La Helmikuu 2016

En ole rasvannut, eikä ole arpiakaan tullut. Sanovat, että raskausarpia vain tulee joillekin, ja toisille ei, riippumatta rasvaamisesta.
 
Näimpä. Mun kaverille ei tullu ainuttakaan, ei kertaakaan rasvannu ja ootti kaksosia.
Mua ny vähä huolettaa ko en oo oikeen tuntenu potkuka tänään, eilenki vain muutamat.
 
Joo eise rasvaaminen kyllä vaikuta millään tavalla noitten arpien tuloon. Niitä tulee jos on tullakseen! :)
 
Mä en oo kanskaan rasvannut enkä oikein ajatellut koko asiaa. Viime raskaudesta ei ainakaan jäänyt mitään merkillepantavaa.
 
Mä oon ymmärtänyt, että arpeutuminen on jokseenkin perinnöllistä. Jos äidillesi tuli arpia, niin sinullekin todennäköisesti tulee. Saas nähdä.
 
Rasvaaminen vissiin auttaa jonkin verran, mutta ei tee ihmeitä. Eli jos niitä tulee, niin ois tullut rasvauksesta huolimatta. Se rasvahan vaan lisää ihon kimmoisuutta eli sitäkautta autaa sitä kestämään venytystä paremmin ja antaa aikaa iholle venyä ettei repeäis, koska niitähän nuo arvet on, siis repeämiä.
 
Äh kylläpä voi omat mahavaivat saada aikaan kurjan olon. Oon viimesen viikon aikana lipsunu mun gluteenittomasta ruokavaliosta ja nyt pari päivää on turvottanut aivan vietävästi! Kasvavan vauvamasun kans tää yhtälö on ihan kauheeta, hirveä pingotus ja mahan sivuille (suolet?) sattuu kovasti. Kauheesti en uskalla jumpata, hieroa tai maata tyynyn päällä mahallaan, jotka autto ennen raskautta. Cuplaton ja maitohappobakteerit toivottavasti alkais helpottamaan oloa sekä ruokavalion tiukentaminen. Jotenkin vetää puhdin pois ja päivät menee sohvan nurkassa kun millekään ei jaksa.
Myös vauvan liikkeet on tuntunu nyt vähän huonommin, voisko johtua siitä, että mahaan vaan sattuu kokoajan enkä siksi huomaa potkuja? Joka päivä oon kyl jotain tuntenut.
Sori, pakko oli vähän avautua. Mieskin on saanut kestää ihan riittävästi mun kiukuttelua...
 
Musta tuntuu et muhun ei mahdu enää ollenkaan ruokaa. Tai ei tuu mitään ähkyy, mut jotenki tosi tukala olo. Melkein jää nälkä ja sit kumminkin on tosi vaikee olla kun maha on ihan repeemäisillään. Vaikee yhtälö :(
 
Nyt kun sanoit, niin tunnistan tuon saman. Äskenkään ei ruokaa jaksanut kunnolla syödä, mutta nyt on taas nälkä. Inhottavinta on just tuo miten pinkeä maha on koko ajan. Ja venytteleminen kiristää mahassa. Miten isoksi sitä voi vielä muuttua? :O
 
Nua, mulla on kans ollu maha kipee pari päivää :( sattuu kans sivuille eikä vauvan potkut oo oikein tuntunu pariin päivään. Ehkä pitäs taas tiukentaa ruokavaliop, pääs vähä löystyyn viikonloppuna.

Yks mikä ehkä vaikuttaa mahaan ku en oo pariin päivään syöny olleska mustikkaa..
 
Täällä kanssa yks tollo :) sitä vaan tahtoo välillä ruisleipää tms hesemättöö ja sit on maha kipee. Ja oon kans huomannu että sitte sattuu tonne mahansivuun ja vauva ei liiku niin paljoa. Nyt vaan niskasta kiinni ja tsemppiä ;)
Tänään 23 viikkoa ja vähän jotain arpea alkaa muodostua tisseihin.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Nua
Eilen illalla nukkumaan mentäessä vauva potki / liikku niin, että liikkeet tuntu kummallakin puolella mahaa yhtäaikaa o_O kutitti taas nii, että hytkyin liikkeitten tuntuessa :D Onneks mies oli jo nukahtanu enne mua
 
  • Tykkään
Reaktiot: Nua
Mulla taitaa vauva olla mahassa jotenkin pystyssä, pää ylhäällä ja jalat alaspäin (mahtuuko se edes olemaan niin?), koska potkut tuntuu tosi oudosti jalkovälissä! Onko muilla vastaavaa?
Tuntuu siis tosi oudolta ja oikeastaan vähän epämiellyttävältäkin kun tökitään alapään paikkoja sisältäpäin
 
Nua, helposti voi olla pystyssä. Mulla oli rakenne ultrassa kuulemma pää navan kohalla ja jalat lantioluiden kohalla tms. eli perätilassa :)
 
Täällä ainakin pyritään ihan miten päin sattuu vielä :D välillä potkii navan yläpuolelle, välillä kylkiin ja välillä juurikin ihan tonne alas. Rakossa potkut tuntuu musta kaikkein ikävimmiltä, oikeen vihlasee välillä. Nyt on onneks pari päivää ollut enimmäkseen pää alhaalla :) nyt rv 25.
 
Juu mullakin oli vauva rakenneultrassa ns. perätilassa eli pää ylhäällä ja jalat alhaalla.
 
Minulla on ollut ultrissa pää alaspäin, tosin ultraaja sanoi, että tässä vaiheessa on normaalia, että vauva tekee kohdussa voltteja koko ajan, ja siksi noita asentoja ei vielä kirjoiteta ylös neuvolakorttiin. Minusta tuntuu kaiken aikaa, että otus on koko ajan oikealla puolella, ja vasen puoli alavatsasta on ihan tyhjä.
 
mulla oli ultrissa (ru osat 1 ja 2) molemmissa poikittain kohdussa...
Saas nähä miten päin on sit seuraavalla kertaa.. :)
Ja liikkeet tuntuu eniten navan kanssa keskilinjassa, eniten navan alla keskellä...
 
Mulla vauva tänään pää alaspäin. Ja liike tuntuu kyllä myös raosta ku puskee itteään suoras tuolla.. Välillä vihlasee ihan kunnolla.. köllii muuten pitkälti oikealla ja sen kyllä huomaa. Maha ihan kumparemäki.
 
Takaisin
Top