La Helmikuu 2016

Mulla on jo muutaman vuoden ollu veroprosentti 23-24, sen alle en suostu meneen ettei tuu mätkyjä :) ja todennäkösesti pysyy nyt samana, ku ei oo laskenu ko max puol prosenttii
 
mulla on nyt muistaakseni 20 veroprosentti ja se tulojen perusteella varmaan pysyy samana ens vuodellekin. Ens vuonna kuitenkin tulot pienemmät kun nyt tänä vuonna palkka, niin eihän mulle voi tulla tolla samalla prosentilla mätkyjä? (tähänkin asti aina saanut palautuksia)
 
Mulla kanssa huomenna sokerirasitus, toinen jo :wtf: toivottavasti ois arvot kohillaan vaikka tässä on kyllä tullu herkuteltua jonkin verran..whoopsii

Musta tuntuu et kaikille on tulossa tyttö! Mitä tätä palstaa oon lueskellu ni valtaosa taitaa olla tyttöjä ja sit muutamia tuttuja kelle on tulossa helmi-maaliskuussa ni nekin tyttöjä! :)

Ai tuista menee isompaa veroa, kiva :dead: täytyy tosiaan käydä verotoimistossa sitten ku päätökset tulee, liitteet piti olla kelassa vasta 18.1. Kun sen viimesen 6kk mukaan tulee äippärahat, toivottavasti muistan viel sillon kaikessa loppurutistuksen tiimellyksessä! No äippäloma alkaa 11.1. Joten ehkä sillon on aikaa miettiä viimesiä asioita. :)
 
Bala, mä oon maksanu paljasta 18-19 prossaa veroa ja tulot tippu ku olin äp rahalla. Maksoin 23% veroa niistä.ja mätkyjä silti 164e
 
Muistelisin, että kelan ohje on, että veroprosentti olis äitiyspäivärahasta palkan veroprosentti + 2 prosenttia. Tätä perusteltiin sillä, että noista päivärahoista ei makseta samanlaisia vähennyksiä kuin palkasta mikä sitten nostaa tuota veroprosenttia.

Sen prosentin voi varmaan laskea ja uuden verokortin tilata netin kauttakin. Ainakin netin kautta oon rukkaillut aina mun palkkaverokorttia. En oo tarkemmin vielä tutustunut, mutta näyttää löytyvän verohallinnon sivuilta erikseen laskuri verokortille etuuksien maksuun: https://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Verokortti/Verokortti_etuuksille(32529)
 
Mulla kyllä taitaa tulot laskea silti niin paljon, että lasketutan uuden veroprosentin, koska muuten multa menee ihan sikana veroa siitä äitiyspäivärahasta, mutta kattellaan sit ens vuoden puolella... Ekat kuukaudethan saan kuiteskin palkkaa.
 
Kyllä yleensä näin on. Äitiyspäivärahasta kun ei voi tehdä samoja vähennyksiä, mitä palkasta. Niinkuin Maiku jo kertoikin tuossa
 
Äitiyspäivärahan minimi veroprosentti on 20% mut jos haluaa viel pienemmän niin sit pitää toimittaa kelaan verokortti pienemmäl veroprosentil erikseen
 
Täällä mennä porskutetaan tiukasti eteenpäin, rv 28+0. Avustukset ja tuet on haettu ja päätökset saatu. Sokerirasituskin on jo takana. Verenpaineet ja hemppari on kohdillaan, paino nousussaan ja olo ihan kohtalainen. Jalkoja särkee välillä ja muksu pitää mukavasti liikettä. Kaikki siis oikein hyvin - onneksi! ☺

Neuvolassa juteltiin tänään ohimennen sekä perhe- että synnytysvalmennuksista. Millaisia kokemuksia teillä on ollut noista perhevalmennuksista? Millaisia ne ovat olleet? Mitä asioita siellä on käsitelty? Oletteko osallistuneet yksin vai puolison kanssa? Meillä isäntä on todella nihkeä lähtemään perhevalmennuksiin ja mietin tohdinko mennä yksin vai en... Synnytysvalmennukseen hän ilmoitti kuitenkin lähtevänsä!
 
Mää vähä niinku "pakotan" miehen yhelle perhevalmennuksen tunnille ;) ei tiijä mitään lastenhoidosta ja sanoin et ois hyvä käyjä vähä kuuntelemas mitä siel on. Toki sitä oppii sit ku hoitaa mut kuitenki, ei oo aina kiva mennä yksin valmennuksiin ym..
 
Kyllä mieki mieheni sinne raahaan, ensimmäinen kerta molemmille kun lapsi tulee ni kaikki info on hyvä ottaa irti mitä tarjolle tulee!

Oon nyt tääl sokerirasituksessa, istunu jo tunnin ja se miun pahin painajainen tapahtu. Viereiselle penkille istu haisuli. Ukko haisee ihan paskaselle ihmiselle ja tuhkakupille. En meinaa saada henkeä ja oksettaa. Vaihdoin jo paikkaa mut se haisee koko huoneessa ja tuijottaa... :| oon vähä herkkä näis asioissa...
 
Mulla oli kans sokerirasitus tänään. Enemmän kävi voimille se 12h paasto, kun nälkäkipu mahassa on kauheaa. Pahoinvointia ei onneksi tullut eikä se litkukaan maistunut niin pahalta kuin pelkäsin. Ja mulla on ollut joku outu käsitys että sitä litkua pitää juoda litratolkulla! Tai ainakin puol litraa, mut sehän oli vaan puoltoista mupvimukillista. Haha oon vissiin kuullu vähän värittyneitä urbaanilegendoja ;) Loppupäivä onkin mennyt nukkuessa, sen verran otti voimille aamu...
 
Nyt tartteis vinkkejä :)
Alkaa tota maitoa herua... päivisin ei ongelma kun rintsikoihin saa suojat mut yöt! En taho pitää ritsikoit yölläkin ni sit on tahrat paidassa lakanassa ja petarissa. Onko vinkkejä yötä varten? Tai jotkut rennommat rintsikat?
Onko kohtalotoveteita :D
 
Onko suomessa samanlaisia? Että saisi vaikka sovittaa. Mitenhän nuo koot menee kun on s m l xl.. kokoja mikä vastaa sitten mitäkin :/ varmaan paitakokojen mukaan?
Anteeksi kun tyhmä kyselee :D
 
Täällä tosiaa tullu maitoa 13 viikolta lähtien ja oli vaan pakko opetella käyttää yöllä rintsikoita :D
 
Takaisin
Top