La Helmikuu 2016

Joo neuvolasta minäkin sain esitietolomakkeen, jossa hätäkastelupaa kysyttiin ja nimivaihtoehtoja. :)
 
Mekin saatiin lomake kotiin täytettäväksi ja 22-viikon neuvolakäynnille se piti palauttaa. Laittoivat sitten eteenpäin sairaalaan. Siinä oli ne nimet hätäkasteeseen, mutta ei laitettu nimiä ja rastitettiin ei saa hätäkastaa. Lasta ei ole tarkoitus kastaa myöhemminkään niin miksipä tuossakaan vaiheessa. Neukkutäti oli hauska, katsoi suoraan mitä nimiä on laitettu ehdolle ja kun niitä ei ollutkaan niin oli selvästi hiukan pettynyt :grin Taisi olla vähän utelias.
 
Minä täytin netissä sen i-pana kaavakkeen. Taisin jotkut nimetkin laittaa. Pojalle meillä ois nimi keksittynä, tytölle vähän vielä harkinnan alla.
 
Mä kans sain netissä täyttää, mutta en ole vielä sitä täyttänyt eikä sillä kiirettä ollutkaan, nimiä ym saa miettiä ihan rauhassa ja sitten lähetellä eteenpäin kun on valmista. Ajattelin sen kuitenkin ennen 33 viikkoa laittaa ettei sitten ole liian myöhäistä.
 
Mä en antanut hätäkaste lupaa (ei kuuluta kirkkoon), mutta laitoin silti ke nimet. Näin ainakin esikoisen kohdalla neuvottiin tekemään...
 
Mää en oo vielä täyttäny lappua nimien ja luvan kohalta, tuberkuloosikohan vasta. Ite en kuulu kirkkoon mutta mies kuuluu, ei vielä olla päätetty annetaanko hätäkastelupaa.

Onko monilla tääl lemmikkieläintä? Mullon reilu 12v ollu toi sama koira ja son viime aikoina ollu ihan mahoton! Sitä pitäs koko aika silittää ja haluaa koko aika olla vieres ja vinkuu jatkuvasti. Voikoha se reagoida raskauteen nuin voimakkaasti
 
Meillä on 6 vuotias uroskoira ja se on aina ollu sellanen vinkupilli ja kiehnari :P. Se on ottanut meidän lapset, 3 ja 4 v. Tytöt hyvin vastaan. Aivan ihana lasten kanssa ja siitä olen ollu ikionnellinen.
 
Onko muilla jo öisin unettomuutta! Mulla ollu joka raskaudessa mutta alkanu vähän myöhemmin vasta!!nytkin valvon plääh!
Tänään 24+3 ja tuntuu että aika menee nii nopeasti kohta on joulu eikä siitä sit mee enää kauan kun alkaa syntyy pikkuisia täällä ♥
Mä täytin kans tuo hätäkaste nimet ja oli lappu toiveita synnytyksen ja sairaudet +edellisten synnytysten tiedot. Tuli se paperi samassa kuoressa missä oli ajat np ja ru ultraan! :-)
 
Juu ei täälläkään oo kunnolla enää nukuttu kuukauteen. Joka yö valvotaan pari kertaa parin tunnin pätkiä...

Meillä on 16v kissa ja kaks 3v koiraa. Toinen koirista kehitti valeraskauden kesällä eikä oo siitä vieläkään luopunu. Mitään syytä ei löydy ni vissii musta ottaa hormonihajut itelleenkin :DD ps ei oo koskaan ennen tehny valeraskautta ees.
Oon aina aatelluki että jännä nähä reagoiko ne jotenkin mutta kyllä toi toinen ainakin ♡♡♡

Meille ei oo kyl kukaan tommosista kaavakkeista puhunu.. että esitietoja synnärille tai lapsen nimestä :/ pitääpi kysästä
 
Ei meillekään oo mitään noista kaavakkeista puhuttu mut saattaa seuraavalla neuvolakäynnillä olla niistä puhetta. Neuvolan täti tekee sillon lähetteen synnytyssairaalaan, kun meidän tosiaan piti valita neljästä vaihtoehdosta mihin halutaan mennä.
 
Pipridae mua jäi kiinnostaan, miksi oli hyvä laittaa silti nimet vaikka ei hätäkastetta halua?

Täällä on kans tosi pitkään ollu tuota yövalvomista, joskus aamuyöstä oon herännyt pyörimään. Nyt sitä ei oo enää, mutta säryt herättää :( pakko herätä yöllä vähän käveleen ja liikutella, kun jalkoja ja käsiä niin särkee.

Mistä pitikin kysyä, voiko kyseessä olla jo nivelien löystymisen aiheuttama särky, ja voiko sitä tulla käsivarsiinkin? ? Löystyykö selän lisäksi polven ja kyynärienkin nivelet?

25+1 :)
 
Muokattu viimeksi:
Eikö ne kaikki nivelet löysty? Ite ainaki huomannu jumpas ja venyttelys et venyy ja kestää paremmin ko aikasemmin.
Mä taas nukun todella hyvin, vähintään 7,5 h tulee nukuttua joka yö, kerran tarttee yöllä vessas käyjä. Mut aamusin ku herää ni on sormet aivam puuruksis :/ ei meinaa pystyy sammuttaan herätyskellookaan ku ei saa mistään kiinni.
 
Joo loogistahan se on että kaikki nivelet löystyy, en vaan oo koskaan kenenkään kuullut valittavan raskausvaivana että käsivarsia särkee :D
 
Mä oon kuullu monenki vslittavan, et ranteitä särkee. Mullaki välillä pakottaa.

Mä nukun kyllä ku tukki. Jos illalla ei enää juo mitään niin vessassakaan tartte ravata. Nyt vaan ku tuo remontti levis käsin, onneks loppusiivousta ja listojen laittoa vaille valmis, niin illat on menny myöhään. Viimeki yönä klo 1 oltiin sängyssä. Hyvä tehä remppaa myöhään, kunkummankaa puolen naapurit ei ollu koko viikonloppuna kotona. Ja poika nukkua tuhnotti vaikka möykkää oli :D mutta valmista tuli ja kolme päivää meni
 
Mullakin on ranteita särkenyt. Vähänkin enemmän jos tekee jotain niin ne on tosi kipeät. Mä nukun aamuyöhön hyvin mut sit alkaa se pyöriminen eikä saa enää unen päästä kiinni.
 
Mää nukun edelleen erittäin hyvin, eikä tarvii nousta sängystä yöllä. :D Yleensä nukun 7-12h/yö. :D
Välillä heräilen aamuyöstä, mutta saan yleensä aina unenpäästä takaisin kiinni. :) Oon kyl aina ollu hyväuninen. Muuta muutosta ei tää raskaus oo tuonu, ku sen, että meen välillä jo 22 nukkumaan ja valvoa en jaksa. Ennen oo siis ollu tosi iltavirkku ja saattanut helposti viikonloppuisin valvoa 2-4, arkisinkin aina yli 12... :D
 
Mul on tosi voimattomat ranteet. Jumpassa nelinkontin asennot on tosi rankkoja, joogasta puhumattakaan. Mut ihanaa kun lavat liikkuu! Mun yläselkä on niin löysä :D mut kipeä.
 
Mä en kans jaksa valvoa myöhään. Tosin oon aina ollut semmoinen, että tuun vaan kärttyiseksi jos en pääse ajoissa nukkumaan, mutta nyt jotenkin aiemmin kyllä tsippaan illalla kuin aiemmin. Eilenkin vaikka oli lauantai, menin jo heti klo 22 jälkeen sänkyyn enkä jaksanu montaa minuuttia lukea kirjaa, kun ei pysyny enää silmät auki.
 
Mä oon viimeistään kymmeneltä ihan unessa. Kirjaa on nykyisin ihan turha lukea ennen ku käy nukkumaan, koska en saa luettua paria sivua enempää. Ei vaan pysy silmät auki. Usein olisin jo yhdeksän aikaan valmis nukkumaan :)
 
Takaisin
Top