La Helmikuu 2016

Onko täällä muita jotka heräilee parin tunnin välein öisin?? Viimeki yönä heränny 5 kertaa ja tuntuu että rupee oleen joka yö!:( onko kellään jotain vinkkejä?
 
Heräilyä on ollu jo ainaki kuukauden päivät jos ei jopa kauemmin, sitä vaan voi tunti kaupalla torkkua ilman että pääsee kunnon uneen... Ärsyttävää on... :/ kaikkee on kokeiltu ja kofeiinia en käytä kun ihan silloin tällöin kupin kahvia, tätä tää nyt vissiin sit on seuraavat 18 vuotta :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Jay
Mäkin nukun katkonaisesti, en tiedä mitään vinkkejä kun hormoonithan ne herättelee.. muuta kuin ottaa päikkäreitä mahdollisuuksien mukaan. :) tää on vissiin sitä yösyöttöihin valmistautumista :hilarious:

Pitää koittaa muistaa illalla lopettaa syöminen ajoissa, aamulla sokerirasitus :hungover:
 
Mä esikoisen odotusaikana heräilin ja heräsin monesti klo 05.00 aamukahville. Nyt nukun kyllä 00-08.30 oikein onnellisena kuin pieni possu
 
Mun unirytmi meni ihan sekasin viime viikon aikana :D Viime yönä taisin nukkua 12h melkolailla putkeen.. Heräsin kerran siihe, että ihan kun ois joku tökänny keskelle mahaa? Liekkö oli vauva.
 
Mulla uni maistuu hyvin, nukkuun meen 21-22 arkena, vkl voi jaksaa valvoo 23 asti. Herään kuitenki joka aamu viimestään 7. Kerran yössä käyn vessassa ja useimmiten nukahan heti sen jälkeen. Koira on kyl muutamana yönä ollu levoton ja tehny petiä ja läähättäny et se on ollu vähä rasittavaa :) päikkäreitä en ota ettei mee rytmit sekasin
 
Jep heräilen ja miehellä meinas mennä hermot kun aamulla töistä soitteli että meinas sanoa mulle että lopeta se pyöriminen eka närästi sitten en saanu nukuttua ja jokaisesta raskaudessa ollu tuo valvominen! Sanoin miehelle että nyt se on sit tätä nää mun yöt helmikuuhun asti! :-D
 
Muakin valvottaa pissalle nousemiset, mutta myös levottomat unet herättelee vähän väliä. Mutta tätähän tämä tulee olemaan jatkossakin, vuosikaudet.. :)
 
Kyllä mie heräilen myös yöllä. Saattaa olla nälkä tai huono asento tai vessa hätä.. unet saattaa loppua jo kuudelta.
 
Musta on ihana ko herää aamulla aikasin :D toki meen aikasin nukkuun et tulee se 7-8h nukuttua. Mut aamusta oon virkeempi ni kerkiin viikonloppusin tehä vaika mitä. Käsien puutuminen on vaa vähä ärsyttävää :( joka yö puutuu sormet ja kämmenet
 
Mä meen yleensä kymmenen aikaan nukkumaan ja herään kuudelta. Muuten en yöllä heräile paitsi silloin, jos on vessahätä. Tosin aamuyöstä uni alkaa olemaan katkonaisempaa mut saan silti nukuttua. Iltaisin väsyttää vaan niin paljon etten jaksa kymmentä pidempää valvoa. Nukahtaisin kyllä jo aiemminkin mut sit heräänkin aiemmin.
 
Mullakin on välillä katkonaista yöunta. Herään välillä vauvan potkuihin. Yleensä kyllä nukahdankin melko pian takaisin, silittelen mahaa ja vaihdan asentoa niin vauvakin rauhoittuu. Päivällä ihan järkky väsymys. Hyvä et pysyy silmät auki. :O Pakkausta ei ole vielä tullut, muuten tullut jo osteltua PAAALLLJOOON kaikkea :) Ei taida oikeastaan kuin kylpyamme ja pinnasängyn patja puuttua, mutta ne haetaan lähempänä kaupasta kun pinnis on ensin saapunut. :) ÄP.n sisältöä olen googletellut. Retroväreistä tykkään kyllä, mutta pöllöistä en. Mut ilmaisiahan nuo on. Niin kyllä ne kelpaa :)
 
Katkonaiset unet on tuttuja alkaen esikoisen odotuksesta eli alkaean n. 5 vuotta sitten. Yhtäpaljoa ei oo aamuyön valvomisia ollut tällä kertaa, mut voi olla että tilanne muuttuu vielä kun jää töistä pois ja väsymyksen laatu muuttuu. Mutta tosiaan mulla ainakin nukkumista helpottaa tuo tyyny polvien välissä, niin selkä ei mee samalla tavalla jumiin ja kolota. Mut vatta on paljon isompi ku mitä esikoisesta oli, joten varmaan nyt vaivoja seniin takia enemmän... Ä.pakkaus tuli ja mielestäni kivempi ku mitä.esikoisen vastaava oli. Ainoa miinus oikeestaan oli se, että vauvaharja oli vaihtunu kamalaan muoviseen ihanasta vanhasta puisesta :-/
 
Mä muuten pesin ne ä.pakkaukse vaatteet ja tuntu niinku siitä keltasesta potkupuvusta ois väri tarttunu valkosiin osioihin.. ei oo raidat ja pallot enää vitivalkoset.. eipä tuo mua niin haittaa mut kuitenki.
Musta tuntuu et mun maha on kasvanu paris viikos iha hirveesti :o ja sen pitäs tästä viel kasvaa, ko nyt jo näyttää siltä ku synnyttäisin kohta..
 
Äh mulla todettiin rd, siinä 2h arvossa oli heittoa. Nyt siis ruokavalio viilausta ja parin viikon päästä täytyy mittailla sokereita, toivottavasti saatais nyt tällä kuntoon. Viime aikoina on kyllä tullu herkuteltua aika paljon, että varmasti turhien herkkujen pois jättämiselläkin päästään jo pitkälle.

Neuvolassa iski ihan jäätävä heikotus päälle, oksetti, pyörrytti ja kauhee tuskanhiki pukkas. Verenpaine oli 73/48 ja oli aika lähellä ettei taju lähteny. Samanlainen heikotus iski lauantaina töissä. nyt sit pari päivää lepoa, jos olo kohentuis.
 
Mulla oli hemoglobiini laskenut 118 ja ei kuulemma sais kauheesti enää laskea. Lihaa harvemmin tulee syötyä, suosiolla rautalisä käyttöön? Ärsyttää vaan kun ei saa ottaa kilpirauhaslääkkeen kanssa samaan aikaan aamulla, arvatkaa vaan muistanko ottaa iltasin rautalisän kuin usein.
 
Oon nukkunu vielä aika hyvin. Vessassa pitää välillä käydä ja esikoinen herättelee ajoittain, mutta muuten ei oo hankaluuksia. Loppua kohden voi mennä vähän hajanaisemmaksi yöt. Viime raskaudessa oli loppuvaiheessa aika rasittavaa närästysvaivaa, joka kiusasi myös öisin. En ole varsinaisesti aamuihmisiä, joten olen ihan ihmeessä, mitä voi keksiä tehdä jos heräilee ennen kukonlaulua :-)
Noita pahoinvointi/heikotustiloja on kans välillä tullut. Ei onneksi tiheästi.
Mulla oli kans hb laskenut ja terkka sanoi, että halutessaan voi ottaa lisiä mut ei välttämättä joka päivä tarvi. Oon nyt sit ottanu muutaman kerran viikossa/muistaessani.
 
Takaisin
Top