La Helmikuu 2016

Muistaakseni jossain oli että tytön sykkeet on sielä 150 luokkaa ja pojan 130. Mut meille sitä tyttöö povattiin ja sillä on ollu aika tasasesti 130 hieman päälle joka neuvolan kuuntelukerralla. Meillä on seuraavan kerran tutkimus ultrassa 18.11 sen virtsarakon takia.
 
meidän papu ei potkinut ollenkaan kun olin keikalla tossa jokunen viikko sitten. Itelle tuli vaan kauhee halu suojella vauvaa ja pidinkin käsiä mahan päällä koko keikan ajan... :D
Sit taas töissä kun soi lasten "rokkilevy", niin potki menemään ihan kympillä! :D
 
Bala, sama juttu mulla oli kun olin jääkiekkopelissä perjantaina ja siellä on välillä tosi kova meteli, niin pitelin takkia ja käsilaukkua mahan päällä suojana. Tosin sit vasta eilen taisin lukea jostain, että vauva rupeaa kuulemaan vasta n. viikolla 24, että ei tuo pikkuinen vielä ehkä kuulekaan, kun nyt on menossa vasta 21+5. Mutta tuntuuhan se basso ja semmoinen resonointi varmaan kuitenkin vartalon läpi.
 
Joo kyllä kovat äänet tuntuu masuun värähtelynä jo aikaisemmin. Eikä sitä kai varmasti tiedetä koska vauva alkaa kuulla, mutta viikon 24 tienoilla on varmasti aivotkin kehittyneet tarpeeksi että silloin viimeistään :)
 
Foxwoods mä oon kans menossa samalle keikalle! :) miettiny kans et miten mahtaa poju reagoida :) ainakin apulannan keikalla oli melko rauhallisesti.
 
Mul ois viel Slipknot tilauksessa tammikuulle :D katotaanko mimmulih sit kaikkia isomahoja sillee et "oisko toi se"? Yleensä oon valinnu rokkileikoille hc pissiskuteet päälle mut nyt ei taida mahtua :(
 
Oliko jollakin teistä ollut verenvuotoa?
Mulla tuli tänään ensin oranssia valkovuotoa ja pikkuhiljaa ihan verta joka vessakäynnillä pyyhkiessä sekä pikkuhousunsuojaan muutama tippa. Määrä ehkä verrattavissa mennkojen tiputteluvuotoon. Mitään kipuja ei ole, mut semmosta tuiketta jossain ehkä kohdunkaulan paikkeilla. Mut esim kakkosella ponnistaessa ei vuodon määrä lisääntyny. Huomenna soitan heti aamulla neuvolaan...
Mietin, että voisko kohdunkaula tiputella, koska sain viime yönä unissani ainakin kaksi voimakasta orgasmia ja kohtu kyl tuntu supistelevan vielä aamullakin, seksiä ei oo ollu pariin viikkoon. Oon lepäilly tänään ja liikkeet tuntuu hyvin, eikä supistele.
Äh tätä huolta!
 
Mulla ollut vuotoa, välillä tosi runsastakin alkaen viikosta 6. Nyt enää pientä ruskeaa tuhrua tulee päivittäin. Mulla johtuu kohdussa olevasta hematoomasta.

Kävin gynellä pari viikkoa sitten tsekkauksessa ja hän sanoi, että jos näillä viikoilla vielä alkaa tulla ihan kirkasta punaista vuotoa, on syytä käydä näytillä sen suhteen, joten suosittelen kyllä, että otat yhteyttä vähintäänkin sinne neuvolaan heti huomenna. Ei välttämättä oo mitään ns. vaarallista, mutta kannattaa kyllä tarkistuttaa.
 
Päivitystä tuohon verenvuototilanteeseen: soitin maanantaiaamuna neuvolaan ja sain aamupäivälle ajan. Aika oli vaan terveydenhoitajalle, mutta onneksi talossa oli lääkärikin paikalla, joka kurkkasi limakalvojen tilanteen. Lääkäri laittoi lähetteen synnärille, koska neuvolassa ei ollut ultrausmahdollisuutta. Mulla oli rakenneultrassa todettu istukan olevan edessä, mutta koska kirjauksia siitä ei ollut vielä tullut, niin haluttiin vielä tarkennus siihen, onko istukka siis kohdunsuun edessä vai muuten vaan kohdun etupuolella. Siksi siis lähettivät synnärille. Synnärillä oli ihana ulkomaalaistaustainen naislääkäri, tosi asiallinen ja asiantunteva, joka tsekkasi vauvan, istukan (ei ole siis kohdunsuulla) ja kohdunkaulan tilanteet ultralla ja totesi, että kohdunkaulalla näyttäisi olevan pikku kohta, josta verta vuotaa. Siinä vaiheessa vuoto oli jo melkein loppunut, eikä ole senkään jälkeen enää vuotanut.
Yllätyin siitä kuinka helposti laittoivat neuvolasta eteenpäin näinkin "pienen" asian vuoksi. Nettijuttujen perusteella tuo limakalvojen vuotaminen on kuulemma ihan normaalia ja tyypillistä, mutta neuvolasta sain sen käsityksen, että tilanne voisi olla vakavampikin. Onneksi siis kaikki on hyvin ja vauva on ollut oikein terhakalla päällä. Liikkeet tuntuu jo voimakkaina ja pari kertaa on potkut näkynyt jo ulos asti <3
 
Tän vuoden kun tulee ennen tätä vuotta. Ja uus tulee vasta helmi-maaluskuussa ens vuonna
 
Niinkuin BB sanoi, ensin jakavat tämän vuoden pakkaukset loppuun. Mut ensi vuoden pakkaus tulee ensi vuoden maaliskuussa viimeistään kai jakoon kelan sivuilta löytyy siitäkin tietoa. :)
 
Päivitystä tuohon verenvuototilanteeseen: soitin maanantaiaamuna neuvolaan ja sain aamupäivälle ajan. Aika oli vaan terveydenhoitajalle, mutta onneksi talossa oli lääkärikin paikalla, joka kurkkasi limakalvojen tilanteen. Lääkäri laittoi lähetteen synnärille, koska neuvolassa ei ollut ultrausmahdollisuutta. Mulla oli rakenneultrassa todettu istukan olevan edessä, mutta koska kirjauksia siitä ei ollut vielä tullut, niin haluttiin vielä tarkennus siihen, onko istukka siis kohdunsuun edessä vai muuten vaan kohdun etupuolella. Siksi siis lähettivät synnärille. Synnärillä oli ihana ulkomaalaistaustainen naislääkäri, tosi asiallinen ja asiantunteva, joka tsekkasi vauvan, istukan (ei ole siis kohdunsuulla) ja kohdunkaulan tilanteet ultralla ja totesi, että kohdunkaulalla näyttäisi olevan pikku kohta, josta verta vuotaa. Siinä vaiheessa vuoto oli jo melkein loppunut, eikä ole senkään jälkeen enää vuotanut.
Yllätyin siitä kuinka helposti laittoivat neuvolasta eteenpäin näinkin "pienen" asian vuoksi. Nettijuttujen perusteella tuo limakalvojen vuotaminen on kuulemma ihan normaalia ja tyypillistä, mutta neuvolasta sain sen käsityksen, että tilanne voisi olla vakavampikin. Onneksi siis kaikki on hyvin ja vauva on ollut oikein terhakalla päällä. Liikkeet tuntuu jo voimakkaina ja pari kertaa on potkut näkynyt jo ulos asti <3

Hyvä juttu! Mulle lääkärineuvolas lekuri jo vähän "varotti" mua tihkuttelusta ja pienestä verenvuodosta. Mulla, kuten monella muullaki, on kohdun limakalvoa tullu emättimen puolelle ni kuulemma voi helposti lähtee tihkutteleen. Mut kyl se vähä säikäyttää kuitenki, ja soitinki kerran asiasta neuvolaan ku tuli vähä verta.
Hyvä se on kuitenki tarkistaa et kaikki on hyvin.
 
Meillä oli tänään neuvola, ja se tuntui ensimmäistä kertaa liukuhihnalta ja turhalta. Terveydenhoitaja vaihtui toista kertaa raskauden aikana ja olin siitä kyllä tosi pahoillani. Tämä kolmas ihminen oli jotenkin tosi välinpitämättömän oloinen eikä turhia kysellyt.

Tukiasioihin sain tänään vähän tolkkua, kun soitin Kelaan. Huomenna pitääkin jo ilmoittaa töihin milloin aion jäädä pois. Hurjaa, että töitä on tosiaan jäljellä se kaksi kuukautta. Niin se aika vaan juoksee :)
 
En nyt tiiä oonko tyhmä vai mitä ihmettä, mut pystyykö tota äitiysrahaa, sekä äitiysavustusta ja lapsilisää hakemaan samalla lomakkeella? Käsitin että pystyy mutta en kyllä asiointipalvelusta löydä semmosta kohtaa mistä niitä pystyis hakee.. :D

Auttakaa ihmeessä jotka tietää :)
 
Äitiysavustus haetaan erikseen ja äitiysraha ja vanhempainraha onnistuu samalla lomakkeella. Lapsilisä on myös yksinään oma hakemus.
 
paperilomakkeella pystyy hakee kaikki samalla, netissä täytyy hakea erikseen... -.-'
 
Yritin ettiä aiemmista keskusteluista vauvavakuutusasiaa, mut en löytäny... Eli kysympä viel uudelleen: onko jollakin teistä vauvavakuutus Pohjolasta? Otitteko jotain lisähoitoturvia sen perus hoitoturvan lisäksi? Esim psykoterapiakulut tai kotiapukulut jne. Mitkähän näistä on oikeesti tarpeellisia?!
Nyt meillä tarjouspaketin hinta on (asiakasalennuksineen) n. 290e, omavastuu 100e/vakuutuskausi. Mut ilmeisesti hinta laskee lapsen kasvaessa...
 
Takaisin
Top