La Helmikuu 2016

Supistelee vähintään kerran päivässä. Yleensä iltaisin, ei tunnu mitenkään pahalta. Ihmeen pienillä kolotuksilla olen ainakin tähän asti selvinnyt. Töissä jaksaa hyvin, ainakin fyysisesti. Välillä henkisesti on rankkaa. Jotenkin ei kestä stressiä samalla tavalla kuin ennen. Oon pari kertaa meinannut ruveta itkemään asiakkaan nähden.
 
Mä en oo varma onko supistellu, välillä masu on tuntunu vähä pinkeeltä, mut oon olettanu et vauveli vaa punkee masuu vasten. en tiedä miltä supistukset tuntuu.
Muutaman kerran on esim. Lenkillä tullu vähä epämiellyttävä olo, lähinnä alavatsaan, mut pieni breikki on auttanu ja sit pystyny jatkaa matkaa ihan normaalisti.
 
Minulla supistus tuntuu siltä, että koko kohtu on todella tiukka kivipallo, mutta ainakaan tässä vaiheessa se ei satu yhtään, ja menee itsekseen ohi. Kohdun sijainti ja reunat on todella helppo tuntea supistuksen aikana, koska muu osa mahasta on löllöä, ja kohtu on kova. Minulla vain orgasmi aiheuttaa supistuksen, missään muussa tilanteessa en vielä ole supistusta saanut.
 
Mulla tuli kans kerran kipee supistus seksin aikana meni vartissa sitten ohi. Nipisti kovaa ja välillä vielä kovempaa, vatsa aivan kovana vähän niiku kramppi..ja kerran heräsin yöllä siihen että vatsa jännittyi kivikovaks.
 
Supistuksia ollu ja just rasituksen yhteydessä, supistuksen aikana ei kipuja oo mut sen jälkeen ollu menkkamaisia tuntemuksia, oon kriisin äärellä kun lauantaina pitäis lähteä reissuun ja nytki oon saikulla ku ei töissä pysty olee ja pitäis vaan ottaa rauhallisesti. En vielä tiiä uskallanko matkalle lähteä, toivottavasti tästä alkaa levolla helpottaa. Rv 25+5
 
Mulla olis supistuksia joskus 17-18-viikoilla, mut nyt vähemmän. Mullakin orgasmi saa kohdun supistelemaan ja toisinaan supista muuten vaan... Selkäkivutkin loppu yhtäkkiä kuin seinään, just kerkesin ostaa tukivyönkin, mut ehkäpä sille tulee tarvetta viel myöhemmin.

Tää on hassu kysymys, mut onko tuossa vatsan ala-etupuolella vielä suolia? Yritin googlailla kuvia ja niissä suolet on pakkautunu kohdun ylä- ja takapuolelle. Mut niissää kuvissa tais olla raskauden viimeset hetket meneillään. Mut voiko näin vko 24+ olla tuossa eessä vielä jotain? Ehkä niillä paikkeilla, missä on rakko? Mietin vaan semmosta, kun mua on siitä tänä aamuna kipristelly ja se tuntuu semmoselta ilmavaivakivulta ja sopis myös hyvin, koska eilen repsahdin mussuttamaan kaks vehnä-rasva-sokeri-leivosta (yritän noudattaa gluteenitonta ruokavaliota) ja ne on aina saanu aikaan mojovat ilmavaivat... Kipu ei tunnu mitenkään liittyvän kohtuun, kohdunkaulaan ym. alueisiin vaan on just semmosta suolen venytyskipua... Osaiskohan joku neuvoa?
 
Mulla ainaki ilmavaivat ja täys virtsarakko tuntuu tossa alavatsalla, veikkaan et suolisto ja rakko turpoaa jollonka painaa kohtuun. Yleensä helpottanu kiristys sitte ku vaivat rauhottuu :)
 
Kuinkas muiden pahoinvointi ? Mulla oli jo helpottanut mutta eilen aamulla alko taas ku söi leipää kauhee olo iski ja illalla ku söin iltapalaa... yhtäkkiä piti juosta vessaa kyökkii..
Töihin oon palannut taas ja nyt on olo ihan täydellinen ja voi sanoo että raskaudesta nauttii täysillä. Kirpparilta löytyy kaikkee kivaa aina ku käy niissä. Pikkunen myllää niin ahkerasti aina välillä että mahaa alkaa särkee :) supistuksia tulee välillä muta menee hyvin ohi ku hidastaa tahtia ja ei ne kipeitä oo ollu mutta nappaa aika kivasti ku koko vatsa kovettuu :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Jay
Miulla eka vasta kypsymässä, sen takia ei oo hajuakaan miltä supistus tuntuu vaikka ne olis jo kiusannukki :D joskus saattaa tulla, kun reippaasti kävelee asfaltilla, sellanen tunne ku menkat alkas just, kamala kramppi ja vartin sisään sit jos ei oo vessaa lähellä ni on löysät housussa :DD

Miulla on koko raskaus menny niin vähillä ongelmilla et ihan pelottaa että vieläkö tää kostautuu. Oksentanu olen kerran. Väsyttää kyllä kovasti mut sekin jo helpottanu. Iskiasta kolottaa joskus. Ei sen kummempaa :D

Lapsi kyl potkii ku hullu. Hirvijahdin jälkeen luulin et se tunkee pihalle, suuttu kai illalla ku jäin paikalleen kun olin kokopäivän kävelly metässä, oli ilmeisen miellyttävät kyydit! Sukupuolta meillä ei oo tiedossa, se paljastuu sitten ku helmikuun lopulla tavataan tää vatsassa riehuva yksilö!
 
  • Tykkään
Reaktiot: Jay
"Varotus" niille jotka hakee influenssarokotteen. Sain sen tänään ja maha meni ihan kivikovapalloks ja pieni lopetti liikkumisen siihe. On ollu tosi aktiivinen koko päivän. Olin jo itku kurkussa että siinä se sitten oli.
Onneks kaks tuntii myöhemmin alko semmonen mylläys että pelko katos kovaa vauhtia karkuun <3
Oli outoa ja neuvolaankin silloin soitin kun huoli oli kova :)
Nyt kolme ja puolituntia piikistä maha on normaalin tuntunen ja pieni myllää jo normaalisti.
Hyvin pääsi säikäyttämään niin halusin varoittaa että näinkin voi käydä. Ei ole kertaakan supistellut tai muutakaan vastaavaa siis täällä vielä
 
Mä sain tiistaina piikin enkä huomannu mitään eroa vauvan liikkeisiin tms. Tänään ollu kyl pinkee maha lähes koko päivän mut töis oli järkyttävä kiirus ja maha ollu vähä kipeeki ni varmaan siitä johtuu.
 
Kertaakaan ei ole tarvinnut oksentaa raskauden aikana, mutta toisesta päästä on kyllä tullut kuraa senkin edestä. Ekan kerran juurikin lenkiltä tuli kiire kotiin vessaan, niinkuin Emminkäiselläkin.. :D ja ensimmäistä täälläkin odotellaan, hyvin helppo raskaus on ollut!
Rv 26+5 <3
 
Mää oksensin viis viikkoo lähes päivittäin. Sen jälkeen oli pari viikkoa hirvee närästys. Sen jälkeen oonkin voinut melko hyvin. Satunnaisesti jotain repäisykipuja ja supistuksia, muuten ei paljon mitään!
Satunnaisesti on myös maha sekaisin.
Tänään poksuu rv 27!
 
Hahaaa, hyvä etten oo ainoo!! :D miulla on huomenna tasan 24, toivotaan et menee näi helposti loppuu saakka!
 
Oksensin 5+ viikolta 14 viikolle PÄIVITTÄIN JA MONTA KERTAA. Nyt viikkoja 26+4 ja eilen illalla meinas oksennus lentää ku paistoin lihoja. Hyissss
 
Sain tänään rokotteen, mutta olen huomannut vauvan liikkeiden olevan maltillisempia näinä päivinä. Ihan hirvee fiilis, itkupotkuraivareita ja pahaa mieltä, synkistelyä ollu nää viimepäivät. Sappi on kunnolla kiehunu syystä jos toisesta, tai sitten ihan ilman syytä ja mielialat heittelee rajusti. Haluaisin olla hyvä äiti, mutta tällä hetkellä en vain pysty ja se raastaa suunnattomasti :(. En jaksais tehdä mitään, mutta silti olen mielessäni tyytyväinen kun huomenna pääsen töihin, vaikka sieläkin oleminen on mahalle yhtä tuskaa ja saikku tässä on edessä ihan muutaman viikon päästä varmasti. Oivoih, meillä on myös muksut ollu kipeenä ja olen koko viikon herännyt molempia paapomaan monen kertaa yössä niin etten jaksa silmiäni aamulla enää aukasta, eikä päivistä tai kellonajoista enää ota selvää.. Anteeksi avautuminen...
 
Takaisin
Top