La Helmikuu 2016

Mukaan varovasti tullaan.
Laskettu aika olisi siis ystävänpäivänä 14.2.2016 jos kaikki matkalla sinne menee hyvin.
Minulla on jo kolme lasta ,9 v, 11v ja 10 kk.
Kahden ensimmäisen lapsen välissä myös kaksi keskenmenoa, joten osaan siis suhtautua varoen tähän alkuraskauteen.
Edellisten odotusten aikana ei ollut mitään pahoinvointia tms. ja nyt teen kuolemaa.
Koko ajan etoo ja velloo mahassa, tämän päivää masu ollut ihan sekasin. Oksettaa muttei oksennus tule, paino on pudonnut 1,5 kg kahdessa päivässä, joten laihis on siis alkanut :wink

Onnellista alkuraskautta ja toivotaan että jokaisen meidän matkamme kohti vauvan syntymää menisi hyvin :Heartbigred
 
Heippa kaikille! Hetken aikaa keskusteluja sivusta seuranneena uskaltaudun itekkin mukaan kirjoittelemaan :) Ensimmäinen lapsi olisi tulossa - laskettu aika 10.2 ja omien laskelmieni mukaan viikkoja kasassa 5+6. Plussa tuli täytenä yllätyksenä mulle ja avopuolisolle mutta alkushokista toivuttuamme ollaan oltu asiasta todella todella onnellisia<3 Lapsia kuitenkin molemmat halutaan joten eipä se haittaa että pikkuinen tulee hieman "suunniteltua" aikataulua edellä :) Eka neuvola on tän kuun loppupuolella, sitä jännityksellä odottaen!
 
Heippa, mukaan minäkin tulen! :) Tänään tuli 3. r-testiin selvä tummanpunainen viiva, hölmö kun olen,enkä uskonut ensimmäistä,enkä vielä toistakaan testiä todeksi, pieni shokkihan se oli kun elämäni eka kerta, kun positiivisen r-testin teen,vaikkakin toivottu raskaus onkin avopuolisoni kanssa. Sekin myös shokki kun en uskonut raskautuvani,pillerit lopetin marraskuussa 2013 ja siitä asti ilman ehkäisyä ollaan menty,mutta raskautta ei vaan ole näkynyt, tosin ennen tätä ei yrittämällä olla yritetty. Nyt yritettiin kunnolla,kun päätettiin että nyt tehdään se pikkuinen ja ekasta yk:sta tärppäsi! :happy: Viikkoja laskujen mukaan tänään 5+1 ja rv7+ jo eka neuvola ja samalla ultrataan onko siellä masussa sitten mitään. Raskausoireita ei ole muutakuin että väsyttää,mahassa välillä alussa pisteli,muttei enää paljoa ja rinnat kasvanu :D ja arat. Tavallaan olen iloinen,mutta sitten mielen valtaa masentavat ajatukset,et jos onkin tuulimuna tai kohdunulkoinen,niistä kun on täällä vielä lueskellut.Olen ajatellut että käykö niin hyvä tuuri että ekasta kierrosta raskaudun ja että siellä masussa oikeesti on jotain.. Ajatukset ihan sekaisin. Ei jaksaisi millän odottaa sitä ekaa ultraa, vielä viikko ja 6 päivää pitäisi kärvistellä :smiley-angry017
 
Täällä on vainoharhailtu koska oireet ei oo niin selkeitä vielä, vaikka ehkä onkin.. Etovaa oloa, rinnat arat, hirveeee nälkä kokoajan!
Tänää tehty siis ehkä miljoonas raskaustesti ja nyt oon päättäny että enään seurailen raskautta vain ultrissa enkä yhteenkään testiin enään tuhlaa.
Rv 5+4
ImageUploadedByVau Foorumi1434472337.457307.jpg
 
Minäpä hyppään remmiin mukaan. Viime viikolla plussasin ja eilen kävin jo neuvolassa. :) Näillä näkymin laskettuaika ois 4.2. Meillä on 8kk. ikänen tyttö, että säpinää kyllä sitten riittää kun vauva syntyy. Toivottavasti pysyy mukana. :) Tuntuu epätodelliselta kun ei oo oikeestaan ollu vielä minkäänlaisia oloja yms.. ehkä vähän on enempi väsyttäny ku yleensä. Tyttöä ku odotin niin olo oli kuin milläkin " tautisella" ku nukuin ja nukuin vaan aina ku töistä pääsin ja ihan alkuraskaudesta saakka. :D Kiva ku on tämmönen foorumi. Itellä ku on kaverit kaikonnu sen jälkeen ku ekaa aloin odottaa. :/
 
Tsau! 14.2. La ja plussatestejä 3 tehty tässä reilu viikon aikana. Kai se on uskottava;) pari haaleeta, viimeinen selkeä. Mulla on tällä hetkellä alle puolivuotias poika, joten pienellä ikäerolla tulis, jos kaikki hyvin etenee. Elektiivinen sektio takana viime joulukuulta, joten se hieman jännittää, että vaikeuttaako jotenkin tätä raskautta. Poika oli perätilassa sinnikkäästi loppuun asti, vaikka kättärillä yrittivät kivuliaasti kääntää! Olin synnyttämässä alateitse, mutta pupu meni pöksyyn ku rv 39 täyttyi ja kontrolliultra näytti 3500g jo, eikä merkkiäkään, että jätkällä olis ollu kiire syntyä:D luovuin sitten viime hetkellä omasta haaveestani synnyttää alateitse, jotta vauva saa parhaat mahdollisuudet tulla maailmaan. Mielestäni oon palautunut hyvin, vaikka oli kaikenlaista ongelmaa sitten sektion jälkeen, kohtutulehdus, anemia ym. Alateitse ei tullut estettä synnyttää seuraavaa, joten jännitän sitä, että miten seuraavan kanssa toimitaan:)

kertokaas mulle joku miten toi nick vaihdetaan puhelinsovelluksella?:D
 
Kävin verikokeissa ja meidän hoitava lääkäri sattui kulkemaan ohi.
Huikkasi mut piipahtamaan ultrassa, siellä se oli 4,4mm sydän löi, ihan oikeassa paikassa ja kaikki niin kuin pitää.
Kaikista selkäkivuista, nippailuista yms. huolimatta.
En voi sanoin kuvailla miten onnellinen ja iloinen olen. Tää on niin unelmien täyttymys, kun nyt vaan menisi kaikki hyvin.
Nyt siis vasta 5+4 menossa.

Henkeä pidätellen Juhannuksen viettoon ❤️
 
Hei vaan kaikille!

Täälä kans pitkän ja piinallisen odottelun jälkeen ootellaan vauvaa! La on joskus 20.2. paikkeilla. En muista tarkalleen mitä neuvolan täti puhelimessa laski, mut jonkun verran eros omasta käsityksestä. Eka neuvolakäynti on vasta 22.7. ei millään malttais oottaa, mutta kun ovat lomalla niin ei aiemmin pääse.
Meillä eka lapsi tulossa, yritystä takana 10kk (meinas jo usko loppua), taustalla endometrioosia, jonka takia huoli lapsettomuudesta. Nyt en sitten oo vielä ees sisäistänyt että on tärpännyt, mut niin vahva plussa tuli tikkuun ja oireet vaan jatkuu, että pakko se on uskoa!

Aurinkoa kaikille!
 
Moi kaikille ja tervetuloa uudet, onnittelut plussista! :)

Oon vähän huolissani että miksei mulla ole juuri raskausoireita, vatsan juilimista ja rintojen turvotusta lukuunottamatta. :0 Viimeksi ma tein positiivisen testin, ja viikkoja on siis 5+jotain. Yritin jopa kirpparilla käydessäni haistella kaikkea että alkais kuvottaa, mutta ei! Ruoka maistuu ja kaikki muka hyvin. En nyt varsin toivo pahoinvointia, mutta jotain konkreettista. :/
 
Hirvi1 älä huolestu :) Mulla oli ekassa raskaudessa eka raskausoireita plussan aikaan (itketti, väsytti, palelutti), viikko 5+ viikolla plussasta oireet hävis ja sit 6+ viikolla alkoi pahoinvointi, mutta mulla ei mitkään hajut tehny missään vaiheessa pahaa vaan yleisesti vaan ajatus ruuasta. Hormonit kehittyy niin eri tahtia eri ihmisillä ja eri raskauksissa, että oireet voi tulla jollain vasta myöhemmin ja jollain sitten taas tosi ajoissa. Se oireettumuuskin on pelottavaa, mutta eiköhän asia korjaannu :)
 
hirv1 täälläkin alkoi 6+ pahoinvointi muuten oli vain nippailua..

lälly ja beneathbeautiful täällä pelkään pahinta juuri tuon pahoinvoinnin takia.. oli kyl jotain niiin hirveetä varsinki 8+ ylty niin pahaksi et teki mieli heittää hanskat tiskii. voi ku oliskin vaan AAAMUpahoinvointia eikä 24/7..
 
Jannah, mä oikeesti pelkään tulevia paria viikkoa.. tänään olo on ollu niin kamala suoraansanoen että ei oo voinu tehdä mitään.. päätä särkee turvottaa oksettaa plaaaah.. sit kivoin oire tässä nuo haljenneet suupielet ja ne kutisee ja on punaset.. oon kokeillu ihan kaikkea noihin tässä viikon ajan ja ei auta ei sitten mikään.. nyt sit laitoin tommosta dactakortia jos se auttas.. jostain luin että voi olla jtn hiivaihottumaa.. toivotaan että toimis. Neuvolatätikään osannu muuta ku bepanthenia suositella.
 
Mulla juilii vatsaa, rinnat aristaa ja öklötys tulee erityisesti sillon kun on nälkä. Ei näitä kyl miellyttäviksi kuvais, mutta syy on niin mukava, että sen perusteella jaksaa. Eiköhän sullekin hirvi1 ehi vielä oksetukset tulemaan ;)

Onko täällä muuten muita endometrioosista kärsiviä? Miten teillä on raskauden myötä kivut ja muut? Onko helpottanut vai pahentanut?
 
Takaisin
Top