La Helmikuu 2016

Heips!
21v esikoista odottava täällä kirjoittelee, tänään plussasin selvät kaksi viivaa. Vau.fi:n mukaan la 7.2.16.
On ollut kyllä shokkipäivä muutenkin, tämä vasta pommina tulikin.:nailbiting: Vakituista miesystävää minulla ei ole, mutta vauvan isä ottanut asian todella vastuullisesti ja hyvin ja tunnetaan toisemme kuitenkin jo hyvin entuudestaan :D =)
Ensin aloin itkemään ja menin järkyttävään shokkiin (tänään tapahtui siis paljon muutakin jonka takia olen tosi surullinen ja järkyttynyt) :sad001. Iltaamyöden kuitenkin soitin jo vanhemmilleni ja molemmille veljilleni uutisista :D

Yksi tän hetkisistä fiiliksistä on kuitenkin sellainen pelotus -olo; Miten mä tällaiseen tilanteeseen pystyn sulautumaan? Sittenkun saan lapsen, enkö voi "enää koskaan" tehdä ns mitään? Lapsihan ei siis ole suunniteltu. Tämä on kuitenkin niin lopullinen päätös, ja asia. En pysty millään sisäistämään tätä juttua.
Illan kuluessa tosiaan oon kyllä sen ratkaisun tehnyt, että lapseni pidän, mutta pelko persiissä on suuri ja stressi myöskin.:arghh: Niin älyttömän sekavat ajatukset kyllä pyörii päässä kokoajan.

Myös ihana pieni oksetusolo kokoajan päällänsä ja aikalailla myös jatkuva pissihätäkin. Tissit tosi arat ja kahvia voisin juoda mielinmäärin, ennen en kummemmin piitannut kuin aamulla juoda kupposen.
Mutta silti, silti jotenkin on sisimmässäni mukava olla. Kaitpa tähän sitten sisäistyy, vaati se sitten aikaa tai ei, viimeistään sillonkun maha on ilmapallo :nailbiting::p

Ja onnittelut kaikille helmivauvan myös saaville :Heartbigred
 
Hei, ja tervetuloa mukaan maarika! Melkolailla samoja asioita pyörittelin minäkin silloin, kun esikoista odotin. Minulle raskaus ja vauva konkretisoitui np ultrassa, kun näin sen pienen ihmisenalun siinä ruudulla.
Kyllähän lapsi vie ensimmäisen vuoden aikana todella suuren osan ajasta sekä voimavaroista, mutta nyt jo, kun esikoinen on 8 kk, pärjää muutamia tunteja tai esim. illan hoidossa mummolassa. Niin pääsee tuulettumaan ja viettämään laatuaikaa itse :)
 
Mitähän ajattelisi? Tein siis muutama päivä sitten haamun. Tänään testasin uudestaan ja minun silmissä se testi on puhdas negatiivinen. :/
Menkat ei oo alkaneet. Ja kiertoa tänään 32/28.
Se mikä tässä on outoa, ikinä ei ole ollut kierto näin pitkä. Aina ollut säännöllinen 26-28vrk ärsyttävää tää epätietoisuus.
 
Oota pari päivää ja tee uus testi? Jo aiemminkin kirjottelin tällä, et kun mulla oli eka haamu ja sit negat., ja sit vasta pos. Mut toki olin aiemmassa vaiheessa kiertoa tuolloin. lisäksi silloin kun aloitettiin tää projekti, niin mun kierto meni pitkän säännölisyyden jälkeen sekaisin.
 
Niin täytyy tehä.. pitäs keksiä jotain muuta mietittävää niin ei koko ajan pähkäile asiaa :)
 
Hei,

Voisin liittyä tähän jännittäjien joukkoon.
Tein plussatestin tiistaina.
Vauva sai alkunsa lahjasoluhoidon seurauksena, joten historiassa on monta pitkää ja kivuliasta lapsetonta vuotta.
On todella vaikea uskoa, että onni on nyt vihdoin potkaissut.

Oireita on viikon verran ollut, kipeät ja turvonneet rinnat. Eilen ja tänään vihlaisevia kipuja alavatsalla. Googleteltuani löysin tämän ketjun, ilmeisesti siia muutkin (onneksi) kärsii tästä. Lisäksi jonkun verran repäisykipuja, mutta ei paljoa.

Nyt perjantaina tulee täyteen Rv5 ja La olisi siis helmikuun puolessa välissä.

Ei tätä vaan osaa uskoa todeksi.

Iia
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    441.2 KB · Katsottu: 39
Hei kyfi :) tänne mahtuu! Aivan ihanaa että olet viimein raskautunut pitkän yrityksen jälkeen! Valtavasti sinne tarrasukkia ja vauvaliimaa ja kaikkea pitämään pikkuihmisen alku mukana :) ja onnea hirmuisesti!

Jos osaat niin kannattaa vaihtaa nimimerkki niin on helpompi muistaa ja seurailla ja vastailla henkilökohtaisesti :)
 
Emböy, onnea sinullekin plussasta.
Facebookryhmien mainostus on kiellettyä täällä



--

Ylläpito on muokannut tätä viestiä
 
Last edited by a moderator:
Just ehdin muuttaa Iia-Liisaksi
Mobiililla ei ollut kovin yksinkertainen tuo tehtävä.
Kiitos, on kyllä nuppi vähän sekaisin. Ja huoli noista kipuiluista. Ensimmäinen ultra on yksityisellä jo 22.6. että sitten tietää enemmän. Siihen on onneksi alle 2vkoa.
Iia
 
En olisi kivuista huolissani. Itselläni päivittäin kipuja ajoittaisia vihlaisuja menkkamisia juilimisia ja tuikkasuja kohdun seudulla.. häpyluulla semmosta kivistystä. Kyllä mä uskon että nää kipuilut on ihan normaalia siellä se pieni kehittyy ja tekee itselleen tilaa hirveätä vauhtia. :)
 
Toivottavasti tosiaan kuuluu asiaan ja ihana, että täällä on näin paljon meitä!
On kyllä mukava päästä jakamaan oloja ja kokemuksia ennen ja jälkeen odotuksen
 
Kiitos kaikille! ♡ La 16.2. laskurin mukaan. Mies varasi mulle tänään ensimmäisen neuvola-ajan, kun en itse ehtinyt :D 1.7. se on menoa! Lueskelen näitä lisää kun pääsen kotiin.
 
Täällä kans yksi plussannu rv 6+0 ja LA 4.2 Jos kaikki menee hyvin❤ meillä ennestään jo 2 vuotias tytär <3 Neuovolat varattu. Jännittää ihan kauheesti tuo eka neuvola että onkokaa tuola masus elämää.. tuosta ekasta en muista että olisin edes näin jännänny :/
 
Muokattu viimeksi:
Tervetuloa uudet! Mimavu, sulla on ainakin kiva laskettuaika. :thumleft

Mä itse asiassa kaipaan menkkaoloja tai repäisykipuja. Kun kahdessa aiemmassa raskauksessa niitä on ollut niin tuntuu, että ne kuuluu asiaan. Nyt kun niitä ei ole, miettii, onkohan tuolla kaikki ihan ok.
 
Heippa,

Erittäin varovasti nostelen kättä pystyyn, viikonloppuna ekat hailurat ilmestyi herkkiin testeihin ja tänään selkeä plussa, vaikka mielestäni liian haalea päiviin nähden :S.

Varhainen spontaani km takana toukokuussa rv6, josta sen jälkeen onkin heti tärpännyt. Tuon km:n seurauksena nyt siis laitettu jäitä hattuun ja varovaisin mielin vielä liikkeellä. Jännittää taas viivan hidas vahvistuminen. Eilen rintojen arkuus katosi melkein kokonaan, joka säikäytti.. tänään tosin entistäkin kipeämmät, enkä voisi olla iloisempi asiasta :cat:

Minä ja mies ollaan kummatkin 23-vuotiaita. Ensimmäinen olisi kyseessä, jos nyt pysyttelee loppuun asti mukana. Laskettuaika tikutetun ovulaation mukaan olisi 15.2.16
 
Mulla toinen plussa tänään Clearbluesta. Neuvola varattu, viikon päästä torstaina aika. Vau.fi laskurin mukaan rv 5+4, jotkut näyttää 5+6 ja terv.keskushoitaja sanoi että meen jo 6-7 viikolla o_O miten ne sitte oikein edes lasketaan :confused005:confused004
 
Jos sulla on säännöllinen kierto niin se lasketaan siitä päivästä ku menkat on viimeks alkanu. Eli eka menkkapäivä on 0+1. Sitte ku viikkoja on esim se 5+4 nii se tarkottaa että täysiä viikkoja on viis ja päiviä neljä päälle, eli sanotaan että oon kuudennella viikolla :)
 
Takaisin
Top