La Helmikuu 2016

Lähtö ku on kolminumeroinen luku, niin en taida tohtia kertoo. Mutta n7kg on yhteensä noussu ja viikkoja 28+3

Älä hätäile, tulen hyvää tahtia perästäsi! Koht on satasen riskiraja rikki ja viikkoja vast 25+6.. :| ja nyt jo plus 10kg :D

Mulla myös kolminumeronen luku enkä siis kehtaa paino sanoa. 5kg on ekan ja ny vikan neuvolan välis tullu painoo, rv nyt 27+1.
Just sokerirasitukses oon, viel yks koe ja sit pääsee syömään ^^

Muoks. Ruoka maistuu ny paremmin ko aikasemmin mut pitää yrittää hillitä syömistä. Karkkilakonki alotin marraskuun alusta ja jouluun asti on herkut kielletty :)

Muokattu viimeksi:
marinellah tsemppiä rasitukseen! Mä olin vasta kans rasituksessa ja se jano oli aivan kaamea… :(

Mulla lähtöpaino ollut normaali, 6kg tullut lisää. Nvlalääkäri jotain jupisi kun tosiaan mulla oli neljässä viikossa tullut viis kiloa. Meinas että pitää vähän tarkkailla. Oisin voinu nauraa, ettei se ehkä siihen 6kg yhteisnousuun nyt niin vaarallista ole. Joskus saattaa tulla kerralla vähän enemmän. Ja tosiaan seuraavalla neljällä viikolla oli tullut vajaa kilo. Että ehkä en huolestu :p

Mulla nyt viikkoja 26+3 ja eilen neuvolassa painoin 57,8kg. Lähtöpainosta tullut neuvolan puntarin mukaan siis noin 9kg. Mullakin tietääkseni sokerirasitusarvot ok, tosin niitä ei oo vielä oman th:n kanssa puitu.

Mulla alkaa ottamaan niiiiin päähän nää vuoto-ongelmat. Eilen kävin siis neuvolalääkärillä, sain peruutusajan kun aamulla soitin. Kuukausi sitten kävin synnärillä tutkimuksissa niukan verenvuodon vuoksi ja sillon todettiin että limakalvoilta lähtöisin, eikä mitään vakavaa. Sen jälkeen on tullut veristä vuotoa noin 1krt/vko ja sen lisäksi vuotoa kaikissa maailman väreissä ja koostumuksissa. Hajuakin välillä on. Mutta eilen kun pääsin lääkärin näytille, niin alapää oli suht siisti (alan epäilemään että tää on psyykkistä, koska ongelma häviää aina kun meen näytille :D ). Lääkäri epäili kuitenkin hiivatulehdusta ja eilen alotin 3päivän canesten kuurin. Ikinä en oo ennen raskauttakaan kärsinyt hiivatulehduksista, joten en ois ite osannut semmoista epäillä. Valkovuoto on siis runsasta, välillä kokkareista, välillä lorahtaa kuin vesi, aamuisin on yleensä veristä, joskus haisee makealle tai sitten on täysin hajutonta. Mut eniten ärsyttää se tunne, kun kokoajan on alapää märkä, vaikka suojaa vaihdan joka veskikäynnillä. Vähän sama fiilis kuin menkkoja ootellessa; ikinä ei tiedä mitä sinne housuun on lorahtanut... Huoh, pahoittelut taas avautumisesta ja vielä mikä aihe! :D

Mulla on kans hermo menossa tohon vuotamiseen. Verta ei onneks tuu mut kaikkee muuta mahdollista. Mulla vaavi potkii usein ja tosi terävästi tonne virtsarakkoon mikä vielä lisää karkailuakin. Huoh! Tenalleko tässä pitää seuraavaks siirtyä :(

Lähtöpaino 75kg ja tiistaina neuvolassa 101kg,kamalaaaa :shy: kyllä sitä onkin paisunu ku pullataikina, mutta tuskin kaikki rasvaa on, turvotustakin yms. On kyllä tullu syötyä kolmen edestä ja liikunta jäänyt kipujen takia. Onneks on 180cm pitkä ni ei näytä niin hirveeltä :D

Mulla on kans hermo menossa tohon vuotamiseen. Verta ei onneks tuu mut kaikkee muuta mahdollista. Mulla vaavi potkii usein ja tosi terävästi tonne virtsarakkoon mikä vielä lisää karkailuakin. Huoh! Tenalleko tässä pitää seuraavaks siirtyä :(
Minulla on terveyssiteet käytössä, koska flunssa iski ja nyt kova yskiminen aiheuttaa karkailua. Sen verran tuo vauva painaa rakkoa, ja yskiminen vuorostaan painaa vauvaa.

Mulla on kans ton pissin kans tekemistä.. just yskiminen tai aivastus on ihan pahinta :D jos vähänkään on pissahätä niiiin ei kannata aivastella..

Onneks ei viel inkotenssipuolelle oo menny, mut aivan jatkuva pissahätä kyl vaivaa... Kakara jumputtaa rakkoa välillä nii kovibet itku meinaa tulla. Ja vessassa varmaan kymmenen minuutin välein saa käydä varsinki ku pahin mylläys on menossa. Töissä se on erittäin mukavaa ku alkaa vähän haitata työntekoa ku välillä heität imurin nurkkaan ja viuhahdat vessaan :D

Pakko kans sanoa et koko mahan alue on nii kovissa kivuissa ja selkä, hyvä ku enää iltasin pystyy käveleen.. Päivisin menee lepäillen ja oikeen puoleinen munasarja säteilee kaikki nääki oireet on ihan normaaleja kai? Saa nähä kauanko pystyy oleen töissä enään.:confused: pitäis jaksaa vielä kuukauden tuolla jouluruuhkassa..

Mulla lähtöpaino 61.8kg ja tänään neuvolassa 66.3kg. Hb oli laskenu 106... Raudat siis takaisin päivittäiseen käyttöön. Ja vatsa kiittää!

Mulle soitti äsken eilisen käynnin lääkäri ja sanoi, että teki kuitenkin gynen lähetteen, koska mulla oli kohdunkaula (-vai suu?) ollut vähän sormelle auki ja pehmeä. Vaikka siis kohdunkaulan mittaa oli joku 3cm ja kohdun puolelta kiinteä ja kiinni, niin ilmeisesti siis emättimen puolelta vähän auki. Onko tuo nyt semmonen asia, jolle esim tulehdukset voi altistaa? Mua jäi nyt vaivaamaan, että onko tässä nyt paniikin aihetta? Verta (tai verensekaista valkkaria) on kuitenkin lorahdellut nyt useempana päivänä. Kai ne pyytäis kiireellä tulemaan, jos on oikeasti kova huoli? Nyt aika tulee kirjeellä kotio eli aikasintaan ens viikolla ultraavat...

Kävin tänään neuvolassa ja painoa oli 83,5 (lähtöpaino 76). Viimeisen kuukauden aikana ei ollu tullu kuin kilo, mutta onhan tuota kertynyt... Ei tosin turvota yhtään eikä päänsärkyjen lisäksi ole mitään vaivoja. Helpolla ilmeisesti olen päässyt.

Hb oli mitattu vain ensimmäisessä neuvolassa (130), joka silloinkin oli matala normaaliin verrattuna. Tänään otin sen itse puheeksi, ja sain terkkarin mittaamaan. Tulos oli 107 ja suositus aloittaa rautalisä. Nopean googlailun perusteella näyttäisi, että alle 110 on raskausanemia.

Ongelmia tuli sitten valikoidessa minkä rautalisän sitä ostaisi. Apteekin farmaseutti sanoi, että tilanteessani ehdottomasti 100mg vuorokausiannos. Luontaistuotekaupan myyjä taas suositteli vain kasveista tai verijauheesta tehtyjä rautalisiä, joissa pitoisuudet jäi vain 25mg/vrk. Mutta kun luonnollinen olisi aina parempi, keinotekoinen rauta on kuulemma elimistölle huonompi. No onhan se järkeenkäypää. En oikeastaan syö punaista lihaa, enkä siksi voinut harkita mitään veritabuja, yöks. Päädyin siksi apteekin valmisteeseen, katsotaan miten vatsan käy.

Itse syön obsidania, farmaseutin mukaan vatsalle parhain ja hellävaraisempi kun esim retafer. Ens perjantaina olis sit neuvola niin näkee mitä kuukauden syönti on saanut aikaan :)

Jos kohdun kaula alkaa aukemaan ja tai pehmenemään niin sitä on kyllä syytä tarkkailla, ettei tule ennenaikaista synnytysyä ihan puskista, koska riski on olemassa. Lisäksi jos kohdun suu alkaa aukeamaan emättimen puolelta altistaa se myös helpommin tulehduksille. Hyvä, että asia tarkistetaan.

• Tykkään
Reaktiot: Nua
Täällä lähtöpaino 69kg ja tänään neuvolassa 80,4kg :D vähän kerääntyny joo, tosin suurin osa ihan alussa :D

Nopsaa toimintaa ko oli jo tullu rasituksen vastaus kanta.fi:n sivuille. Edellisen rasituksen tulokset ei näy sielä vieläkään. Hyvät oli tulokset, paljon paremmat ko ekalla kerralla! Paasto alle 5 ja muut arvot vähä päälle 6. Reilun vkon päästä neuvola, sit näkee mitä hb ja puntari näyttää..

Täällä 169cm ja lähtöpaino 68kg ja nyt 75kg ja viikkoja 25+3. Pulla maistuu :happy: Nyt alkaa huomaamaan et sormet turpoilee välillä. Ja yöt menee ihan harakoille kun mikään asento ei tunnu hyvältä :( työpäivien jälkeen aivan poikki ja joka raajaan sattuu ja kun kerran istahtaa ni ei kyllä ylös enää pääse!

Takaisin