La Helmikuu 2016

Viikkoja 5-7. En osaa sanoa varmaks kun ei varmaa muistikuvaa viime menkoista, ja muutenkin tän vuoden ovat saattaneet tulla viikonkin heitolla.
 
Paljon on tullut porukkaa, ihanaa. Selkäkipua mullaki vaihtelevasti. Enemmänki semmosta paikkojen "löystymiseen" liittyvää.lonkat paukkuu ja nivelet löysällä.en oikeesti tajua et miten näin nopeesti voi tulla nää kaikki oireet mitä esikoiselta alko joskus puolen välin tienoilla. Tiistaina on onneksi varhaisultra et mikäli on tuulimuna tai ei löydy alkiota ni voi ainaki alkaa syömää normisti särkylääkettä.nyt oon kärvistelly ja välttäny kaikkee ylimäärästä.
 
Mulla koveni selkäsärky eilen illalla. Yöllä herätessä oli ihan ok, mutta nyt aamusta taas särkee.
Rinnat on edelleen hellänä ja nyt aamulla pahoinvointia.
Toivottavasti menee ohi eikä ole mikään kamala enne.
Keskiviikkona mitataan hcg että sitten jo tietää.
Kerrottiin eilen molempien perheille, koska hekin ovat kauan odottaneet tätä ilouutista. Meinasivat seota sukkiinsa ja nyt toki pelottaa, että kuinka tässä käy...
Luin että noin 50% päättyy huonosti, joten jollekinhan se meistä osuu.. :(
 
Niinhän se on:/ viime vuoden raskaudessa, olin varma että oon raskaana ennenkuin menkkojen edes piti alkaa. Ja tiesin myös kun elämä loppu mun sisällä. Nyt on vähän niin ja näin tän kanssa. Kaipa terveyskeskuksissa on jonkunmoinen ultrausmasiina, jos vaikka pääsis ton oma lääkärin kautta:)
 
Selkää juilii ja vihloo aina välistä, niin oli esikoisen kohdallakin, helpottu muutaman viikon kuluessa :) en olisi vielä kauhean huolissaan, voi olla ihan normi raskausoirekin :)
 
No toivotaan että ei olis mitään vakavampaa. Nyt huomasin että tää kipu säteilee myös vasempaan ja välillä oikeaan pakaraan. Selkäkipu myös tuntuu enemmän vasemmalla puolella. Nyt odotellaan lähetettä sinne naisten klinikalle. .
 
Kävin omalääkärillä. Ja jännä kun aina unohtuu puolet asioista mistä piti mainita. . No ei kai tässä nyt auta muu kun odotella vaan sitä aikaa naisten klinikalle.
 
Mulla hävis selkäkivut tosiaan pariksi tunniksi, mutta nyt palasi.
Entistä kovempina.
Jouduin jo ottamaan särkylääkkeen, kun koskee ja jomottaa niin paljon.
Ihan samanlaista kipua, kuin kuukautisten aikaan, vatsassakin vähän juilii, mutta ei pahasti.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia ollut ennen tai onko nyt?
 
Jep,selkä kipee ja vatsaa juilii niinku ennen menkkoja. Oksettaa syömisen ajattelu,syöminen ja syönnin jälkeen. Huoh, väsyttää ihan mahdottomasti. Voi,vielä täytyy mainita et kakilla ollessani pissasin 3 kertaa...uskomatonta mut totta.
 
Täällä tais alkaa myös yökkökohtaukset, ja syömisen ajatteleminen on hyihyi. No, kai tää täytyy ottaa nyt positiivisena juttuna.
 
Mulla meni se särky lääkkeen kanssa ohi ja nyt aamulla on ihan ok ja rinnat on ihan tulessa.
Niin piukeet ja kipeet että! Ehkäpä se oli vaan säikähdys.
 
Kai sitä itsekin sitten uskaltautuu tänne kirjoittamaan, epätodelliseltahan tämä tuntuu vielä. LA 8.2, viikkoja 6+1 ja ikää löytyy 22 vuotta ja ensimmäinen olisi tulossa. Onhan häntä jo odotettu omasta puolestani <3 Pelottaa niin kovasti keskenmeno että ei oikein uskalla vielä iloita, neuvola on 3.7. Tekisi mieli huutaa koko maailmalle tätä iloa, mutta vasta muutamille läheisimmille henkilöille elämässä on tullut kerrottua ja nyt on työn ja tuskan takana että saa suun kiinni pidettyä etten möläytä koko maailmalle. Parin vuoden seurustelu takana, avopuolisolle tämä tuli kauheana shokkina, vaikka ehkäisyä ei ollutkaan käytössä ja nyt sitten elämme jännittäviä aikoja senkin suhteen pysyykö hän rinnalla vai mitä tapahtuu :( Onneksi on loistava tukiverkosto itsellä, eli hätää ei ole vaikka stressiä ja harmia siitäkin edestä, mikä nyt ei ole tässä tilanteessa yhtään hyväksi :(
 
Ohhoh, jos ei ole ollut ehkäisyä niin kyllä avokkisi Jaycee pitäisi tietää mitä siitä seuraa. Toivottavasti hän kantaa vastuunsa ja on innoissaan alkushokin jälkeen :)
 
Niinhän sitä kovasti luulisi, mutta kun ei... Kai se on niin shokissa/paniikissa/sekaisin tällä hetkellä että ei osaa selkeästi ajatella... Toivoisin niin että se tuosta tokenisi ja olisi tukenani, kun nyt joudun kotona olemaan varpaisillani enkä voi puhua mitään raskauteen liittyvää ilman että mies sulkeutuu kuoreensa mököttämään... :(
 
Hui, vieläkään tätä ei usko todeksi. Tänään siis tein 3. raskaustestin, ja selvästi kaks viivaa tuli. Tänään soittelin neuvola aikaa, ja se on 30.7. Puolison kanssa molemmat innoissaan ja peloissaan kun on kumminkin ensimmäinen kyseessä. Nyt pitäisi vaan malttaa olla hiljaa vielä tästä ja ootella viikkojen etenemistä että uskaltaa muillekin kertoa . La olisi 15.02.
 
Voi jaycee.. Voi kumminkin mieli hyvin muuttua niin paljon olen kuullut tarinoita jotka ovat päättynyt hyvin :) ja täällähän voit puhua niin paljon kun huvittaa raskaus asioista :wink
 
Sitä tässä toivotaan :) Ja tosiaan onneksi on hyvä tukiverkko jolle pystyy juttelemaan ja soittelemaan jos tekee mieli puhua ja täällä nyt voi aina hehkutella ja kertoa omista tuntemuksistaan :)
 
Takaisin
Top