La Helmikuu 2016

Ja meillä ainaki miehen työpaikalla riitti viimeks ku sano et "laskettuaika on sillon ja sillon, mut voihan se mennä yli tai tulla ennen" ja sit ku synty niin ilmotti töihin et jää seuraavana maanantaina viikoksi kotia. Me oltiin esikoisen aikana pe-ti sairaalassa ja mies jäi vasta seuraavan viikon maanantaina sitten kotia.
 
Eli kun tiesivät töissä suunnilleen millon jää, niin oli ihan hyvä. Ja menihän tuo sillon yliki. LA oli 25.12 niin synty vasta 3.1
 
Mun mies ainakin ilmoitti,esikoista odotettaessa, työnantajalleen milloin laskettu aika on, mut et jää isyysvapaille sit kun vaavi syntyy. Hänen työpaikassaan onnistui ainakin tuolloin, ei mitään tiettyä päivää tarvinnut sanoa.

Muoks NassuRessu näköjään ehti sanoa saman jo tos ennen.. :)
 
Alasta ja työnantajasta riippuen kaikilla ei välttis oo mahollista saada niin äkkiä isyysvapaata. Mut hyvähän se olis jos noin passais :) oisha se vähä hankalaa ja typerää jos muksu syntyy nyt, mut saat isyysloman pitää vasta 1-2kk päästä.. onneks mies on isänsä firmas töis, saa vapaata eikä tartte kelan kans takkuilla. Toivottavasti. Sanoin jo ukolle alustavasti et sit ku laskettu aika lähenee ni et enää tee pitkiä työmatkoja vaan jourut pysytteleen lähettyvillä :)
 
Mun miehellä onnistuu myös niin, että jää sit isyyslomalle, kun vauva syntyy. Ei tarvii ihan tarkkaa päivää sanoa. Mun mies ajaa rekkaa mut onneks pisin matka on 100 km:n päähän niin ei sen kauemmas tarvii ikinä ajaa. Tosin täytyy kyllä miettiä, kun laskettu aika lähestyy, että voisko ajaa vaan niitä kaikkein lyhimpiä matkoja.
 
Sailamaria, munki mies ajaa rekkaa, tosin 500km on pisin matka :) saa siirtyä ajaan sit noita 100km matkoja ku la lähestyy :)
 
Mäki ilmotin miehelle ettei sit helmikuussa enää mitää työreissuja ja varsinkaan mitä lähempänä LA on :D täytyy vissii myös muistuttaa ettei mitään päivystyksiäkään silloin
 
Mä en haluaisi päästää miestä (linnuntietä) 8km päähän töihin. Pitäisi ehkä suhteuttaa asioita ja olla rationaalisempi eli tajuta ettei toi matka oikeasti ole yhtään mitään. Tuli vähän oma napa olo XD
 
en määkää haluis et mies on 9km (maantietä) päässä töissä sit kun mää oon yksin kotona. Ja varsinkin sit kun synnytys lähestyy... Jos oon yksin kotona, joudun sit soittaa joko A. taksin tai B. ambulanssin itelleni... :D
 
Meillä oli tänään RU. Kaikki oli kunnossa ja pieni tyttönen sieltä olis tuloillaan.
Meillä isyysvapaan kanssa tuskin tulee ongelmaa ja mies saa jäädä kotiin kun vauva syntyy.
Mun ex-mies heitti mut esikoisen synnytyksen alkaessa vaan yöllä sairaalaan ja lähti ite aamulla töihin . Puolen päivän jälkeen se ilmaantu paikalle, ku kätilö sano et olis varmaan hyvä pyytää isäki paikalle, jos se meinaa synnytksessä olla mukana. Kotiutuspäivänäki jouduin soittamaan kaverille, että päästäis laitokselta kotiin, ku isäntä ei vastannu puhelimeen(nukku varpajaisten jälkeistä krapulaansa kotona). Onneks nykyinen mies on ihan toista maata ja voin olla varma, että on mukana koko ajan.
 
Mulla mies on 40km päässä töissä, että menee silläkin muutama tovi tulla kotia sitten ku lähtö tulee. :D
 
Joo toi miehen 60km työmatka ei nyt ihan oo lyhimmästä päästä ja riippuen viel missä päin menee sit työautolla :D

Täs pohtinu omaaki työmatkaa ku se on myöskin tuon 60km suunta et missähän vaihees se rupee jo rasittaa itessään..
 
Mulla oma työmatka on 50 km ja mulla kestää ovelta ovelle sen 1,5 tuntia suuntaansa kun kuljen julkisilla. Miehen työmatka on onneks lyhyempi, vain vajaa 3km, joten pääsee sitten tarvittaessa nopeesti kotiin.
 
Hirmuisesti tullut taas tekstiä viimekäynnistäni.. en oo taas kerennyt käymään aikoihin.. pakko oli lukea vain viimeisimmät tekstit. Toivottavasti kaikilla hyviä uutisia tullut ultrista :Heartpink

Mulla oli noin viikon verran ajoittaista verenvuotoa, mikä paljastui kohdunkanavassa olevaksi hematoomaksi. Nyt vuodot rauhoittumaanpäin. Masu on kovasti kasvanut. Takit ja hupparit alkaa olla minimissään mitkä mahtuu enää kiinni.
Vauveli liikkuu paljon, liikkeet tuntuneet n. 2 viikon ajan jo melko hyvin.

ru oli tänään ja kaikkien luulema poika paljastui tytöksi. Vastasi täysin viikkoja ja kaikki näytti normaalilta. Kovasti oli taas liikkuvainen ultrassa :love7 Äiti on ihan rakastunut ja isi myös :Heartbigred viikkoja nyt siis 20+0.
Närästys ja iskias vaivaavat edelleen, mut ei haittaa!!
 
Oon lukenu teiän mahamyllääjistä kateus pään päällä mutta nyt pääsin kans tuntee ton olon! ♡♡♥♥
Tänään jo kahdesti ruokailujen jälkeen alkanu kauhee meno ja pari potkua tuntunu ulos asti. ♡♡
Nyt vaan harmi kun torstaina vasta pääsee kotiin ennenkun mies saa tuntea tän kans :/
 
Miun raskaustodistuksessa lukee väärä la. Vuosi on 2015. Enhän minä näillä mitään äitiysrahaa ym. pysty hakee. Eikun uutta todistusta pyytämään. Voihan kehnä... viivästyy se äityispakkauksen saanti.
 
Hei tietääkö joku et miten kun valmistuin vuonna 2013 keväällä, sen jälkeen olin työttömänä, sitten työkokeilussa 1/2014-7/2014 ja elokuusta 2014 eteenpäin ollut töissä ko. paikassa (tulot muuttui jonkun verran paremmiksi noin 3/2015 työkaverin äitiysloman vuoksi kun mun tunnit muuttus), niin et onko mulla mahtaa mahdollista kattoa viimesen puolen vuoden mukaan tulot? Äitiysloma alkais 1.1.2016.
Kysyn tätä luonnollisesti kelasta mut ajattelin et jos jollain oisi sanoa heti jotain fiksua.:D
 
Voit AvaMaria hakea 6kk mukaan. Käsittääkseni ne silti laskee sen 2014 verotuksen mukaan myös ja jos tuo viimeisen 6kk työtulot on isommat niin maksaavat sillä.
 
Itse haen viimeisen 6kk tuloilla kun palkkani on noussut. Oon esim tienannut nyt tähän mennessä jo enemmän kuin koko viimevuonna..
 
Takaisin
Top