La Helmikuu 2016

Vauvaenkelit; muistaakseni ekat 3kk saat 90%, seuraavat kuukaudet 70-75%. Uskoisin että siitä summasta ei ole vielä veroja viety. En toki ole varma.
 
Mä epäilen, että meillä ei oo muita ultria kuin nuo nt ja ru ellei sit lääkärineuvolassa ultrata. Mullahan jäi se eka lääkärineuvola väliin. Meidän kunnassa se myöhäisempi lääkärineuvola on vasta 35-36 viikoilla. Ite kyl varmaan pääsen viel tayssiin ultraan jossain vaihees, kun pitäis tuota istukkaa jotenkin tutkia.
 
Mun tietääkseni ainakaan tampereella ei tarjoja kaikille muita ultria kun noi kaks. Mun tietääkseni edes neuvoloissa ei oo ultria, pelkät dopplerit. Ainakaan siinä ekassa lääkärineuvolassa ei ultrattu...
Mut onneks mää pääsen vielä useamman kerran ultraan, kun vauvan kasvua seurataan tarkemmin kun mulla on tää insuliinihoitoinen radi... Jotain hyötyä tästäkin. :D
 
Jay, mäki toivon et sit lekurinlas ultraavat :) teki niin ekassaki käynnissä. Toki aikaahan sinnekki on viel..
 
  • Tykkään
Reaktiot: Jay
Kun vanhempainpäivärahaa maksetaa arkipäiviltä, niin lasketaanko lauantai arkipäiväksi?
 
Ok, kiitos tiedosta! :)

Vauvaenkelit ja Jay: Tuo vanhempainpäivärahan prosentuaalinen osuus palkasta riippuu siitä kuinka suuri palkka on (kts. Balacenian laittama linkki). Mitä isompi palkka on, niin sitä vähemmän saa päivärahaa prosentuaalisesti. Silleen ite ainakin tuon laskeskelin.
 
Kiitos tiedosta Maiku2!
Nyt vaan odotellaan mitä Kela päättää.. :D
 
Ylimääräisiä seuranta ultria toki voi olla jos on riskiraskaus tms. Mut mulla ainakin Helsingis oli vaa Nt ja ru,(+ neuvolalääkäri) olishan se kiva jos olis enemmänkin. En usko et toi neuvolalääkäri mikä on rv 35-36 et sielä ultrataan vaikka sielä onkin ultra vehje. Tai mistäs sitä tietää kun edellinen neuvolalääkäri oli rv 20 ja silloin ultrasi..
 
Meilläkin rakenneultra takana. Siellä oli kaikki hyvin :-) Kovasti oli vauhtia ja touhua ja hyvät kasvokuvatki saatiin. Piteli päätä kaksin käsin :-) Sukupuoltahan ei haluttu tietää, joten se jää odottamaan paljastumisen hetkeä myöhemmin... Mutta onpa hyvä olo, kun tämäkin jännitys takana.
 
Miten olis pieni väli gallup:
Kuinka paljon on tullut painoa lisää tähän mennessä?

Itsellä nyt rv 23+5 ja painoa tullut n.8kg
Paino ennen raskautta oli 52kg, nyt siis paukutellaan 60kg rikki. :D
 
lähtöpainosta -6kg. rv 23+6. Lähtöpaino oli ~80kg, nyt noin kuukauden päivät pyörinyt 73-74 akselilla... Vielä ei oo lähtenyt nousuun... Painoindeksi ennen raskautta oli yli 30, joten oli varaakin vähän pudota ton painon... :D Edelleen ylipainoa n. 20kg. :D (oon tosi lyhyt, vaan 154,5cm)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Jay
Mulla myös paino laski alussa 4 kg. Ja niillä paikkeilla on nyt pari kuukautta pysynyt. Lähtöpainoa oli 82kg, painoindeksi 29 eli mulla myös on ollut varaa pudota. Ja RaDi diagnoosin kanssa neuvolassa vaan sanottu että hyvin oot pitänyt dieetistä kiinni :D vaikka en kyllä oo, ei vaan tee mieli syödä isoja annoksia yhtään mitään niin herkkujenkin määrä vähentynyt. Nyt siis paino pyörinyt 78 kilon vähän molemmin puolin ja viikkoja 23+5. Tavoitteena olis ettei ainakaan yli lähtöpainon nousisi.
 
Hurjaa muuten että puolet raskausajasta on jo mennyt!! Maha tuntuu ulkonäöllisesti suurelta siihen nähden, että monta kuukautta ehtii vielä kasvaa. Maanantaina selviää painonmuutos neuvolassa, ei oo kotona vaakaa.
Näin tuossa viikolla eka kertaa unta siitä, että vauva oli jo syntynyt :-) Jotenkin unissa se itse synnytysvaihe menee ohi kovin huomaamatta... Unessa syntyi poika. Mulla on nyt oikeessa elämässä ollut vähän olo, että tää olis tyttö. Mut molempi parempi :-)
 
Mullakin lähtöpaino oli 67 kg. Pahoinvointi verotti -5 kg. Nyt rv 23+5 ja painoa tullut 2 kg.lisää eli painan 64 kg. Ennen lapsia olin 52kg. Joten en toivo kovastikaan painonnousua enää tapahtuvan, muutakuin maltillisesti tietty. Pituutta 167. Makeannälkä on palannut ja sen takia painokin alkaa nousemaan.
 
Mulle on tullu 2 kg mut alussa paino tippui pari kiloa. Ennestään on vähän ylipainoa niin hyvä olis ettei tulis liikaa. Vielä ainakin on ollu maltillista toi painonnousu :) Nyt 21+1.
 
Meillä on vielä yks ultra loppuraskaudessa rv 37-38, näin lääkäri ainakin sanoi, kun käytiin rakenneultrassa. Savonlinnassa on onneks äitiyspoli niin ei tarvii Lappeenrantaan asti lähteä :) Tuolla on se käytäntö, että aina on lääkäri ultraamassa.
 
Nt ja rakenne uä ainoastaan jos ei mitään ihmeempiä oo, näin Porissa. Painoa on ehkäpä tullu joku 6,5kg. Ekaa raskauden tuli lisää kaiken kaikkiaan n. 11kg. Nyt taitaa tulla enemmän ku liikkuminen on ollu aika vähästä ja herkut maistuu... :(
 
Takaisin
Top