La Helmikuu 2016

Mulle soitti äsken eilisen käynnin lääkäri ja sanoi, että teki kuitenkin gynen lähetteen, koska mulla oli kohdunkaula (-vai suu?) ollut vähän sormelle auki ja pehmeä. Vaikka siis kohdunkaulan mittaa oli joku 3cm ja kohdun puolelta kiinteä ja kiinni, niin ilmeisesti siis emättimen puolelta vähän auki. Onko tuo nyt semmonen asia, jolle esim tulehdukset voi altistaa? Mua jäi nyt vaivaamaan, että onko tässä nyt paniikin aihetta? Verta (tai verensekaista valkkaria) on kuitenkin lorahdellut nyt useempana päivänä. Kai ne pyytäis kiireellä tulemaan, jos on oikeasti kova huoli? Nyt aika tulee kirjeellä kotio eli aikasintaan ens viikolla ultraavat...
Uskoisin että pyytäisivät heti, jos paniikille olisi aihetta. Hyvä että tulee tarkistettua kuitenkin! Tsemppiä!

Täällä lähtöpaino 61 kg ja tänään oli 68,7 kg. Rv 26+6 :)

Kävin tuol kanta.fissä. Ilmeisesti niis on alueellisia eroja et kenel näkyy mitäki, miul ei näy just yhtään mitään... Ei diagnooseja, ei mitään... Turha juttu!

Kävin tuol kanta.fissä. Ilmeisesti niis on alueellisia eroja et kenel näkyy mitäki, miul ei näy just yhtään mitään... Ei diagnooseja, ei mitään... Turha juttu!
Oothan antanut sen suostumuksen että kaikki tiedot näkyy siellä kanta.fi:ssä?

Ostin eilen sellasen pitkän vartalotyynyn Lidlistä ja vihdoin nukuin hyvin sitä halaillen ja se piti mut hyvin kyljellään! Mun pelastus :happy:

Mulla on nyt pari viikkoa ollu sellanen fiilis että tää vauveli tulee etuajassa mut takuulla yli menee ja sieltä tulee jättivauva kun ollaan miehen kanssa molemmat oltu reippaasti yli 4kilosia. :nailbiting: LA karkauspäivänä et toivottavasti päättäis saapua ihan minä vaan muuna päivänä :happy:

Meilläkään ei kanta.fi:ssä näy mitään juuri. On eri palvelin siihen. OmaSote täällä meillä missä näkyy kaikki

Koko eilinen ilta ja yö supisteli, edelleenkään ne supparit ei oo kipeitä, mut kun ajattelen samalla sitä pehmennyttä kohdunkaulaa niin taisin nähdä painajaisia ennenaikasesta synnytyksestä. Eilen soitin illasta viel synnärille mielenrauhan vuoksi ja sain ohjeeksi ottaa 1g parasetamolia (vaikka ei sattunu mihinkään, mut voi kuulemma rauhottaa suppareita), ottaa lämmin suihku, juoda litra vettä ja mennä nukkumaan. Heräilin supistuksiin monta kertaa yössä, mut nyt aamulla mieli sentään on vähän rauhallisempi jo.
Sain sen gynen ajan maanantaille, mut tänään pitäis käydä antamassa pissanäytteitä. Vähän hankalasti järjestettävissä esim aamuvirtsanäyte kun istuin pissalla just sillon kun puhelin soi. Mut se kuulemma ehtii maanantainakin. Nyt pitäis pidätellä pissiä 4h ja viiä näyte labraan, mut sekään ei ollu niin yksselkosta kun labran väellä on virkistyspäivä ja lopettavat aikasemmin. Juoksen siis pissaäytteen kans ympäri kaupunkia, vaik ohjeena oli levätä...? Vielä kuitenkin naurattaa, paniikki iskee sitten illasta ;D

Hei Tamperelaiset! Vinkkejä lastenvaate/tarvikekirppiksistä kaivataan! :)

Ei mullakaan näy läheskään kaikki vaikka kaikki luvat ym annettu aikaa sitten. Kait se riippuu hoitajasta/lääkäristä et kuka sinne jotain laittaa :) edellisellä paikkakunnalla määrätyt reseptitkään ei kaikki näy sielä vaikka oon sähköstä systeemiä käyttäny niin kauan ku on täälä ollu :) kuten sanoit, turha juttu!

Luulin että olin antanut kantasuostumuksen jo edellisen raskauden aikana mutta ei sitä sitten ollutkaan. Tosin muisti voi pettää. Mut en mä sitä ainakaan kieltänyt ole, joten mitä lie..
Mul oli tänään se sokerirasitus. Eka tunti meni mukavasti omasta ajasta nauttien naistenlehteen uppoutuneena. Mut sit jonkun aikaa toka piikityksen jälkeen tuli yhtäkkiä huono olo ja alkoi maailma sumentua, vähää vaille etten pyörtynyt. Kun olo vähän parani, uskalsin lähtee liikkeelle ja laitoin pitkäksi penkille. Heikotus meni sitten ohi eikä enää palannut.

• Tykkään
Reaktiot: Nua
Hei Tamperelaiset! Vinkkejä lastenvaate/tarvikekirppiksistä kaivataan! :)

Jos kulkeminen ei oo ongelma niin Ylöjärvellä on into-kirppis, siellä oli paljon vaatteita. Toinen mistä oon tykänny on nokialla. Sen nimee en kyllä muista, tais olla joku fantti. :D

Mulla tullu tähän mennessä painoa 15-18 kiloa, lopetin vaa'alla käymisen kymmenen kilon jälkee... Edellisee neuvolakäyntiin joka oli kolme viikkoa sitte oli tullu n.14kg. Luulen että 25kg tulee ainaki. Veikkasin että raskauden loppuu mennes 85kg on kevyesti täynnä :)

Mulla on lähtöpaino noin 73 kiloa ja tiistaina oli paino viimeks punnitessa 77,8kg. Mulla tuli ekat kolme kiloa jo kesällä, kun söin kahden edestä. Sen jälkeen oon himmannut ja nyt onkin sit noussu tosi maltillisesti täs viime aikoina etenkin kun pitäny tota ruokavaliota vahtia radin takia.

Onko jollain muullakin muutto raskauden aikana? Miten on mennyt? Meillä on huomenna muutto, silloin täynnä raskausviikkoja 29+3. Tosi raskaalta tuntunut pakata ja siivota. Huomenna pitäisi päästä uuteen kotiin. Harmittaa, kun ei voi olla avuksi niin paljon kun haluis. :( Jalat ihan turvoksissa ja koko alapää särkee :D

Oiskin muutto edessä! Ei olla löydetty sopivaa asuntoa, vaikka ollaan jo monta kuukautta etitty. Joudutaan varmaan asumaan nykyisessä kaksiossa ainakin ensi kevääseen.

me muutettiin kuukausi sitten, sillon oli viikkoja 25+1-3.
pakkaaminen ja tavaroiden siirto vielä meni, mut siivoaminen oli rankkaa... :/
molempina iltoina (la ja su) olin illalla tosi väsynyt! ja su-iltana oli lonkat niin kipeet, et aattelin jo, etten pääse maanantaina töihin. Hyvin nukutun yön jälkeen olin kuitenkin aamulla ihan työkuntoinen. :)

Takaisin