La Helmikuu 2016

Joo, kyllä varmasti lapsella tuollaisessa tapauksessa parempi ilman sitä isää olla. Ainakin omalle kohdalleni ajattelisin, että olisin mieluummin ilman isää kuin että minulla olisi isä, joka ei minusta välitä.

Ikäkään ei aina kerro kaikkea. On nuoria hyviä äitejä ja on vanhempia huonoja äitejä sekä toisinpäin. Ei se sitä sano, että jos on nuori, on automaattisesti surkea äiti. Tuen saaminen toiselta, vaikka ihan tuntemattomaltakin ihmiseltä, auttaa kummasti omaan vaikeaan tilanteeseen. Tästä me noustaan.
 
ihmemaanlapsi, olen ihan samaa mieltä siitä, että kumpi tahansa päätös on jättimäinen päätös. Tee siis se päätös, joka tuntuu paremmalta, ja järjestele elämäsi sen mukaan mahdollisimman hyvin.

Ymmärrän hyvin, että tämä on äidillesi shokki. En tiedä, kuinka pitkällä olet itsenäistymisprosessissasi. Itse asuin 18-vuotiaana vielä vanhempieni luona, ja omien asioiden hoito oli aika olematonta vielä silloin, ja jos silloin olisin saanut lapsen, olisi se vaatinut paljon tukea vanhemmiltani. Olen aika varma myös siitä, että olisin ollut ihan tyytyväinen tuollaisessakin tilanteessa ja kaikki olisi järjestynyt, joten joillekin aikainen äitiys on ihan oikea valinta.

Itse lähestyn nyt neljääkymppiä, ja toivon vahvasti, että minulla olisi ollut mahdollisuus saada lapsia aiemmin. Omasta mielestäni olisi parempi tulla äidiksi 18-vuotiaana kuin lähes nelikymppisenä, jolloin raskaus ei välttämättä enää onnistu, vaikka nyt onkin koulut käyty, hyvä työpaikka ja säästöjä ja vakiintunut elämä. Tulevan lapseni isovanhemmat eivät enää elä montaa kymmentä vuotta, eivätkä jaksa leikkiä lapsen kanssa yhtä paljon kuin nuoremmat isovanhemmat.
 
Itse oon ollut 20v kun oon saanut esikoisen. Äitini oli sitä mieltä että pilaan elämäni jos lapsen pidän. Mies lähti armeijaan pian plussan jälkeen eikä kavereilla ollut lapsia. Tiesin että katuisin loppuelämän jos en lasta pitäisi. Äitikin sitten lopulta puolenvälin tienoilla antoi täyden tukensa, mutta siihen asti olin täysin yksin raskauden kanssa, kuten sitten olin tytönkin kanssa kunnes isäänsä alkoi neiti kiinnostamaan kunnolla 2v:nä. Päivääkään en kadu että kuuntelin vain omaa itseäni ja nyt mulla on 8,5v ihana pieni naisenalku <3
 
Hei, nyt mietityttää semmonen ku meijän 3kk vanha kissa on alkanu pissimään jokapaikkaan missä minä olen. Sohvalle siihen missä istun yleensä, sänkyyn mun paikalle, ja nojatuoliin missä istun :0 mikähän voi olla syynä :/ tuntuu että pitäs kohta varmaan mennä sen hiekkalaatikkoon istuun ettei se enää pissais muualle :D
 
Tsemppiä teille nuorille, jotka koette vastustusta raskautta kohtaan! Mä uskon, että kyllä sen itse sisimmässään tuntee, mikä on itselle oikein. Kun itse on päätöksen tehnyt niin sen kanssa on helpompi elää.
Lähellä on tapauksia, jossa toisessa isä on jättänyt alkuraskaudessa ja toisessa suku ollut sitä mieltä, että pitää tehdä abortti. Loppujen lopuksi isä on halunnut olla isä ja ei-toivotusta vauvasta tuli suvun hemmoteltu pikkuprinssi. Että kyllä asiat sutviutuu, tavalla tai toisella. :thumleft
 
Ite oon valehdellu sujuvasti jo kahdelle ihmiselle et mulla on alapäässä bakteerifloorat menny sekasin ja siis pitää ab suppoja käyttää jotka estää huomisen ku niissä on vaikuttavana lääkeaineena metrodinatsoli josta tulee antabus oireet heti jos tippaakaan juo. mulla on joskus ollu oikeesti alapäässä bakteeritulehus ja siihen toi lääke.ei siis oo tarttuvaa mut joskus jostain syystä tulee.vähän ku hiivatulehus... Toinen tekosyy et ku otin viime viikonloppuna/edellispäivänä ni vieläki jäätävä rapula ei maistu... Paras ku et tee numeroo juomattomuudesta vaan haet alkoholittomia lasiin ni kukaan ei epäile tai kyseenalaista. Alkurinkitki miehen juotavaksi.
 
No mä päädyin siihen antibioottikuuriin.. Ja oon kyllä oikeesti ollut tän koko viikon ihan todistettavasti kiepä ja sairaslomalla, et ehkä tää tästä .
 
Eipä oo menkkoja näkyny.lämmöt 37.1. Oikeeseen nivuseen välillä tuikkii, ja välillä mahassa menkka tuntemuksia, mut äh ei ne vaan ala. Pitäsköhän uskaltaa testata (TAAS)
 
Äippä2015, testaa ihmeessä mielenrauhan takia :) Ei tarvitse arpoa.. Oliko sinulla mitään lääkärikäyntiä varattuna tai muuta?
 
Tai siis enhän minä edes tiedä että missä tapauksissa kunnalliseen pääsee tarkistamaan tilanteen :(
 
Testaa ihmeessä äippä2015 uudestaan vaan. Niin kauan kun ei oo verta on toivoa. Voithan sä koittaa pyytää verikokeisiin pääsyä.
 
Takaisin
Top