La Helmikuu 2016

Mulla hb oli viimeksi viikko sitten 112, normaalisti yli 130. Ei käsketty syömään rautaa. Mutta olossa huomaa kun väsyttää paljon enemmän kuin kuukausi sitten ja on alkanu huimata/pyöryttää. Onko teillä muuten tullu noissa sf-mitoissa eri tuloksia? Mulla neuvolalääkäri mittas viikko sit 26,5 ja eilen th sai 26,0. Eikös monella tuu mittavirheitä jos eri ihmiset mittailee, näin olen kuullut. Lisäksi lääkäri mittas paljon alempaa häpyluusta mitä oma th.
 
Just tulin neuvolasta. Hp oli tippunu 133->129, joten ei palljon.
Mulla aina sama on mitannu tuon sf-mitan ja nyt viikkoja 28+3 ja tulos oli 26cm.
Mutta varmaan eroja mittaajissa ja sitä kautta tulpksissa
 
Mulla oli maanantaina neuvolalääkäri. Ihan turha käynti. Minullakaan ei ole alakertaan kurkittu. Kaikki on sujunut hyvin, eikä sen vuoksi ole ilmeisesti ollut aihetta. Neuvolalääkäri sai sf-mitaksi 24cm, mikä oli vähän yli viikkoa aiemmin th:n mittaamana vain 21cm. Lääkäri sanoikin, että hän ottaa reiluja mittoja.
 
Tuntuu että nuo mitat ovat ihan yhtä tyhjän kanssa, jos aina eri ihminen mittaa vähän eri tavalla, ja niistä pitäisi sitten jonkun tietää, eteneekö kasvu tasaisesti vai ei.
 
Mä oon samaa mieltä, tuo sf mitta on varmasti maailman epäluotettavin tapa arvioida kasvua… Tulee herkästi myös turhaa hätäilyä jos omia lukemiaan vertaa muihin, kun tosiaan mitta riippuu niin monesta asiasta ja eritoten siitä mittaajasta.
 
Mulla oli viime kerralla opiskelija myös vastaanotolla ja sai ihan eri tuloksen ku kätilö. Sehän on ihan summittaista, mistä kohtaa ton mittaamisen tolleen käsivaralta ottaa. Että ei varmaan kannata liikaa miettiä noita senttejä. Kai se on tärkeintä, että luku on nouseva :-)
 
Mulla oli viime kerralla opiskelija myös vastaanotolla ja sai ihan eri tuloksen ku kätilö. Sehän on ihan summittaista, mistä kohtaa ton mittaamisen tolleen käsivaralta ottaa. Että ei varmaan kannata liikaa miettiä noita senttejä. Kai se on tärkeintä, että luku on nouseva :-)

Samaa mieltä. Ja ehkä ny vähä antaa osviittaa et kasvaa yhtään vai kasvaako hirveetä vauhtia. mulla oli viime neuvolassa rv ~25 ja sf jo 24 mut sano et omaa hyvääki on mukana :P
 
Täällä rv 28+5, tänään lääkäri-neuvola, josta tuo lääkäri osuus peruuntui ja siirtyi ensi viikolle.. Edellinen käynti oli 6 vk sitten. 4 vk päästä seuraava neuvola.
Täällä perhevalmennuksessa käydään läpi nuo synnytyshommat, joulukuun alussa kahtena eri kertana pidetään.
Hemoglobiini on mulla ollut 126, välillä laski 117, mutta on taas noussut takaisin tuohon 126. Täälläkin syödään kaurapuuroa aamuisin, ehkä siitä jotain hyötyä on. :)

Saisko pikku gallupin väliin, paljonko paino muuttunut tähän mennessä?
Itsellä lähtö paino/pituus 52/165, nyt 64/165.
 
Mä aloitin rautalisän jo vissiin joskus syyskuun alkupuolella ja silloin hb oli jotain 115. Vaikka söin 100mg päivässä hemoglobiini jatkoi laskuaan ja seuraavassa mittauksessa se oli 105. Sit lisättiin kahteen tabuun ja viimeksi oli onneksi noussut taas 115:een hb. Terkkari oli silti sitä mieltä, että kannattaa jatkaa raudan syöntiä entiseen tapaan, koska ne ns. pahimmat viikot raudan laskun suhteen on kuulemma vielä edessä. Mä epäilen, että mun hemoglobiinin lasku johtui silloin aiemmin varmaan suurimmaksi osaksi verisistä vuodoista, joita oli jossain kohtaa aika paljon.
 
Lähtö ku on kolminumeroinen luku, niin en taida tohtia kertoo. Mutta n7kg on yhteensä noussu ja viikkoja 28+3
 
Rv 28+6, lähtöpainoa 82 kg, nyt 79 :) mutta olis tosiaan ylimääräistä alussa ja RaDi myös niin tavoite olis ettei yli lähtöpainon nouse.
 
Takaisin
Top