut jo ennen testiä ja eilen illalla aloin hiljakseen uskaltautua uskomaan, että nyt on viivojen aika. Edellisessä raskaudessa ei ollut tässä kohtaa vielä mitään tuntoja, tai sitten en tajunnut niitä. Nyt on ehkä viikon verran ehkä ollut palelua ja muutaman päivän lievää pahoinvointia/ällötyksen tunnetta. Eilisen iltakahvin jälkeen huomasin, että nyt alkaa olla se aika, jolloin kahvia ei enää noin vain hörpitäkään yli tietyn limitin.
Oikein hauskaa juhannusta kaikille helmiryhmäläisille! Hymy tässä väkisinkin pukkaa huulille :)
 
Onnea plussauksista E-D ja Aamurusko! Meitä alkaakin olemaan jo iso joukko kasassa :)
 
Moikka, huutelen tuolta tammikuisista on sen verran jännät paikat että huh! Luulin että mulla on LA 26.1.2016 mutta tänään neuvolatäti laski että olisi LA 31.1.2016 mut sano et toki voi muuttua vielä ultrassa. Vähän jännittää siirrynkö syksyllä teidän seuraan tänne kun ultra takana.. Vai säilynkö tammikuisena... Mit eikai se haittaa jos seurailen sivusta teitäkin?:D
 
Onnea kaikille plussanneille!! Mulla ei ollu ekassa raskaudessa mitään oireita useampaan kuukauteen, eikä ole nytkän ollut mitään. Siksi ehkä tämä tuntuu niin epätodelliselta, mutta viimeksikin meni kaikki oikein hyvin. Joten hirvi1 ei kannata huolestua vaan ennemminkin nauttia :wink Välissä tosiaan yks km ja silloin oli selkäsärkyä ym joten olen vain onnellinen ettei nyt ole vielä ilmennyt mitään. Toki mies voi olla eri mieltä ku oon ollu aika ärtsy, mut ei kai kaikkea voi raskaudenkaan piikkiin laittaa :happy:
 
Tervetuloa kaikille uusille tänne, mä oon vähän viettäny tässä hiljaiseloa oon lueskellu kyllä kaikkien jutut <3 mutta tämänhetkinen olotila on niin karsea että oon lähinnä tyytyny tonne sängyn/sohvan pohjalle olemaan paikallaan... Kaikki oireettomat nauttikaa juhannuksesta ja oireettomuudesta.. minä en varmaan edes ulos kehtaa juhannuksena raahautua kun tosissaan olo on kun rekan alle jäänyt ja tänäänkin kolmesti yökkinyt tuolla vessassa.. etoo ja oksettaa niin älyttömästi kokoajan.
 
Täällä selkäsärky vaan jatkuu.. no jos vuoto alkaa edes yhellä puolikkaalla pisaralla, niin se on hanskat samantein tiskiin. Parina iltana oli sitä pahoinvointiakin, mutta eilen ei taas yhtään mitään oiretta. Eikä tänäänkään. Paitsi väsymys. Luin kyllä taaksepäin kallistuneesta kohdusta, mikä saattaa aiheuttaa selkäsärkyä.
 
Taidan itekki uskaltaa tulla kirjottelemaan. Tosiaan tuossa muutama viikko sitten plussasin ja nyt olis pikkukakkonen tulossa, laskettu aika on laskureiden mukaan 9.2. Esikoinen on 8,5 kuukautta että ikäeroa tulee noin 1 vuosi ja 5 kuukautta. Neuvolaan soittelin alkuviikosta ja sainkin ajan (7.7). On vaan ristiriitaiset tunteet koska tämä raskaus on aivan erilainen kuin esikoisen aikaan. Oireita ei ole muuta kuin kova väsy. (tiedän tosin että raskaudet voivat olla erilaisia) mutta nyt on koko ajan pelko onko kaikki hyvin. Mutta eiköhän tämä tästä, pitää vaan uskoa ja toivoa että kaikki on hyvin. :)
 
Takaisin
Top