La Helmikuu 2016

Vappuna siis menkat olil viimeksi. Clearblue näytti "raskaana 2-3 vkoa (hedelmöityksestä)". Pupuiltiin 17.5.:rolleyes:
 
Raskaus lasketaan viimeksi olleiden kuukautisten alkupäivästä tähän päivään. Se on vähän outoa koska periaatteessa pariin viikkoon siitä ei ole edes raskaana virallisesti.. mutta niin se vaan lasketaan. :)
 
HKI00550, kävin ilmoittautumassa ;) Kysymys koskien vitamiineja: oletteko syöneet etukäteen foolihappoa? Entä D-vitamiinia? Olen itse syönyt foolia n. 4 kk, mutta deetä kävin tänään hakemassa pikaseen kaupasta, kun neuvolan täti oli kehoittanut sitä syömään (mies tosiaan soitti sinne neuvolaan kun olin itse työreissussa :D). Ostin heti reteenä 50 mikrogrammaista, mutta lueskelin nettikeskusteluja, ja oli aika eriäviä mielipiteitä siitä, kuinka vahvaa tulisi ottaa. Onko jollakulla täällä tietoa?
 
Tänään olis sit ne illan istujaiset. Isäntä oli ilmoittanut kavereilleen, et mä oon kuskina, kun oon ollu koko viikon kipeä. Niin yks niistä oli sanonu heti, et "se on raskaana ". Mies oli sit tokassu, et "joo odotetaan viitosia " :P. Sanoin miehelle et tollasella vitoset asialla ei kyl kannattais yhtää vitsailla :D
 
Itse ostin Minisunin monivitamiinit odottaville ja imettäville, siinä on kaikki tarvittava foolihaposta D-vitamiiniin. Ei tartte murehtia tuleeko liikaa vai liian vähän jotain.
 
Heippa,
Hieman epätodelliselta tuntuu tulla tänne huutelemaan, la-keskustelujen puolelle, mutta kyllä se nyt siltä näyttää, että varovaisesti voin minäkin liittyä joukkoon ☺️

Täällä siis pian 25v. naisihminen, vauvaa alettiin aviomiehen kanssa yrittää alulle marraskuussa 2012. Huhtikuussa 2013 keskenmeno viikolla 12, sen jälkeen ei pienintäkään pihausta minkäänlaisista onnistumisista. Lääkärissä ei olla kummastakaan löydetty mitään vikaa, paitsi allekirjoittaneelta ennen joulua kohdunsuulta leikattu solumuutos (ei kuulemma pitäisi vaikuttaa raskautumiseen millään laills, joten tuon solumuutoksenkaan piikkiin ei voitu lapsettomuutta laittaa).

Noin kahden ja puolen vuoden yrityksen jälkeen aloin kuitenkin epäillä, että jotain on meneillään: muutama päivä oviksen jälkeen alkoi leukaperät kukkia hormoninäppyä, jollaista mulla on ollut vain tuon edellisen raskauden aikana. Tissit kipeytyivät samaan syssyyn ja normaali vrk-rytmini muuttui parissa päivässä yökukkumisesta siihen, ettei silmät pysy enää ilta kymmeneltä auki. Etova olo nostaa myös päätään ja eilennä lensi ylläripylläri-oksennus ihan puskista kissanhiekkalaatikkoon Testailin iiiihan liian aikaisin jo tämän viikon alkupuolella ja meinasin pudota pöntöltä kun sain maailman haaleimman viivan liuskaan (vahvempi viiva silti kuin pariin vuoteen kertaakaan!). Päivä päivältä viiva vahvistui, eilisessä testissä näkyi jo väriäkin. Ja tänä aamuna digitesti ilmoitti Gravid - raskaana 1-2. Huppistakeikkaa
 
Ihanaa Herhis :)
Tiesitkin varmaan jo sen, että kissanhiekat jää miehen hoidettavaksi? Itsellä ei ole kissaa, mutta luin mielestäni sen jostain ja ajattelin varmuudeksi mainita :)
 
Jos minäkin varovaisesti mukaan... neljännen lapsen laskettu olisi 18.2 ja olen niin onnellinen! Voi kun pysyisi kyydissä helmikuulle asti! Tää tuntuu jotenkin niin jännältä ajatukselta et vauva syntyisi talvella kun muut muksut on kesä-syysvauvoja! ❤️ Onnittelut myös kaikille muille helmikuun odottajille!!
 
Minulle ainakin eilen neuvolassa sanottiin, että riittää, kun kissanvessaa tyhjentäessä käyttää suojahanskoja ja huolehtii käsihygieniasta. Minä tosin asun keskenään kahden kissan kanssa, joten ei ole edes mahdollisuutta, että joku muu hoitaisi nuo kissanhiekka-asiat. Kissan ulosteista voi siis saada toksoplasmatartunnan, joka on sikiölle vaarallinen.
 
Joo, toksoplasmariskistä ollaan juteltukin jo miehen kanssa, meillä kun on tällainen tilanne että toimimme ensikotina kodittomille kissoille ja tällä hetkellä kolmen oman katin lisäksi talossa on kolme aikuista hoidokkia, joista kahdella vielä pennut... Miehen kontolle siis ei täysin pysty laatikkoja yms. jättämään, mutta suojahanskat on kyllä käytössä laatikoita siivoillessa :) tosin meillä on paljon muitakin eläimiä ja kasvatan paljon ruokaa itse, eikös toksoplasmoosin voi saada maaperästä myös? Ja olikos se niin, että altistuttuaan sille keho alkaa muodostaa vasta-ainetta ko. pöpöä vastaan. Vai olenko nyt ihan väärässä pöpössä :D

Maanantaina meinasin soitella neuvolaan, jos vielä on kyytiläinen matkassa. Täytyykin kysellä lisää silloin :)

Ja kiitos kovasti tervetulotoivotuksista kaikille! <3
 
Kissan ulosteiden lisäksi toksoplasman voi saada ainakin raa'asta lihasta ja netissä myös luki, että maaperästä, johon on joutunut kissan ulostetta.

Vasta-aineen muodostamisesta en tiedä, mutta jos toksoplasman on saanut ennen raskautta, siitä ei ole haittaa sikiölle.
 
Tervetuloa uusille :) paljon tarrasukkia ja liimaa ja kaikkea mukaan pienille että pysyy mukana menossa!! :)



--

Ylläpito on muokannut tätä viestiä
 
Last edited by a moderator:
Takaisin
Top