La Helmikuu 2016

Mulla lukee tällä hetkellä siellä kelan tiedoissa, että odottaa tietoja työnantajalta. Kaippa niissä vaan kestää... Oon minäki hakenut tuota jo yli kuukausi sitten muistaakseni.

Mulle ainakin palkkiksesta vastattiin että toimittavat palkkatiedot viimeisen äitiyslomaa edeltävän palkka-ajon jälkeen. Ja kelan palvelussakin lukee että liitteet pitää toimittaa 7.1. mennessä. Äippäloma alkaa 30.12. mut nehän maksaa kuukauden jälkijunassa.

Jos äitiysloma alkaa ensuvuoden puolella, niin olikohan että nyt joulukuun alussa valmistuu lopullinen veropäätös. Tuolla toisessa paikkaa asiasta keskusteltiin ja joku äiti otti asiasta kelalta selvää. :)

Mullaki lukee et odottaa tietoja työnantajalta. Lisäks näky olevan että työnantaja toimittanut oman liitteen 25.11.15. Kaippa se päätös joskus kuiten tulee :)

Soitin kelaan viikko sitten just ton"odottaa tietoja verottajalta" takia. Laitoin 20.10 hakemuksen jo. Tiedot tulee kuulemma joulukuun puolessa välissä vasta verottajalta heille. Sitten menee vielä heki kun käsittelevät asiaa itse. Eli ei paniikkia :)

Soitin kelaan viikko sitten just ton"odottaa tietoja verottajalta" takia. Laitoin 20.10 hakemuksen jo. Tiedot tulee kuulemma joulukuun puolessa välissä vasta verottajalta heille. Sitten menee vielä heki kun käsittelevät asiaa itse. Eli ei paniikkia :)

Hyvä tietää, kiitti infosta!

No hyvä homma! Kiitos!:D

Meinaa iskee stressi kun jännitän nyt sitten ihan tosissaan tota seuraavaa ultraa, mikä tehdään koon arvioimiseksi nyt sitten keskiviikkona.

Kunpa ei olis kovin paljoa liian pikkuinen pienokainen siellä ja kunpa kaikki olis istukan suhteen hyvin...

Typerä kysymys, mutta onko kuinka monella täällä käytetty pinnasängyn patja vai oottako hommannu uuden? Ihana kaveri eilen illalla alko pelotteleen kätkytkuolemalla ja käytetyllä pinnasängyn patjalla.. vaikka kuulostaa hölmöltä ja uskomattomalta ni hiukka alko ny hirvittään! Kiva ku viittii mainita tollasen asian ja viel just ko on menos nukkuun..

Mie ostin uuden patjan. Oon aina ymmärtäny että uus patja uudelle vauvalle. En kyllä oo koskaan asiaan sen syvemmin perehtynyt. Mut ei noi kalliita uutena ole :)

Käytetty patja oli meillä esikoisella ja sama menee tulevallekkin vauvalle. En oo koskaan kuullutkaan käytetyn patjan liittyvän kätkytkuolemaan o.O tosi vähän kyllä esikoinen pinniksessä nukkui ennen kuin oli jotain 10kk, vieressä, sitterissä tai vaunuissa lähinnä.

Ikean kympin patjan hinta nousee kalliiks ku lähin ikea yli 200km päässä ;) emmäkää oo koskaan kuullu mitään tollasta. Entä jos siinä pinnasängys nukkuu joskus jonku toisen muksu? Pitää ilm olla varastossa aina uus patja et saa vaihtaa ;)

Höpö höpö mitä puheita. :D käytetty patja käy varmasti aivan yhtä hyvin kuin uusi! :D

Jos ei ole homeinen ja "pilalle kustu" niin ihan yhtä hyvin se käytetty passaa. Meilläkin on esikoisella käytetty patja, kun kaverilta ostettiin pinnasänky sillon. Ja sama patja saa mennä nyttenki. Tosin, eihän ne nyt äärettömän kalliita ole, mutta näillä mennään.
Mutta mullekki oli kyllä uus juttu tuo kätkytkuolema ja köytetyn patjan yhteys :D

Tais olla joku brittitutkimus ni ihmekkä et tulee tollasia tuloksia ;) meijän äiteeki käyttäny samaa patjaa monella muksulla ja viel hoitolapsilla.. alitajunta on ny vaa vähä herkillä kaiken vakavan suhteen, mut tuskin alan uutta patjaa sen takii ostaan. Suosittelen muuten petaria patjan päälle, vaik kastuu ni saa petarin vaan pestyy ni ei patja kärsi.

Meillä nukkuu kolmas lapsi nyt sit samalla patjalla... en oo koskaan kuullut tuollaisesta. Ainakin tuo kakkonen on edelleen elossa vaikka käytetyssä patjassa nukkui..

Meilläkin käytetyllä patjalla molemmat tyttöset nukkuneet, enkä jaksa uskoa että patjan ikä liittyy mitenkään kätkytkuolemaan.. Meillä käytössä petari ja siinä vielä semmoinen muovinen/froteinen patjansuojus niin ei tarvii koko sänkyä pestä, jos vahinko sattuu :wink

Mä olen kans sen verran taikauskonen että ostan uuden patjan :D ja haluankin, se ei kallis ole. Prismassa oli 29,90 ja jyskissä 27e. alle 30e selviää, jos ei sitä ikeaa ole samassa kaupungissa. Ja sanonnalla varmaan tarkotetaan että vieraan patjaa ei kannata ottaa, vaan kyllä sisarukset voi samalla patjalla nukkua.

Takaisin