La Helmikuu 2016

Mulla sattu melkee viikon ajan koko käteen varsinkin nukkuessa, tosin niin tuppaa käymään aina rokotuksissa mulle. :D

Ja mä käsitin että olis mieskin ihan ilmasiks saanu, eipä se kyllä halunnu, mutta neuvolatäti sano että voi vielä miettiä ja ottaa ens kerralla jos tahtoo :D

Minäpä olin "fiksu" ja otin vasenkätisenä rokotuksen oikeeseen käteen... Ja mun vasenkätisyys koskee lähinnä kirjottamista ja piirtämistä :D muuten teen kaiken oikeella kädellä, leikkaan saksilla, sekotan ruokaa ym. Ja ennen kaikkea nukun oikeella kyljellä ja tuntuu koko ajan pientä kipua, kun koitan nukkua. Ja en siis tarviis kirjottaa varmaan yhtikäs mitään tässä pitkään aikaan, niin turhaan otin oikeeseen käteen rokotteen.. :grin ja joo oon outo tapaus:rolleyes:

Mulla ei tuntunu rokotus missään, eikä jääny jälkivaivojakaan :) onneks ei ku muuten on kyllä kaikenlaista raskauteen liittyvää vaivaa koettu ja edelleen jatkuu kaikki mahdolliset...

Mulla ei oo ees neuvolassa kysytty haluanko sen rokotteen. Sinänsä ei haittaa kun en sitä kuitenkaan ottaisi...

Meidän neuvolasta ainakin sai mieskin rokotteen :) ja thl:n ohjeen mukaan myös riskiryhmiin kuuluvien läheiset saa, eli pitäisi saada.

Miut ne puhu neuvolassa rokotteseen melkeen ympäri, ja avopuoliso saa hakea kans sieltä ilmaseks omansa.

En ole yleensä influenssarokotusta ottanut, eivät edes yrittäneet neuvolassa puhua ympäri. Tutkin kuitenkin asiaa itsekseni omassa rauhassa, ja totesin, että nyt raskaana on sekä omalta kannalta, että vauvan kannalta, parempi ottaa rokotus kuin jättää ottamatta ja että kaikki ne asiat, joiden vuoksi suhtauduin asiaan epäilevästi, on hoidettu asiallisesti, joten otin rokotuksen marraskuun alussa. Vähän aikaa rokotuskohta sattui, mutta siinä se.

Kaikki lähipiiriin kuuluvat saa. Meillä otettiin minä ja esikoinen. Mies ei ollut asiaan innokas. Eipä tuo tainnu viime raskaudessakaan ottaa sitä

Ja neuvolan mukaan tuo lähipiirikin on laaja käsite. Esim. lapsen isovanhemmatkin saavat rokotuksen ilmaiseksi, ja meillä on nyt aikomus hakea ilmaiset rokotukset myös veljeni perheelle, eli tulevan lapsen serkuillekin.

Mun mies ei hakenu rokotetta,ykskään neuvola ei oo vkl auki ni vaikee hakee :) lapsen isovanhemmat saa jo ilmatteeks rokotteen perussairauksien tai ammatin takia ni nekää ei sillo neuvolan rokotuspäivänä sitä hakenu. Osa mun työkavereistakaan ei ottanu vaik lääkäri suositteli (kyseessä hoitajia) ku kuitenki vanhuksia hoitavat mut kukin tavallaan

Puoliso saa ilmaseksi juu. Käsittääkseni myös terveyskeskuksen, ei pelkästään neuvolan kautta (kuten esim. vanhukset). Mein neuvolantäti sano, et heillä on muutenkin ohjeistus antaa se kaikille, jotka vaan pyytää, koska 99% kaikkien lähipiiristä löytyy joku riskiryhmäläinen...

Ei olla otettu rokotetta, kun mies otti viime vuonna ja sai siitä hirveen ihottuman, joka ei ole täysin vieläkään parantunut.

Mutta ei kai tuo sga tarkoita että kohdusta päästyään olisi mitään vikaa? :)
Se riippuu siitä, mikä sen aiheuttaa. Jos istukassa ja sen virtauksissa on ongelma, niin sitten voi vaarallistakin. Esim. jos istukan virtaukset heikkenee ja lopulta romahtaa syystä x.
Esikoisessa ei oo enää mitään vikaa, mutta tää on aikamoinen stressi mulle, kun ei tiedetä mikä tän aiheuttaa tai mistä johtuu.

Mulla oli lääkäri rv 29+4, painoarvio pojalle 1400g. <3
Seuraava lääkäri vasta joskus 36-38 viikoilla.
Nyt rv 30+1. Potkut ja iskut alkaa olla melkoisia, välillä tärähtää kylkiluita kohti niin että sen hetkiset askareet on pakko seisauttaa. :D
Rokotetta en aio ottaa, mun mielestä ne on lääkeyhtiöiden keksimää hölynpölyä. Sikarokotettakaan en aikanaan ottanut enkä mitään saanut. Ystävä otti rokotteen ja myös sairasti sikaflunssan!

Pakko hehkuttaa; itsellä enää 2,5 viikkoa töitä, sitten pidän lomia pois ja jatkan siitä äitiyslomalle! Loppukiri! :P

Itse en ota influenssarokotetta, enkä anna rokottaa meidän tyttöjäkään, eikä mieskään halua ottaa rokotetta, vaikka kaikki se saataisiin. Ei otettu kumpikaan kummastakaan tytöstäkään.. Mä en vaan koe sitä tarpeelliseksi, ei olla myöskään sikapiikkiä otettu kumpikaan. Yksi tuttuni otti sikapiikin kun oli silloin pahimman epidemian aikaan raskaana ja hänen lapsellansa on kaihi ja jotain ongelmia aivoissa, sen piikinkö syytä? Kukas sen voi tietää.. Suhtaudun silti skeptisesti kaikkia ylimääräisiä rokotuksia kohtaan.

Haluaisin tietää mitä kaikkia himoja teillä on?! Itseni tekee kokoajan mieli suklaajäätelöä :happy: välillä tekee mieli suolakurkkuja hunajalla ja smetanalla, välillä joulutorttuja (lakkahillolla) ja välillä juustonaksuja.. Välillä sitten taas on päiviä/hetkiä kun kaikki kuvottaa...

Mä en oo koskaan ollut mikään mehun ystävä, mutta raskauden aikana sitä tekee mieli niin että menis monta purkkia päivässä. Erityisesti appelsiini tuoremehu jäillä ja herukka mehu.
Lisäksi meetvurstia en ole syönyt 15 vuoteen, mutta kyllä nyt maistuu! :D

Kun olette hakeneet vanhempainrahaa Kelan netin kautta, niin onko se ihan normaalia, että tiedoissa lukee "odottaa tietoja verottajalta"? Siis sitä vaan hätäilen, että olenhan toiminut hakemuksen kanssa oikein, milloin verottajalta ne tiedot tulee jne. Mulla hakemus ollu kuitenkin jo reilun kuukauden vetämässä.

Takaisin