La Helmikuu 2016

Ja mä en hae millään tuloilla :D Tai ne laskee autonaattisesti samoilla, mitä esikoisesta ku en oo ollu töissä ollenkaan tässä välissä..ja tuo meidän uhmaikänen ipana on vielä alle 3v kun vauva syntyy
 
Eli suoraan sanoen , mä tiiän jo täsmälleen paljon tuun saamaan koska ne on saman suuruiset kuin viimeksi.
 
Verkossa jos täyttää sen hakemuksen ni se näyttää suoraan sen summan paljon pitäis tienata vuosituloksi muutettuna että on tulot noussut riittävästi :) mulla esim. vuosiansioksi muutettuna tulot yli 10 000 paremmat kun 2013 verotuksessa kun opiskelin silloin ni ylittyy heittämällä se summa.
 
Kävin viimeviikolla neuvolassa ja sieltä sanoivat että Salon synnytysosasto suljetaan joulukuussa. Mä oon aivan musertunut uutisesta, nyt joudun menemään Tyksiin kohtaamaan esikoisen synnytyksestä ja sairaala-ajasta tulleet pelot :(. Varoituksena siis että ruuhkaakin Tyksissä saattaa olla vuodenvaihteen jälkeen kun ne yrittää vielä jälleen kerran repiä olemattomia tiloja synnyttäjille.
 
Voisin liittyä tänne helmikuisten joukkoon, juttuja olen jo pitemmän aikaan lukenutkin. Laskettuaika on 6.2.2016 ja poikaa on veikattu tulevaksi ja on meidän toinen lapsi. Esikoinen täyttää jo kohta 6vuotta.

Asun myös Salossa ja harmittaa ihan vietävästi kun tuo synnäri nyt sitten jo suljetaan. Olen kyllä tässä pohtinut, että onkohan sitä mahdollista mennä Salosta Lohjalle synnyttämään, eri sairaanhoitopiirin synnärille kuin mihin kuuluu? Onko jollain kokemuksia Lohjan synnäristä?
 
Synnytyssairaalan saa itte valita, vaikka olisi eri sairaanhoitopiiri.
 
Mä synnytin esikoisen Lohjalla ja tykkäsin kovasti :) ihanan pieni synnäri, lapsivuodeosastolla saatiin olla huoneessa tytön kanssa kaksin koko aika vaikkei perhehuonetta otettukaan.
 
Salon sairaalaan olin iteki suuntaamassa mutta ne päättäjät..
Vähän kyllä ärsyttää :/ ensin luvataan viisi vuotta siirtymäaikaa ja kohta muutetaan että vuoden vaihteessa katki. TYKSin ruuhkaan ja homeeseen sitte vaan :/ semppiä ♡
 
Moikka! Mäkin voisin vihdoin liittyä tänne, oon lueskellu tätä heinäkuusta lähtien mut en oo saanu aikaseks ite liittyä aiemmin.

Meille on tulossa ensimmäinen lapsi helmikuussa, la ois 15.päivä. ja pientä tytöntylleröä odotetaan :)

Sain eilen neuvolasta raskaustodistuksen ja olin jo heti innoissani menossa täyttämään hakemusta, mutta tajusin että kun haluaisin viimeisen 6kk mukaan (toivon mukaan on tulot noussut sen 20%), niin pitää ilmeisesti siinä samalla lähettää ne 6kk palkkatiedot? Ja kun se hakemus pitää olla kelassa 2kk ennen laskettua, niin periaatteessa voisin vielä koittaa tehä tässä muutamia lisätunteja, jotta saisin varmasti nostettua? Ei vaan malttais odottaa, haluis jo päästä hypistelemään äitiyspakkausta :)
 
Äitiyspakkauksen voi hakea erikseen :) tein 3 eri hakemusta, äitiysavustus (paketti), äitiysraha (eka 3kk) ja vanhempainraha (se lopputuki ennen kotihoidon tukea). Saatto mennä nimikkeet väärin mut jotain tonne päin!
 
Työnantajan pitäisi lähettää ne työtulot Kelalle. Mulla ainakin lukee muistaakseni et 5.1. Mennessä pitää toimittaa liitteet...
 
Mulla lukee et 28.12 mennessä mun täytyy lähettää palkkanauhat 6kuukauden tuloista meillä kun ei makseta ekalta 3kk töistä mitään kun kyselin entisiltä työkavereilta jotka tässä 1,5v sisään on lapsia saanut. Et ajattelin josko lähetän ne ens kuun alussa tai marraskuun lopulla..
 
Mää en oo viel täytelly mitään lappuja, enkä oo saanu edes raskaustodistusta vielä. Saan sen vasta marraskuun alussa, ja samantein pitääki mennä kelaan jos 2kk ennen pitää hakemus olla kelas.
 
No mä tosiaan vein tulot koko tältä vuodelta kunnes kela halusi sen y17 lomakkeen vielä eli siis työnantajan todisstuksen työtuloista.. ja sit ku palkkoihin soitin niin he kuulema toimittavat laput ja tulot marraskuun lopussa eli juuri ennen äitiyslomaa puoli vuotta taakse päin. Eli turhaan vein mitään lappuja minnekkään kun työnantaja/palkat toimittaa ne..
 
Täällä kans yks ketä pohtii tyksin ja lohjan synnäreiden välillä. Salossa siis asutaan, siellä esikoinen syntynyt ja niin mielellään olisin pikkusisarruksenkin siellä synnyttänyt, mutta eihän niille päättäjille mitään mahda...
 
Meillä lähin sairaala on Savonlinnassa mutta siellä ei enää hoideta synnytyksiä niin piti valita neljästä sairaalasta mihin haluaa mennä synnyttämään. Päädyttiin Lappeenrantaan jonne meiltä on lyhin matka. Matkaa on kuitenkin 120 km niin vähän hirvittää kyllä.
 
Mä en osaa edes ajatella miltä tuntuis jos olis pitkä matka sairaalaan. Meillä nopeusrajotusten mukaan ajaen 6min sairaalaan.
 
Meillä kans sairaalaan 100km ja jos mies sattuu ole töissä niin ainakin se +50km :-D mutta hyvin nuo muutkin on saanu sairaalassa maailman niin jos tämäkin :-) tänään 21+6 ja täytin jo kaikki hakemukset perjantaina lähetän sen todistuksen ja ei tartte miettiä niitä sit enää... Kun hakee vanhempainrahaa niin hain samalla myös lapsilisän!
 
Meillä on kätilöopistolle 8,9km matkaa. :)
 
Takaisin
Top