Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ei raskaus olekaan sairaus, mutta kyllä ne raskauden aiheuttamat vaivat ovat. Ihan sama kuin potkaisisit miestä munille ja sanoisit, että ei munillepotku ole sairaus, hommiin siitä.No mä haistatin peet tolle ja lähin alakertaan sänkyy.. en edes ymmärrä mistä tuokin sanonta on saanut alkunsa.. kyllä aika monilla raskautta voidaan verrata jopa sairauteen jos joutuu esim ihan vuodelepoon ja muutenkin!! Argh.. sanonpahan vaan että ku toi on kipee tms ni "teeppä ihan ite et sä edes ole kipee"
Small for gestational age, eli viikkojaan (paljon) pienempi vauva. Minäkin olin sellainen, eli synnyin täysiaikaisena, mutta kuitenkin alle 2,5 kg. Minun kohdallani syynä oli ilmeisesti se, että äitini kroppa ei jaksanut raskautta kunnolla, ja siksi en enää kasvanut kohdussa.Mikä on SGA vauva? Toivottavasti ei mitään vaarallista![]()
Meillä on koko perhe ottanut influenssa rokotteen. Pari influenssaa sairastaneena en tosiaankaan sitä halua raskaana ollessa tai vauvan kanssa. Ja muu perhe kun esikoinen on itsekin vasta puoltoistavuotias ja vauvaa voi suojata vaan rokottamalla muut. Olin kyllä vähän yllättynyt kun mieskin suostui ihan napisematta ottamaan :) itelleni oli nyt kolmas vuosi peräkkäin kun ekan kerran otin esikoista odottaessa.