La Helmikuu 2016

Mä en ole muistanu ajatella koko rokotuksia. Viime raskaudessa otin rokotteen ja nyt kun tässä on mennyt kohtalaisen monta viikkoa 2*flunssan kanssa, tulee vähän mieleen että voishan sen ehkä ottaakin.
Hiivasta joku kysyi tuossa muutama sivu sitten. Mulla todettiin hiiva just ennen kuin tiesin vielä olevani raskaana. Silloin lääkäri kirjoitti reseptiin isomman määrän lääkettä, jos kävisi niin että olisin raskaana ja vaiva uusisi kun siihen suurempi alttius tässä tilassa. Terveyskeskuksen lääkäri oli ainakin täällä se oikea osoite.
 
Flunssa ja influenssahan on ihan eri asioita, se että sairastutko yleensä flunssaan tai nouseeko kuume, ei vaikuta ollenkaan influenssaan sairastumiseen. En siis mitenkään käännytä ketään suuntaan enkä toiseen, mut kehotan tutustumaan aiheeseen oikeasti ja faktojen perusteella harkitsemaan, kumman kokee isommaksi riskiksi itselleen (ja myös muille perheenjäsenille) rokotteen ottamisen vai ottamatta jättämisen.
 
Näinpä. Ja kannattaa myös muistaa se että rokoteella ei suojaa vain itseään vaan myös niitä joita ei voida rokottaa :) Esim alle 6kk:n ikäisillä influenssa rokote ei "toimi" koska immuunijärjestelmä on vielä kehittymätön.
 
Niin. Mä tiiän, että flunssa ja influenssa on eri asia.
En vaan jaksa puhelimella kirjottaa pitkää selostusta asioista.
Meinasin vaan, ettei mulla oo hajuakaan millainen tauti influenssa voi olla koska ei ees perus flunssaa kuumeella tule.
 
Thl:n sivuilla oli aika hyvin tietoa influenssasta ja rokotteen vaikutuksista ja siitä ketkä rokotteen ilmaseksi saa :)
 
En sua NassuRessu tai ketään muutakaan erityisesti tarkoittanut, yleisesti kirjoitin :) Enkä muutenkaan arvostele ketään, jokaisen oma valinta.
 
Niin mä henk.koht ottanukkaa. :D Inhottavaa tää netissä kirjottelu ku kaikki eleet jää pois. >=( Ja puhelimella en saa mitään kivoja hymiöitä jajaja.. :D Mutta niin, on mulla eräs ystävä joka ei rokota lapsiaan. Siis ei anna noita perus rokotusohjelmaankaan kuuluvia. Ei mitään. Mikäpä se minä oon tuomitsemaan vaikka suunnattomasti ärsyttääki
 
Just ku pääsin sanomasta ettei oo huimannu pitkiin aikoihin, niin kassalla maksaessa alko huimaamaan.... Voi :shifty: Onneks ehti maksaa ja pääs äkkiä istumaan penkille, nii helpotti silmissä sumeneminen. :dead: Enpäs päässy ajamaan kaupasta kotii, kuten ajattelin...
 
Tänään käytiin valkkaamassa laminaatit ja tapetit uuteen kämppään. Marraskuun lopulla pääsee muuttamaan ja laittamaan isompaa kämppää, ihanaa! Ollu kyllä hyvä päivä, rakas prinsessakin nähtiin. :happy:

1444071191794.jpg
 
Tänään puoliväli :) keskiviikkona RU ♡ ja sunnuntaina ois lähtö Thaimaan lämpöön ♡ nyt alkaa tuntuu että kaikki on hyvin ja voin nauttia raskaudestaki täysillä. Pahoinvointi lakannu ja liikkeet tuntuu joka päivä usein ♡
 
Mulla olis tänään 4d, enkä millään malttais odottaa!!!
Univaikeuksia on ollut jälleen. Alkaa vireystaso ja kiukku olla ihan omaa luokkaansa :( liekö stressi syynä, vai onko kilpirauhasarvot heittänyt häränpyllyä. Plääh! Tuntuu et kokoajan jotakin vaivaa...
 
Mullon ollu aamusta asti alaselkä järkyttävän kipee! Ennen autto istuminen mut ny tuntuu sama missä asennossa on :/ sain eilen tukiliivin mut en tykänny ko puristi liikaa alamahasta. Pitää varmaan kokeilla sitä vyötä jos se ois yhtään parempi
 
Mulla oli koko eilisen työpäivän toi vyö ja se tuntu et puristaa kans.. toki varmaan se on pointtikin et se tukee.. mut ihanaa oli saada se pois... näkisin itteni ennemmin käyttämään sitä kotona kun ei tarvii kyykkiä ja istua ja nousta jne. tässä mun työssä ainakin tosi hankala oli..
 
Mulla oli koko eilisen työpäivän toi vyö ja se tuntu et puristaa kans.. toki varmaan se on pointtikin et se tukee.. mut ihanaa oli saada se pois... näkisin itteni ennemmin käyttämään sitä kotona kun ei tarvii kyykkiä ja istua ja nousta jne. tässä mun työssä ainakin tosi hankala oli..

Muaki ahisti se enemmän istualtaan ja kuitenki työpäivän aikana paljon istun ni jotenki ahisti. Ehkä se jumppatunneilla sit voi olla parempi. Äitiysalushousutki tukee jo aika hyvin,kunha ei oo liika isot :)
 
Takaisin
Top