La Helmikuu 2016

Lälly, olihan se aikamoinen matto jalkojen alta -kokemus silloin, etenkin kun eka ultra olisi ollut parin päivän päästä ja kun ensimmäinen kolmannes oli ihan viittä vaille ohi ja tuntui, että kriittisin on jo ohi :/ Aina niin kurjia juttuja nuo keskenmenot.

Nyt se sitten jännittääkin, että kun ei vaan tarvisi ikinä kokea samaa uudestaan. Mutta ei kai ne asiat toisaalta pelkäämällä parane. Mielenrauhan takia on kyllä pakko käydä varhaisultrassa katsomassa, että ainakin on alkio oikeassa paikassa ja sydän pumputtelee, sitten, kun sen aika on :)

Nellie, hyvä tietää! Olisi kyllä ihme, jos tuo toksoplasmoosi ei jo meikäläiseen olisi jossain elämänvaiheessa iskenyt :D mutta eipä vara ikinä venettä kaada, joten täytyypä olla huolellinen ja pitää hygieniasta hyvä huoli!
 
Joo, toksoplasmoosi on vaaraksi vain jos tartunta tulee raskauden aikana, vanha tartunta ei tee mitään. Eli periaatteessa jos saman kissan hiekkoja vaihtaa kuin ennenkin, on aika epätodennäköistä että just nyt tulisi altistus. Musta on tullut niin herkkä hajuille että haistan kissanpaskan heti toiseen kerrokseen, joten en vaan pysty jättämään miehen hoidettavaksi, kuolisin siihen löyhkään.
 
Luin jostain että näillä viikoilla pitäisi olla/on valkovuotoa paljon.
Minulla on päinvastoin todella niukasti? Entäs teillä?
Tuntuuko juilimista/menkkakipuja mahalla?
 
Herhis: Joo, olisi aika ihme, jos ei minuunkin olisi iskenyt, kun kuitenkin 21 vuotta tullut pyörittyä kissojen kanssa. Mutta täytyy pitää silti varansa, kun eihän sitä koskaan tiedä. Neuvolatäti tosin sanoi minulle, että ne kikkareet pitäisi suunnilleen työntää suuhunsa, että tartunnan saisi, mutta silti...
 
Iia-Liisa, mulla on poika raskaudessa ollut toooosi paljon valkovuotoa ja tyttö raskaudessa ei yhtään! ;) nyt mullakin on aika kuivat olot et olisko toinen tyttö tulossa.. No joo.. Ihan täyttä spekulaatiota mutta hauskaa sellaista! :D
 
Toivottavasti oot Kerttu oikeassa
Joo, ihan on kuivat mestat. Oikein hämmästyin lukiessani, kun itsellä on juuri päin vastoin.
 
Mulla alkoi runsaampi valkovuoto pari päivää sitten (eli n. 6+0), aiemmin oli ihan olematonta. Muistaakseni esikoisestakin se tuli ja meni – nää raskaudet on niin erilaisia, että en tiedä onko mikään varsinaisesti normaalia...

D-vitamiinistahan ihmiset saa vaikka mitä kiistoja aikaan, joidenkin mielestä 10 mikrogrammaa on hyvä ja toiset vetää 100. Se ei onneksi ole sellaista ainetta josta tulisi yliannostus ihan helposti. Joka tapauksessa kesällä D:n kanssa ei ole niin nuukaa kun me saadaan sitä auringonvalosta luultavasti ihan tarpeeksi... Talvella kannattaakin sitten olla tarkkana: jonkun teorian mukaan keväällä syntyneillä suomalaisilla on niin paljon MS-tautia siksi, että odottajat ei saa pimeän talven aikana tarpeeksi D-vitskua.
 
Nyt sitä taitaa uskaltautua ilmoittautua tähän ryhmään. Alkuraskaus on ollut yhtä draamaa osittaisine keskenmenoineen ja runsaine vuotoineen. Nyt kuitenkin asiat tarkistettu ja toinen tyyppi kulkee edelleen mukana ja laskettu aika on 1.2.2015, nyt 6+4.

Ensimmäinen runsaan vuodon jälkeen neuvola totesi puhelimessa, että keskenmenolta vaikuttaa ja perui varaamani neuvola-ajan. Neuvona oli vain odotella muutama viikko, ja tarkistaa sitten raskaustestillä, että ei näytä enää positiivista. No, enhän minä pystynyt niin toimimaan vaan menin yksityiselle ultraan. Siellä näkyi, että kaksi oli lähtenyt alulle ja vain toinen oli mennyt kesken. Pian oli vielä toinenkin runsas vuoto ja pelkona oli tietenkin, että se toinenkin ressukka meni kesken. Nyt se siis tarkistettu ja sydänhän se siellä edelleen jyskytti, ihanaa!! Nyt vain sitten uudestaan neuvola-aikaa varaamaan. Vähän kyllä ihmettelen, että jos olisin uskonut neuvolaa, olisin koko ajan luullut että en enää ole raskaana ja ehkä käyttäytynyt sen mukaan, juonut terassilla viiniä tms. Onneksi menin yksityiselle.

Pahoin pelkään, että näiden kokemusten jälkeen stressaan tätä raskautta aika paljon. Pitää kuitenkin vain yrittää rentoutua ja uskoa siihen, että asiat menee hyvin. Ensimmäistä lasta kun odotan, niin kaikki on muutenkin uutta.

Onnea kaikille kanssakulkijoille, toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti!
 
Jei ! Kävin tännää varhaisultrassa ihan vaan tarkistamassa että onko siellä masusa mittää elonmerkkejä nii sieltä löyty pikkune oikiasta paikasta ja täti meinas että tosi vahva syke pikkusella ku näky niin selvästi ♡ eli nyt mennää 6+3 :) ja la 2.2
 
Toksoplasmavasta-aineet voi mittauttaa verestä, minä ainakin viimeksi sain ihan pyytämällä siihen lähetteen, kun muitakin näytteitä otettiin.
 
Minulle sanottiin, että toksoplasmatestiin pääsevät vain vieraiden eläinten kanssa päivittäin tekemisissä olevat ihmiset, kuten eläinlääkärit, eläinhoitajat, tms. Minulla on kaksi kissaa ja yksin niitä hoidan, joten yritin kyllä kovasti puhua itselleni noita testejä, mutta ei tipu, ainakaan kunnalliselta puolelta.
 
Moi, täällä 29-vuotias ekan lapsen odottaja. Plussasin maanantaina toisesta yrityskierrosta, jotenkin vaikea uskoa, että tärppäs näin helposti. :) Olin varautunut odottamaan paljon kauemmin, kävi jopa mielessä, että voiko edes raskaaksi tulla... Mutta tässä ollaan, la ois 17.2. Alkuraskauden ultra varattu, vielä pitäis reilu pari viikkoa jaksaa odotella.
 
Uskallankohan minä tulla tänne.. Vähän itestä olen 23v ja mieheni 24v yritystä heti häiden jälkeen 10/2013 yksi kkm ja pari km mutta nyt näyttää että pllussa taas mutta katsotaan suodaanko meille tätäkään :bag:

Tässä vielä kuvaa
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    886.9 KB · Katsottu: 55
Varovaisesti liityn mukaan :) laskettu aika on varmaan 20.2. ja toinen lapsi siis tulossa. Ekan kanssa meni kaikki hyvin, mutta nyt on jotenkin tieto lisännyt tuskaa ja pelottaa, että jokin menee pieleen.

Niin ja alkuraskausultraan on tarkoitus mennä heti, kun viikkoja on riittävästi kasassa :)
 
Takaisin
Top