La Helmikuu 2016

Koin hyväks esikoisen kans sellaset pehmeet imetysliivit mis ei oo kaaritukia. Käytin niit jo ennen synnytystä. Lindexiltä ostin sellaset ja olin niihin kyl tosi tyytyväinen. Ne vähä venyy sit jos rinnat vähä viel kasvaa. Ostin ensin kaarituelliset isommat normiliivit raskauden aikana, mut en niit pystyny pitään ku kaarituet oli isommat ja ne painoi ikävästi.

Mä oon myös miettiny noita pehmeitä imetysliivejä just sen takia, kun ne venyy. Ja muutenkin tuntuu varmasti paremmilta :)
 
Mullon onneks vaa vähä tissit kasvanu, eikä hirveesti kyl tarttis ku kokoo on nyt jo iha riittävästi.. riiputhan niistä tulee imetyksen jälkeen mut kuulemma voin saada rintaleikkauksen lahjaks jossain vaihees ;) josain luki ettei suositella kaarituellisia imetysliivejä mut en tiiä pystynkö muita käyttään. Nytki on käytettävä topattuja ja kaarituellisia. Kaippa se selvii sit ku niit alkaa tartteen :)
 
Mullakin on jo ennestää isot tissit. Eivät ole ainakaan vielä lähteneet kasvuun ja toivottavasti eivät paljoa kasvakaan.
 
minäkin oon pohtinut sitä, että voinko ja osaanko käyttää kaarituettomia liivejä. Mulla on jopa urheiluliiveissä oltava kaarituet, muuten ei tue tarpeeksi! Saa nähdä saako imetyksen jälkeen sit nostella rinnat olalle... :D Nää kun ei mitkän pystyt ja terhakat oo muutenkaan, kun tosiaan tota kokoo on ja maan vetovoima on vaan niin ankara... :D
 
Loryn, kuopiosta kyllä :) toki kiva kun oli se 4D mahdollisuus mut aika vähän sillä näyttivät. Ja mulla tosiaan oli niin hassusti pää istukan takana eikä meinannut profiilia näyttää meille ollenkaan ja toooosi paljon ujosteli että ei näyttäisi muutenkaan naamaa. :D voi äitin pientä itsepäistä <3
 
Mulla on tissit vaan kutistunut ku vasta elokuussa lopetin esikoisen imettämisen. Tyhjää tilaa vaan keväällä ostetuissa liiveissä :D mut ei kyllä esikoisen odotusaikanakaan juuri kasvaneet, vasta kun maito alkoi nousta pari päivää synnytyksen jälkeen. Mullakin kokoa jo ennestään niin eipä haittaa :D
 
Olen lukenut että kannattaa ostaa mahdollisimman mukavat ja joustavat liivit, koska maidontulo voi heikentyä jos on oikein kiristävät tai muuten vaan tukalat liivit. Myös greippiä voi syödä maidontuotannon lisäämiseksi :). Mulla kun oli esikoisen kanssa vähän rosoinen imetyksen taival niin silloin tuli kyllä syötyä greippiä
 
Meillä se näytti kyllä sillä 4d:llä ihan kiitettävästi mut meilläkin vauveli viihtyi piilossa eikä siitä sit kuvaa tosiaan saanutkaan. No muutaman viikon päästä taas kahtomaan että joko se ujostelu loppuis. :D
 
Mulla kans etuvarustusta ennestään ja kyllä turvoksissa ollaan jo nyt. Viimeks synnytyksen jälkeen ku maito nousi jouduin hankkiin G -kuppikoon liivit, nyt varmaan sama tilanne edessä.
Meillä pe edessä vieläihan normaali rakenne ultra.
Ihana kuulla muiden uutisia ja että kaikki on ollut hyvin.
Mulla on alkanyt tulla liitoskipuja tohon symfyysin alueelle ja hieman iskias tyyppisiä kipuja pakaran alueelle, ei ollut kyl ikävä näitä.. Mut kai näiden kanssa viel pärjäilee jos ei kauheesti pahene.
 
Mulla on jo nyt ollu sitä etten voi käyttää liivejä joissa on kaarituet, ne vaan tuntuu niin inhottavilta. Ostin erilaisia urheilurintsikoita, kun ne tukee hyvin. Niitä kyllä pystyy käyttämään :)
 
mullaki noi pienemmät tuntu inhottavilta, kun ne kaarituet paino hirveesti.. Mietin vaa, et miltähä ne kaarituettomat sit tuntuu koon puolesta... Joku jossain suositteli sellasia "toppimallisia" imetysliivejä sairaalaan, ku ne on koossa s-xl...
 
Niitäkin on varmasti erilaisia ja toiset antaa enemmän tukea. Lindexillä oli mun mielestä hyviä, en vielä ostanut mut tuli katseltua ja kokeiltua.
 
Meillä on suvun naisilla ollut imetyksen jälkeen sekä ihan kauniiksi jääneitä rintoja, että vyötärölle ulottuvia rukkasia... sen näkee sitten.
 
Meillä on ikävä kyllä mun mummulla ja äidillä aika roikkuvat tissit ja mulla on vielä meistä isoimmat ja nää tosiaan roikkuu jo nyt jonkun verran... :D Mut saa nähdä mitä näille käy...
 
Mun äiti kävi juuri rintojen pienennysleikkauksessa vuosien selkä/olkapää vaivojen vuoksi. Suvussa muutenkin rintavia naisia. Mä muistan että teininä mun tissit ilmesty melko nopeesti sit ku alko kehittyä ja siksi nahka repes jo sillon jonkun verran. Mut mulla oli vielä kivat ja sopivan kokoiset rinnat. Nyt ne on aivan toivonsa menettäneet ja tiedän että niille käy vielä huonosti :| mut ehkä se on vaan hyväksyttävä.
 
Mä vinkkaisin, ettei kannata kyllä etukäteen ostaa myöskään kovin paljon liian isoja liivejä: mulla ei esikoisen kohdalla kasvanut rintojen koko raskausaikana sen enempää kun synnytyksen jälkeenkään yhtään. Että ihan kaikilla se maidonnousu ei näy rintojen koossa mitenkään. Kuulun kyllä varmaan vähemmistöön, mutta en ainakaan ihan hirveitä summia investois ennen kun tietää, mihin kokoon ne rinnat "asettuu". Niinkin saattaa käydä, että maidon noustessa rinnat turpoo hirveesti, mutta kun maidon tuotanto tasaantuu, niin ne taas pienenee :)
 
Itse oon ostanu aina ennen synnytystä yhet hippasen reilummat joustavat liivit mitkä mukaan laitokselle. Ja hyvin riitti vaikka kovasti turpos maidonnousun myötä. Triumphin kaarituettomat ja kaarelliset on ollu mun mieleen.. kaarellisey vähän ryhdikkäämmät. Ihanan pehmeitä ja joustavia ollu.. varmaan siis jatkan samalla linjalla..
 
Siis ei hyvää päivääääää!! Mä kävin viime viikolla kelalla noita tulojuttuja setvimässä ja siis sieltä pyysi mua tuomaan puolelta vuodelta tulot. No minä vein koko tältä vuodelta.. ja no sit kelan sivuille tuli ilmotus että työnantajan täytyy laittaa työtuloista todistusta menemään. No mun työnantaja ei tiennyt mistään mitään..
Minä sit soitin kelalle että siis mitä ihmettä nyt pitää tehdä ja selitin että oon tuonut ne tulolaskelmat.. seuraavaks mut ohjattiin soittamaan meidän palkanlaskentaan.... No sieltä sanoo sit täti että mun pitää soittaa uudestaan vasta marraskuun lopulla että he laittavat sitten sieltä menemään ne puolen vuoden työtulot tms kelaan.. SIIS ihan turhaanko mä oon tässä tulostellu mun tulot tältä vuodelta ja raahannu ne kelalle että ne voi sit kuitenkin kaikki hoitaa keskenään..

Inhoan tätä kela järjestelmää niin paljon.. yksi sanoo yhtä ja toinen toista..

Sit kaiken huippu kun tuolta palkoista kysyi että onkos mun tulot nyt 20% paremmat kun siinä verotuksessa.. No mistäs hitosta minä voin sen tietää jos en oo marraskuun tilinauhaakaan vielä nähnyt enkä elänyt jos kerta sieltä vasta taaksepäin voivat ne tulot lähettää..
 
Mun pitää lähettää 28.12 mennessä tarvittavat liitteet kelaan eli 6kk todistus palkkatuloista, lähetän varmaan marraskuussa siis kuudelta kuukaudelta palkkanauhat sinne... :)
 
Voihan kela! En oo bb vielä tollaseen ongelmaan törmännyt, mutta olen ehtinyt ahdistua. Viimeksi eilen yritettiin selvittää milloin jäisin töistä pois ja kuinka kauan voisin olla kotona. Ja että miten paljon sitä rahaa milloinkin saa ja missä välissä vuosilomat kannattaa pitää. En oikein tiedä miksi kaikki tuntuu niin sekavalta ja vaikealta. Luovutin toistaiseksi.
 
Takaisin
Top