La Helmikuu 2016

Mulla on kanssa ens ma sokerirasitus. Eka raskaudessa sain siihen lähetteen, kun olin yli 25. Nyt ei ois ollut mitään virallista syytä, mutta pyysin silti lähetteen. Mä oon edelleen yli 25 ja kun mun paino nousee (myös tässä raskaudessa) tosi nopeesti. Joten tahdon päästä tarkistamaan, että kaikki siltä osin varmasti ok, vaikka edellisessä raskaudessa arvot olikin kohdillaan ja esikoinen ihan keskikokonen :)
 
Mä en joudu ollenkaan sokerirasitukseen, ellei pissanäytteeseen ilmesty sokeria..
 
Mulle napsahti kans sokerirasitus, meen rv28. Esikoinen synty alle kolmekilosena ajallaan ja sokerit heitteli hänellä niin pahasti ensimmäiset päivät että sen takia laittoivat mut nyt sinne. Esikosta kävin rv13 kun sillosessa neuvolassa oli käytäntönä että kaikki käy, mut radia ei sillon ainakaan vielä ollu.
 
Saatiin eilen äitiyspakkaus <3! Mä tykkään hurjasti kaikista niistä vaatteista ja väreistä.

Tänään vaan meni täysin hermo, kun pesin siinä mukana tullutta huppupyyhettä (ja muitakin toki). En tiedä mitä sekundaa se pyyhe on, mutta valkoista nukkaa on nyt kaikkialla :(. Sitä lenteli jo kun pyyhkeen nosti laatikosta, ja siksi ravistelin sen ulkona ennen pesua. Pesun jälkeen nukkaa lähti entistä enemmän ja näytti kuin lunta olisi ulkona satanut, kun taas ravistelin. Kiva sotku kylppärissa ja pesukoneessa. Muut koneessa olleet pyykit on nyt myös kuorrutettu.
 
75ab7a6cd37d32c3ba95c3b175065e54


Isyyspakkaus ois valmis. Viel ku jaksais oottaa isäinpäivään asti et saa antaa ton :)
 
Oli niin julmetun suuriki et jos on pieni käsinen mies ni joutuu kaksin käsin puristella :D

Äitiysavustushakemuksen tein, ja rahahakemukset, pitää vaa lähettää ens viikolla raskaustodistus. En malta oottaa et saa äitiyspakkauksen :)
 
Ootteko nimiä jo miettineet pienokaisille?
Itsellä alkaa olla jo tiedossa, synnärin lappuunkin pyydettiin nimivaihtoehdot hätäkastetta varten, niin tuli mietittyä jo valmiiksi.
 
Täyttelin kans tota lappua. Mut ei oo mietitty nimee, ku ei sukupuolta tiietä vielä ja eipä tainnu esikoisestakaa olla mitään nimeä siihen.
Foxwoods, sen sai neuvolasta. Joissain paikkakunnilla noi on sähkösenä
 
Aika jännä ku just puhuin äidin kaa asiasta ja se sano et ku serkku sai muksut niin ei heidän tarvinnu mitään hätäkaste lappuja täyttää
 
Tuo siis on tollanen lappu, jossa kysellään toiveet synnytystä kohtaan ja esitietoja.
 
Okke! No ehkä sen saa myöhemmin tai ehkä oon jääny välistä kum mul on ollu joka kerta eri neuvolatäti. Kysäisen aiheesta. Kiitos vastauksista :)
 
Meillä piti sähköisesti täyttää semmonen i-pana kaavake, joka meni vissiin sit suoraan TAYSsiin. Neuvolasta olivat sen esitäyttäneet ja sitten tuli linkkinä omaan sähköpostiin siitä salasana. Siinä kysyttiin hätäkastelupaa ja nimiä myös valmiiksi, mutta jätin nimet tyhjäksi, kun ei meillä vielä semmosia oo päätettynä. Kastelupaakaan en laittanut, kun ei olla luterilaisia ja uskon, että vauva kelpaa Jumalalle ilman kastettakin, jos nyt semmoinen tilanne tulee, että lähtö tulis ennenaikojaan.
 
Takaisin
Top