La Helmikuu 2016

7d36eefa872b3b8012e4c4348544b3fb

tälläsen löysin libron sivuilta

Eiks sen laukun voi tilata liberon tms sivuilta suoraan? Muistaakseni näin jossain sellasen. Ko aluks meinasin tilata mut en viittinykkää ku kuulin et synnäriltä saa saman laukun :o

Minäkin tuossa koiria viedessäni metsälle huomasin ettei nuo toppahousut enää sovi jalkaan. Tai sopihan ne, mutta puristi tosi inhottavasti. :/

Oon taktikoinu tän homman jo vissiin vahingossa ja ostanu itelleni miesten metsästyshousut (okei pihinä poistomyynnistä viime syksynä) ja vielä kokoa vissii 54 ni menee nappi edelleen kiinni :D kohta on kyl henkselien hankinta edessä :D

Onhan siinä laukussa ihan rahan arvoista tavaraa, mulla jo kolmas kassi, senhän voi päällyståå jollain kankaalla, todella kätevä pikkulaukku vauvakamoille kun lähtee vauvelin kans vaikka kylään

Mulla on viikot tänään 27+0 ja mul on kohta neuvolalääkäri ja uskoisin et hän sen alakerran tarkastaa.. Ainakin aina ennen tarkastettu. Esikoisesta multa ei edes kysytty haluanko tarkastuksen, mut toisesta kysyttiin kun kuulemma välttämättä uudelleen synnyttävillä ei tarvii tutkia. Mihin lie tämä sitten muka perustui.. Itse pyysin tutkimusta, koska enhän mä tiedä mitä siellä alhaalla tapahtuu ja halusin varmistua että kaikki on ok.

Mullakin on olo kun norsulla! Pojat painaa molemmat jo reilut 900g/poitsu ja yöunista on ihan turha haaveilla.. Semmosta koiranunta kokoajan kun hengittäminen on niin vaikeeta ja kyljelleen kun kääntyy niin jompikumpi alkaa jyskyttää ihan hulluna virtsarakkoa (mitäs muutakaan...) ! Mulla tuossa perjantaina illalla alavatsalla "rutsahti" kun olin menossa suihkuun ja otin housuja pois jalasta hieman eteenpäin kumartuneena. Sen jälkeen ei kumpikaan jalka noussut kahta senttiä enempää lattiasta, kun tuntui että puukolla viillettäisiin alavatsaa. Soitin tietysti säikähtäneenä synnärille, mutta sanoivat että jos ei vuoda mitään, eikä supistele ja vauvat liikkuu normaalisti, niin ei ole hätää. Pitää vaan muistaa levätä. On kuulemma ihan normaalia kun kohtu kasvaa niin vauhdilla, että välillä "rutsahtaa".

Noh, tähänpäivään mennessä ei ole kipu helpottanut, muutenkuin että aamuisin nousee jalka ja illalla enää ei. Aion kyllä sanoa asiasta sille neuvolalääkärille.. Toivottavasti vaan ei pakota osastolle makoilemaan :( miehellä kun alkaa isyysloma tästä nuoremmasta 10.12. niin mun ei tarvitse kotona yksin hoidella meidän tyttösiä, vaan voin enemmän keskittyä lepäämiseen..

Niin ja vielä: tänään mulle tuli yhtäkkiä ihan kummallinen pahoinvointikohtaus! Ihan kuin salama kirkkaalta taivaalta alkoi päätä särkeä, pulssi hakkas tuhatta ja sataa, tuntui kun happi loppuis ja tuli ihan kauhean huono olo. Menin sitten pitkälleni ja noin tunnin sitä kesti ja se loppui ihan samalla tavalla kuin alkoikin, eli ihan yhtäkkiä. Onko kellään teillä ollut vastaavaa?

Tulipas pitkä kirjoitus :D

Mulla tulee noita pahoinvointi kohtauksia tietyssä asennossa. Se asento missä ultrataan on pahin. Viimeks eilen kun kävin näytillä niin iski kohtaus jo muutaman minuutin jälkeen. Ensin tulee kylmä hiki, sitten lähtee jaloista tunto. Sit alkaakin oksettaa ja vilkkuu silmissä. Kylkimakuulle ja pari mukia vettä. Sitten yritettiin jonku ihme kiilatyynyn kans uudestaan ja saatiin loput katottua.
Tyttö kasvaa niin hurjaa vauhtia ettei käyrät riitä. Nyt jo 1614g! Mulla menossa 28+4. No ollaan muutenkin tiukassa seurannassa ja seuraava käynti jo kahden viikon päästä. Oon itsekin syntynyt 3 vk etuajassa mitoin 55 cm ja 4800g...

Täällä on lääkäri luvassa vasta vko 36 maissa. Yhden kerran on ollu alkuraskaudessa, eli ei liian usein häiritä ;)

Tänään oli neuvola (28+0). 6,5 kg on tullu painoa eka neuvolasta lähtien. Sokerirasituksen tulokset sain ja ne normaalit, joten tässä mennään pötkötellään vain vanhaan malliin eteenpäin.

Tota liberolaukkua ei täällä sairaalassa mitenkään mainittu, joten saamatta jäi.

Ehkä pitää ens viikolla pyytää jos pääsis lääkärille. On sen verta supistellu et oman mielenrauhan vuoks olis kiva käyjä tarkastukses. Huomena tulee 28 täyteen, ja laskeskelin et enää 7vko töitä mammalomaan :) nopsaan menny aika

Nyt on lääkärillä käyty ja ihan kunnon tutkimuksen teki - kaikki on niinkuin pitääkin :) Sanoi mun "rutsahduksesta" että mitä luultavimmin se on revähdys ja siihen ei auta muu kuin lepo ja Panadol..

Ihana kuulla etten oo ainoo pahoinvoiva! Vaikken tietysti halua kenellekään pahoinvointeja, mut ymmärrätte varmaan..?

Mulla on viikolta 12 asti (niskapoimu-ultrassa kun huomasivat että onkin kaksi sikiötä) ollu ultra joka toinen viikko, ja tähän asti ne on hoidettu ultraääniyksikössä, mut nyt siirtyi seuranta keskussairaalaan vaikkei mulla siihen olis ollut aihetta, muttakun säännöt sanoo että viikon 26 jälkeen seuranta siirtyy sinne niin minkäs teet.. Ja mitä lähemmäs LA:ta mennään, niin sitä tiheämmäks seuranta muuttuu. Huoh, ei jaksais. Mutta vauvojen (ja ehkä vähän munkin) parastahan ne vaan ajattelee..

Tosta Libero-laukusta: mulla lykättiin vaan mukaan sairaalassa molemmilla tytöillä nuo laukut, ei edes kysyneet että halutaanko vai ei. Hassua että jatkossa pitää hommata itse kaupasta.. Vaikkei se mitään maksakaan..

Eilen illalla en meinannu saada unta ollenkaa ja nyt kun heräsin miehen herätyskelloon nii ei enää taida saada enää nukutuks... ois ihan kiva nukkua vielä, kun neuvolakin on vasta klo 12 :sorry:

Mie nukun nykysin sohvalla koirien kanssa ku ukko kuorsaa. Ja herään siihe joka yö, käyn makkaris laittaa valot päälle et se kääntyy kylelleen ja vedän oven kii ja meen takas koirien välii ;D se eilen just kysy et millokohan hän pääsis mamman viereen yöks mut en uskaltanu luvata :D häiritsee välillä pakastinki unta ja joskus puskee sellasta liskodiskoo et yöt on iha sieltä ja syvältä... Miula kans huomenna neuvola, taidan kysyy et onkoha miul virtsatietulehus ku pissattaa kokoaja vai liekö iha normaalia..

Jos joku tulehdus on, nii yleensä sit kirvelee tai nousee kuume myös..

Joku teistä vinkkas siitä Lidlin vartalotyynystä - kävin kans hakemassa ja innolla odotan ensiyötä, jos vaikka sais nukuttua !!

Hei miten tuonne Helmikuunmammat 2016 keskusteluun pääsee?

Hei miten tuonne Helmikuunmammat 2016 keskusteluun pääsee?

ohjeet salaiselle puolelle pääsyyn on tossa Laskettua aika helmikuussa 2016 "etusivulla" oisko toinen tai kolmas aihe... :)
toi helmikuunmammat 2016 on siis foorumin salainen puoli. :)

Mäkin kävin ostamassa sen vartalotyynyn, kun olin jo pitkään odotellut milloin se olisi taas myynnissä. Mä oon ollut ehkä hitusen pettynyt, koska tuntuu että niskat on menny sen ansiosta jumiin. En tiedä pitäskö siitä ottaa vähän täytettä pois, josko se auttaisi. Joka tapauksessa se on muuttanut nukkuma-asentoa sen verran, että joku on nyt huonosti.

Balacenia: Kiitos !

Mulla ei siis ole vielä mitään asiaa ko.ryhmään :hilarious: ei taida itseasiassa olla koko tämän raskauden aikana.. Ois pitäny vähän aikasemmin tajuta liittyä tänne kirjoittelemaan :wink

M3L: Oi voi :sour: ehkä se sitten ei vaan sovi kaikille..

Balacenia: Kiitos !

Mulla ei siis ole vielä mitään asiaa ko.ryhmään :hilarious: ei taida itseasiassa olla koko tämän raskauden aikana.. Ois pitäny vähän aikasemmin tajuta liittyä tänne kirjoittelemaan :wink

ehdithän sää vielä, kuukausi pitää olla ollut rekisteröityneenä foorumille ja tarpeeksi viestejä kirjoitettuna. :) ja tietty tohon listaan pitää ilmoittaa oma laskettu aika. :)

Onko kuinka moni muu kuullut lauseen "raskaus ei ole sairaus" mun mies viljelee tota mulle jos en jaksa oikeasti tehdä jotain.. jne.. mun tekis mieli kuristaa koko ihminen sen takia.. saamari sentään ei oo varmaan sairaus joo mutta jos on sen takia jäänyt töistä sairaslomalle ja supistelee muutenkin herkästi ja muutenkin ei tätä voi verrata mihinkään... niin ai että särähtää tuo lause korvaan niin pahasti..
Ennenku ei itse tiedä miltä tämä tuntuu ni parempi ois pitää suu supussa...

Voisin kertoo tästä päivästä lyhkäsesti tännekkin puolelle.

Neuvolalääkäri oli 12.15-> pissassa oli proteiinit 2+.. Hoitsu laitto huomiseks labraan lähetteen pissanäytettä varten. Lääkäri laitto lähetteen äitiyspolille varmistaakseen, ettei oo raskausmyrkytys. Polilla oltiin käyrillä ja otettiin verikoe. Myöhemmin ultrattiin ja annoin uuden pissanäytteen. Ja lopputulos oli onneks kaikki ok. Kyllä siinä vähän alko mietityttää, että entäs jos joudutaan vauva leikkaa pihalle lähipäivinä, mitrn se selviää ym.. Mut kaikki hyvin toistakseks :)

Takaisin