La Helmikuu 2016

meillä on Taysilla matkaa joku 8km. Siitä en sit tiiä, missä ois seuraavaks lähin synnytyssairaala. pirkanmaalla ei ainakaan oo muita vaihtoehtoja.
onneks asutaan näin lähellä. ja silti hirvittää...:D itseäni yritän lohduttaa sillä, et eka ei yleensä oo mikään pikasynnytys... :D
 
Meillä sairaalaan matkaa varmaa 5 min verran.. Toki riippuu onko muuta liikennettä, yöllä pääsee varmaa allekki 5 min, kun ei oo edes liikennevaloja matkan varrella :D Se on lohduttavaa, kun on noin lähellä sairaala, ois iha hirvee ajatus, että ois yli 100 km matka huh :eek:
 
Tästä menee jotain 10min sairaalaan, ehdin viimeksi olla siellä melkein 5h ennenkuin vauva syntyi ja eka kerralla 20h :D
 
juu, määin mietin kyllä, et montakohan kertaa mut käännytetään sieltä pois, oon niin hätähousu ja lälläri, et en varmaa uskalla olla yhtään liian kauan kotona. :D
 
juu, määin mietin kyllä, et montakohan kertaa mut käännytetään sieltä pois, oon niin hätähousu ja lälläri, et en varmaa uskalla olla yhtään liian kauan kotona. :D
 
Voi kyl olla et toi puolen tunnin ajomatka muusta liikenteestä riippuen sit sairaalaan, saattaa tuntua sil hetkel elämäni pisimmält matkalta :D ja jos mies on töissä niin sit soitan siskon tai siskontytön hätiin et nyt pitää mennä :D
 
siinä vaiheessa jos mies on töissä eikä vastaa, niin soitan varmaan puoli sukua hätiin. kamalinta olis jos kukaan ei vastais! :D
Sit täytys vaan soittaa 112... :D
 
juu niin varmaan pääsee, mut tuun varmaan olee ihan paniikissa ja ravaan monta kertaa taysissa ennen kun ne oikeesti ottaa mut sisään... :woot:

eihän sitä voi etukäteen oikeesti tietää miten si menee, mut nyt tuntuu että en osaa sit tosipaikan tullen tehä muuta ku panikoida. :D
 
Tänään oli perhevalmennusta. :) 2 tuntia vähän päälle sielä istuttiin.
 
Meiltä on 30 kilsaa TAYSsiin. Mua ei sinänsä toi matka pelota, kun en usko, että se vauva suoranaisesti syöksyy maailmaan. Haluan uskoa, että sinne ehtii kyllä. Eniten ehkä jänskättää se, jos synnytys alkaa esim. yöllä, niin miten sitten saa taksin, kun oon ymmärtänyt, että täällä meidän paikkakunnalla on vaan kaksi taksia öisin normaalisti ajossa. Meillä kun mies ei voi mua lähteä kuskaamaan, koska muuten joutuisin ite nosteleen pyörätuolin autoon jne.. eikä se välttämättä onnistu siinä vaiheessa. Oon ajatellut kyllä puhua etukäteen yhen tutun taksikuskin kanssa, että jos sille saa soittaa sitten kun on tosi kyseessä vaikka keskellä yötä. Tosin voihan sekin olla ajossa jossain just silloin.
 
Riippuu tosiaan kunnasta. Eli jos kunta tarjoaa ylimääräisiä ultria, niin sit voi olla.
Nt ja RU on ainoat lakisääteiset, jotka on kaikille tarjolla.
 
No toiv neuvolas ultraavat välillä, on aika pitkä aika lääkärineuvolaan jos siel seur kerran kattovat :/
 
Mulla on synnärille vajaa 60 kilometriä, mutta en oo edes ajatellut asiaa niin että olis liian kaukana..
Viime viikon tiistaina kävin neuvolassa ja sain raskaustodistuksen, äitiyspakkaushakemus on vetämässä! Jännää!
Marinellahi83, mulla ainakin on seuraava ultra ens kuussa, lääkäri-neuvola. Viikkoja silloin taitaa olla lähemmäs 30 (!!!) ja edellinen ultrahan oli mulla 22.9.. Aikaa näiden välillä siis noin kaksi kuukautta!
 
Takaisin
Top