La Helmikuu 2016

mut eikös isä voi olla isyysvapaalla samaan aikaan, kun mää oon vuosilomalla?
Just tänään meinaa pistettiin nyt mulle jäävät 5pv säästövapaiksi ja sit tietty ens vuoden lomat menee säästöön, kun vanhempainrahakausikin on mulla sinne 4.11.16 asti.

äitiyslomalle jään 28.12.15. Yhden päivän verran varhennettuna. :)
Voi olla niinkin päin. Et itse on vuosilomalla ja isä isyysvapaalla. Mulla itel ei ollu vuosiloma mahdollisuutta esikoisen kanssa kun olin sijaisena ennen äitiyslomaa, enkä mennyt heti äitiysloman jälkeen töihi.
 
Mulla alkaa äippäloma viimeistään 19.1. kelan laskurin mukaan. Otin mun talvilomat joulunkorville, kun pomo sanoi, että mun pitää pitää ne pois. Tammikuussa sitten enää 10 työpäivää, jos oon vielä työkuntoinen siinä vaiheessa. Saa nähdä, haen kyllä saikkua jos tarvii.
 
Huh, kuulostaapa monimutkaisilta noi Kela jutut! Lohdutukseksi voin kertoa, ettei se täälläkään ihan helppoa ole. Äitiysrahaa, isyysrahaa ja vanhempainrahaa haetaan jokaista eri puljusta. Ainut hyvä puoli on se et miten noi rahat määräytyy niin niihin on olemassa selkeät säännöt ja saksalaisen tarkat lakipykälät.. :)
 
Mä pidän vuosilomat ennen ä.loman alkua eli jään töistä pois 27.12. Ettei lomat vaan 'pala', koska säästöön niitä ei voi anoa koska ne pitää käyttää vuoden sisällä ekä tiedä palaanko töihin sen ajan puitteissa. Jos sit joudun jo aikaisemmin jäämään saikulle niin vuosilomathan siirtyy ja sit joudun anomaan ne säästövapaiksi. Ja niiden pitämisestä täytyy sitten sopia pomon kanssa erikseen.

Mä luotan siihen, että kaikki menee yhtä kivuttomasti ku viimeksikin eli toimitan neuvolan laput kelaan ja palkkatoimisto lähettää todistukset perässä. Viimeks ainakaan ei vaatimut multa muita toimenpiteitä ku sen, että hain noita tukia ja lähetin neuvolan laput. Eiköhän kaikki järjesty :)
 
Nyt oli pelottava bussi matka.. Olin menossa koulutukseen tossa aamulla ja bussi oli täynnä eli jouduin seisoskelee, ei sinänsä ongelma, kunnes alko huimaamaan taas hirveesti... Eiku äkkiä istumaan bussin portaalle ja salmiakkia suuhun ja toivomaa parasta. Pääsin istuu, kuha bussi vähä tyhjeni ja sit keskustassa takasin kotia kohti.
 
Onneks ei! Siinä sen verta järki onneks pelas et äkkiä istuu nii en kaadu ainakaa kovaa ja korkeelta :D
 
Mun äippäloma alkais 19.1, ja alun perin tuumin, että joululomien jälkeen (loma päättyy 2.1) en menisi enää töihin, vaan hakisin varhennettua, mutta kai se kannattavampaa on hakea saikkua jos ei enää työnteko nappaa; eipä ainakaan "polta" vapaitaan turhaan... Mistä sitä muutenkaan tietää pystyiskö töissä kitkuttaan loppuun saakka. :rolleyes:


Tissikeskusteluun: Mulla ei ole tissit kasvanu käytännössä ollenkaan. Aluksi oli kipeät ja turvonneet, mutta enää ei ole kovin aratkaan ja kaikki vanhat liivit käy edelleen mainiosti. En sit tiedä tuleeko edes kasvamaan, jos on kerta suoraa sidoksissa maidontuotantoon, mun tissini ei välttämättä kykene tuottaan maitoa 7v takaisen rintojen pienennysleikkauksen takia. Sen näkee sitten vasta myöhemmin kuin käy... :oops:
 
Vauva ei antanu nukkua :D heti ku availin silmiä kattoakseni kelloa ja todetakseni, et voin jatkaa unia niin alko kunnon jumppailut mahassa :wideyed: ihan kiva herätys kyllä silti :) Ja hyvä alkaa treenailee sitä, ettei voikkaa aina nukkua nii pitkään, ku ajatteli :hilarious:
 
Eilen aamulla oli mulla sama juttu :) Puol viis oli pakko käydä vessassa, ja kun pääsin takaisin sänkyyn niin pikkuinen aloitti jumppailun :)
 
On kyl nii jännä, et mite osaski ajottaa just siihen hetkeen jumppailut :D
 
Meillä jumpattiin tänä yönä koooooooko pitkä yö. -.-" oon nukkunu lko. 6-8.22. Jumppatuokion päätteeksi aina tuli pissahätä ja sit taas jumpat ja taas vessaan. Ihme ikiliikkuja
 
En montaa tuntia viime yönä nukkunut. Vauva myllersi kun yritin mennä nukkumaan, kun heräsin yöllä vessaan ja aamujumpan aloitti jo klo 5. No, täytyy jossain vaiheessa ottaa päikkärit :D
 
Täälläkin on niitä päiviä kun vauva potkii paljon enemmän. Nyt on antibiootti kuuri ja potkinu vähemmän :( huolestuttaa mutta kai sitä pikkustakin väsyttää enemmän.
 
Oon kävelly koko päivän melkolailla nii saatoin tuntee kävellessä / seisoskellessaki jo liikkeitä :O viikkoja 20+0
 
Takaisin
Top