La Helmikuu 2016

No ne on kyllä pitkiä ne välit neuvoloissa nykyään.. Esikoista ku odotin niin alusta alkaen oli kerran kuukaudessa nla ja lopussa 2vkon välein.. Nuoremmanki kohalla oli vielä sama.. nyt on huomattavasti harvemmin...
 
Mulla on viimeksi ollut nla 17.8. Nyt maanantaina on seuraava. Oon tähän mennessä käynyt 3 kertaa neuvolassa ja yks niistä oli ylimääräinen käynti... Ja viikkoja 22+2 nyt...
Onneks mulla on myös noita äitipolikäyntejä, nii pääsee juttelemaan vähän useammin... Tosin nyt seuraava on vasta 17.11 jos sokereissa ei tapahdu jtn radikaalia muutosta.
 
Mun ihan nla viimes on ollu heinäkuussa. Sit oli elokuun alussa se lääkäri nla ja nyt tiistaina on seuraava nla.. viikot 22+3
 
Mulla tais alku viikolla olla kela nla.. kehotettiin tekeen hakemus netissä ja lähettään kuva/skannaus raskaustodistuksesta. En toki sitä todistusta saanu viel mukaan, saan sen vasta 3.11 ku on seur nla.
 
Mulla on ollu 2 neuvolaa ja nt ultra, kyselin että eikö pitäis olla neuvolalääkäri, mutta se ilmeisesti vasta marraskuussa.. Nyt 18+5.
 
mulla oli lääkärineuvola tollon 17.8. viikkoja oli silloin 15+?
mulla on siis tähän mennessä ollut 1. nla (kesäkuu), nt-ultra (heinäkuu), ylimääräinen nla (elokuu) verensokerimittari + ohjeet, nla lääkäri 17.8., äitipolikäynti 15.9. sokereista ja samalla ru osa 1, 29.9. toinen äitipolikäynti sokereista ja ru 0sa 2. Ja tosiaan maanantaina on neuvola taas...

Tosiaan neuvolassa "omalla" tädillä oon käynyt tasan 2 kertaa, joista toinen oli ton nla lääkärin kanssa samalla kertaa... Ja tosiaan kirkkaasti yli puolivälin jo ollaan...
Musta on edelleen niin outoa, että noita neuvolakäyntejä on niin vähän, varsinkin kun on eka raskaus ikinä. mut ilmeisesti noi ultrat lasketaan myös neuvolakäynneiks, niin sit ois joka kuukaudelle yks käynti... Mut whatever, ei mulla kyl mitään ongelmia tai murheita oo ollu... :D
 
Joo mullakin kaikki sujunut mallikkaasti mut oon niin hysteerikko että koko ajan pitää stressata onkohan kaikki hyvin :D
 
Omalla tädillä oon minä käyny kerran.. lääkäri nla oli keskitetysti keskusäitiys-neuvolassa...eli eipä kummosta hoitosuhdetta pääse muodostumaan..
 
Mulla on ollut neuvola kerran kuussa, eli viides kerta tulee nyt vajaan parin viikon päästä. Ultria on ollu kaikenkaikkiaan myös 5.
 
Miten ihmeessä sulla Jele on noin paljon ultria? :o onko sulla joku riskiraskaus tai joku perussairaus minkä takia on noin usein?

mulla on ollu nyt 3 ultraa, joista yks ylimääräinen kun ekassa ru:ssa ei nähty sydäntä ja isoja suonia tarpeeksi hyvin...
Tosin mullakin on riskiraskaus ja ylimääräisiä ultria vielä tulee, kun mulla on insuliinihoitoinen raskausdiabetes.
 
Mulla on ollu 2 nvl ja 3ultraa jotka on tähän asti olli normaaleja raskauskäyntejä. Tai siis ovat ihan kaikilla raskaana olevilla. Ja sit radi seuranta on vasta siellä 27+
 
Mulla on kans riskiraskaus kilpirauhasen liikatoiminnan takia. Aiemmissa raskauksissa on ultrattu kerran kuussa ja nla sit oli aina ultrien väleissä.. nyt on jäljellä enää kaks ultraa. Vkolla 28 ja 36..
 
Niin ja 36 on sit se synnytystapa-arvio joka on kaikille.
 
Mulla on ultrattu kuus kertaa tähän mennessä. Ar-ultra 6+6, sit eka neuvola 10. viikolla, nt-ultra 13. viikolla, lääkärineuvola 15.(?) viikolla, sit ylimääräinen käynti selkäkipujen takia viikolla 17 ja neuvola 20. viikolla. Tiistaina seitsemäs kerta, eli rakenneultra ja sit kuun lopussa kela-neuvola, jossa kahdeksas kerta :) Ihanaa, kun on päässyt niin usein vauvaa näkemään, mieli on pysynyt rauhallisena, kun ei tuu hirveän pitkiä välejä. Ja nämä siis kaikille täällä. (Tai no ar-ultraa ei oo kaikille, mulla käytiin todentamassa raskaus, kun pistän klexanea, aloitin 4+0.)

Harmi, kun kaikille ei ole yhtä hyvää palvelua. Jännä miten voi olla eroja paikkakuntien välillä.
 
Mulla on ultrattu nt-ultrassa ja ru-ultrassa. Sit torstaina kävin lääkärillä joka vilkas ku mua jäi rakenneultrasta vaivaamaan aivoissa yks juttu mikä ei siis ollutkaan mikään juttu vaan ultraajan ja opiskelijoiden välinen höpinä. Joten tuotakaan ei olisi normaalisti tehty. Ja oli vain pikainen vilkaisu. Mä meen marraskuussa sype-käynnille äitipolille et en tiiä saanko sitä kautta sit jtn synnytystapa-arvio ultraa tai muuta loppu ajalle. Tekis mieli käydä jossain vaiheessa 3D ultrassa mut ei oo kyl yhtäään rahaa sellaiseen laittaa. Viimeistään siis helmikuussa vauvan näkee.
 
en edes tiedä onko (epäilen että ei oo) neuvoloissa täällä ultraäänilaitteita, muuta kun siis dopplerit... Ainakaan tuolla missä mää oon käynyt ei oo kyl näkyny mitään sen olosia "vehkeitä"... Täällä kun kaikki ultrat tehdään keskitetysti äitiysultrassa Hatanpään sairaalassa ja sit riskiraskauksien seurannat TAYSissa...

mut onneks seuraavaan ultraan on aikaa enää 1,5 kuukautta, kun on seuraava äitipolikäynti... :D
 
Mä olen päässyt ultraan 6 kertaa :) ar ja nt polilla ja ekassa ja tokassa neuvolassa ja neuvolassa vielä kahdesti mielenrauhaultrassa :) mun neukkutäti on ihana kun on niin paljon ultrannut mun tammikuisen myöhäsen kkm vuoksi jotta on saatu mulle mielenrauha ♡
 
Takaisin
Top