La Helmikuu 2016

Yritin ettiä aiemmista keskusteluista vauvavakuutusasiaa, mut en löytäny... Eli kysympä viel uudelleen: onko jollakin teistä vauvavakuutus Pohjolasta? Otitteko jotain lisähoitoturvia sen perus hoitoturvan lisäksi? Esim psykoterapiakulut tai kotiapukulut jne. Mitkähän näistä on oikeesti tarpeellisia?!
Nyt meillä tarjouspaketin hinta on (asiakasalennuksineen) n. 290e, omavastuu 100e/vakuutuskausi. Mut ilmeisesti hinta laskee lapsen kasvaessa...

Nua, me mietittiin miehen kans just joku päivä noita kaikenmaailman lisähoitoturvia. Eihän niistä siis tosiaan voi tietää tuleeko semmosia joskus tarvitsemaan, mutta ainakin tällä hetkellä aika monia asioita etenkin lapset saa kyllä ihan yhteiskunnankin maksamana jos tarve vaatii ja poikamme tuskin tarvitsee esim. rintojen pienennysleikkausta tms... Me yksitellen niitä karsittiin ja loppujen lopuksi päädyttiin siihen, että otetaan vaan se hoitoturva sairauksien ja tapaturmien varalle, sit siihen tuli se hammashoitoturva tapaturmiin ja sit oli vielä joku toimeentuloturva, johon kuului vammautumis- ja kuolinkorvaus.

Päädyttiin sit ottaan tollanen paketti. Tai itseasias ei olla vielä edes otettu, kun yritin sitä tos pari tuntia sitten hankkia, mut sit ku olin jo kaikki terveysselvitykset ja kaikki tehny, niin siinä tuli ilmoitus, että jos on kotivakuutus puolison nimissä, niin hänen kannattaa silloin ostaa tuo vakuutus, että tulis halvemmaksi. Vähänkö pänni... Täytyy siis tässä kun ehtii, uudestaan rustailla ne lomakkeet ja sitten miehen pankkitunnuksilla ostaa se vakuutus.

Aika paljolta muuten kuulostaa tuo 290 euroa asiakasalennuksineen. Meillä se oli jotain vähän vajaa 180 euroa noilla tiedoilla mitä nyt tohon ylle kirjoitin. Tai nii.. tietty jos otitte ne kaikki lisähoitoturvat niin sitten siitä ehkä tuleekin noin paljon.
 
Kiitos Maiku2 kun kerroit kokemuksia!
Mekin mietittiin noita lisäturvajuttuja ja mihin kaikkeen pitäis varautua, kun worst case scenario voi olla että vaikka hapenpuute aiheuttaa vauvalle aivovaurion, jota varten tarvitaan kaiken maailma terapiat jne. Ei näitä haluais ajatella ja pelätä etukäteen, mutta nuo lisäturvat oli suhteellisen pieni osuus koko maksusta, joten otettiin niistä muutama. Hammasturvankin niillä kahdella eri vaihtoehdolla oli joku 0,70 euroa hintaeroa. Perus hoitoturvan osuus hinnasta oli suurin, meillä jo se pelkästään 100e omavastuulla maksaa 190e. Näissä taitaa olla myös paikkakuntakohtasia eroja ja alennuksetkin riippuu paljon siitä kuinka paljon muuten asioi OP-Pohjolalla. Nyt valittiin semmonen setti, joka maksaa noin 240e, mut netin laskuri eros vähän meidän saamasta tarjouksesta, eli vähän hinta tuosta vielä laskee... Aateltiin, että vauvan syntymän jälkeen karsitaan sitten lisää, kun on poissuljettu mahdolliset synnytyksestä aiheutuneet sairaudet.
 
Onko teillä ollut kramppeja? Mä heräsin viimeyönä todella voimakkaaseen pohkeen suonenvetoon/kramppiin. Oli pelottavan voimakas kipu! Ei oo aikasemmin ollut minkäänlaisia vastaavanlaisia ongelmia. Nyt tuntuu että tää pohje on jotenkin vähän arka astua :(
 
On joitain ohimeneviä ollut, mutta kertaakaan en oo herännyt niihin. Sen sijaan mun selkä on alkanut oireilla, sitä särkee välillä tosi kovasti. Semmosta inhottavaa kolotusta.
 
Mulla on vaivannu nuo krampit kunnes aloin sitä magnesiumia vetämään ja sit semmonen vinkki että kun se on iskemässä niin jalka suoraksi ja varpaat kohti kattoa! Ei koukkuun niin se helpottaa. Ite tein aina sen virheen että jalkaa koukkuun ja sit tuskissani pyörin. Mut nykyään oon monta kramppia välttäny vetämällä jalan vaan suoraksi vaikka se siinä hetkessä tuntuis väärältä. Se osaa nimittäin olla sit koko seuraavan päivänki aivan jumissa koko jalka jos pääsee pahaksi kramppaamaan.
 
Ja villasukat jalkaa yöksi jos ei magnesium auta riittävästi :) mulla ehkäisee hyvin suonenvedot, muuten on molemmissa raskauksissa ollut lähes jokaöinen kiusa.
 
Mullakin tullut muutama suonenveto yöllä. Mun on silloin noustava ylös ja painettava jalka lattiaan ja varattava sille painoa, niin menee ohi. Mulla se suonenveto tulee yleensä silloin, jos venytän itseni/jalkani ihan suoraksi. Olen onneksi oppinut välttämään semmoista kunnon venytystä, niin ei oo enää tullut tuota niin helposti.
 
Muokattu viimeksi:
Siis mullakin tulee suonenveto kun venytän suoraksi jalan siis niin että varpaatkin osoittaa samaan suuntaan kun koko jalka. Mut saan sen pois kun jalka on ns. "suorana" ja nilkka 90 asteen kulmassa :) monesti nousen myös istumaan :)
 
Onoo teille monille tullut jo raskausarpia? Mulla nyt tullu mahaa ja tissit jo ihan raidalliset :/ rasvannu ja öljynny oon mutta en ihan päivittäin.
 
Hö.. taas viime yönä suonta veti.. onneks meni taas äkkiä ohi, kun pomppasin samantien ylös ja painoin jalan lattiaan. Pitäisköhän sitä magnesiumia alkaa syömään.

Mulla ei oo raskausarpia tullut ainakaan vielä. En oo kyllä yhtään rasvaillutkaan..
 
Mulla on vasta vanhat venynyt. Öljyän suihkun jälkeen ja rasvaan vielä illalla. Mut rasvaan muutenkin paljon
 
Mulla auttaa magnesium hyvin suonenvetoon, ei oo tarvinnu yöllä heräillä siihen. Raskausarpia ei oo vielä tullu, aamuin illoin rasvaan bepancarella. Muutenkin oon ahkera rasvaamaan ja nyt varsinkin, kun iho kuivuu niin helposti.
 
Mulla oli kertaluonteisesti pohkeessa yökramppi, mutta ei oo sittemmin tullut joten magnesiumit on unohtunut. Mutta osas olla kyllä todella voimakas.
Nyt on ollu parina päivänä mahassa vähä ku mahan sisällä kuminauha kiristäis tietyssä kohtaa.
Ja 23+0 kans alkuviikolla :-)
 
Pari uutta arpea tullu, muuten vaan vanhat vähän venynyt pidemmiksi. Tuleeko teille arvet pystyyn vai vaakaan mahalle? Mulla tulee pystypäin alkaen häpyluun tienoilta. :) Alunperin lähti arvet tulemaan nopeasta lihomisesta parisen vuotta sitten, ja näiden arpien tavoin myös uudet raskaudesta johtuvat arvet on lähteny kehittymään pystypäin.
 
Mulla on vasemmassa kyljessä ja muutama etureisissä, siis raskausarpia. Rasvailen ja öljyilen ihan sikana, toivotaan että ei tuu hirveesti lisää, on kauhee kriisi vaan niistä, ei kiloista tms. :) 23+6
 
Takaisin
Top