La Helmikuu 2016

noni ei oo enään kauaa :) itellä vasta 19.10 ;/

Tunturikettu onnea tyttölupauksesta:)
 
Kuulemma viikossa tulee sitte se äp. Ku seurailin tammikuun palstaa,aika nopeesti seki tulee:happy:
 
Onpa kiva kun mieluisa hääpuku löytyi! Se on aiva a ja o :) Tosi kauniilta näytti kuvassa!

Ja kiva että löytyi usasta epäyömekko :-) Miltä sivustolta löytyi?

Ketulle vielä onnittelut pikku prinsessa -lupauksesta :-) Mainiota, että siellä kaikki hyvin! Mulla ultra viikon päästä ja siitä reilu viikko kelaneuvolaan.
 
Pakko sanoo et oma kelaneuvola oli aika odotukset alittava. Käytiin kela asioita läpi tyyliin ei yhtään. "Netistä löytyy hyvin tietoa ja voit täyttää kelan hakemukset netissä" kävin sit kelalla jossa oli ihana nuori miehen alku joka teki kaiken käden kääntäessä ja tilasi mulle vielä eurooppalaisen sairasvakuuskortinkin :D aivan loistavaa palvelua sieltä suunnasta. :) äp-pakkausta odotellessa ja tulot pitäs vielä toimittaa 6kk ja rukoilla että riittää olemaan paremmat kun 2013.
 
Aamurusko, tilasin mekon Amazonin kautta. Sen merkin nimi tais olla Hot From Hollywood tai jotain sinne päin.
 
Onko muilla ollut ongelmia emätintulehdusten tai hiivan kanssa? Mulla todettiin neuvolalääkärissä bakteerivaginoosi reilu kk sitten ja se poistui antibioottikuurilla. Ajoittain kuitenkin oireita ilmaantuu edelleen (kirvelyä, kutinaa, runsasta ja kokkareista valkovuotoa ym.), mutta en oikein tiiä onko kyse uudesta tulehduksesta vai ihan vaan kuivista limakalvoista, koska oireet poistuu usein alapäätä rasvaamalla (oon käyttänyt nyt luomu arganiaöljyä). Tarviikohan uutta kuuria varten käydä lääkärissä, vai voiko reseptin uusia netin kautta? Oon jotenkin ihan pihalla siitä, että missä lääkärissä (siis terveyskeskus, opiskelijaterveysasema vai neuvola) mun pitää käydä minkäkin asian kanssa. Toki neuvolapuhelimeen kun soittais sais vastauksen, mut mulla usein oireet alkaa pe iltapäivällä ja loppuu viikonlopun aikana, joten en oo koskaan saanut soitettua...
 
Nua, en siis virallisesti tiedä asiasta, mutta kyllä mä aattelisin, että sun pitäis olla yhteydessä neuvolaan tai suoraan lääkäriin. Tuskin ne sitä reseptiä uusii ilman, että ovat olleet edes puhekontaktissa sinuun, että voivat varmistaa onko se resepti/lääke nyt sinulle se oikea juttu tähän vaivaan.
 
Mulla on kela neuvola vasta keskiviikkona. Tai eikai se muuten eroa normaalista neuvolasta, kuin että sieltä saa sen raskaustodistuksen.
 
Ihana häämekko KuplaKameli! :)

Täällä ko. neuvola-aika ens keskiviikkoaamuna. Jännää, pääsee tosiaan tilailee äitiyspakkausta!

Mulla vieläkin kova stressi et jos jotain sattuu, yhtään en uskalla innostuu tai nauttii raskaudesta.:( Vaikka nyt jo kumminkin 22+0. Miten sitä osais rentoutua?
 
Onko muilla ollut ongelmia emätintulehdusten tai hiivan kanssa? Mulla todettiin neuvolalääkärissä bakteerivaginoosi reilu kk sitten ja se poistui antibioottikuurilla. Ajoittain kuitenkin oireita ilmaantuu edelleen (kirvelyä, kutinaa, runsasta ja kokkareista valkovuotoa ym.), mutta en oikein tiiä onko kyse uudesta tulehduksesta vai ihan vaan kuivista limakalvoista, koska oireet poistuu usein alapäätä rasvaamalla (oon käyttänyt nyt luomu arganiaöljyä). Tarviikohan uutta kuuria varten käydä lääkärissä, vai voiko reseptin uusia netin kautta? Oon jotenkin ihan pihalla siitä, että missä lääkärissä (siis terveyskeskus, opiskelijaterveysasema vai neuvola) mun pitää käydä minkäkin asian kanssa. Toki neuvolapuhelimeen kun soittais sais vastauksen, mut mulla usein oireet alkaa pe iltapäivällä ja loppuu viikonlopun aikana, joten en oo koskaan saanut soitettua...
Täällä kans ollut hiiva 3 kertaa raskauden aikana ja nyt sitten kesti 2 viikkoa ja rasvaa käytettiin ja ceridal ihoöljyä... Todella inhottavaa!
 
Mulla on kela-neuvola vasta 3 viikon päästä ja ru 2 viikon päästä.

Mä oon kyllä jo nyt (rv 19+3) viime aikoina pystynyt ottamaan rennommin tätä raskautta ja ajattelemaan jo enemmän eteenpäin asioita. Ne hitsin vuodot sai mut tosi pitkään olemaan varuillaan ja pelkäämään. Ei ne vieläkään täysin loppu oo, mutta nykyään enää pientä ruskeaa tuhrua, johon oon tottunut, niin ei enää silleen hetkauta. Toki välillä käy pieni pelko mielessä, että jos nyt vielä kuitenkin tulee se infektio tän vuodon takia, mutta ei ainakaan mitään hälyttäviä oireita ole ollut ja vauvan sydän ainakin lyönyt hyvin, kun dopplerilla oon kuulostellut.

Sitä oon täs miettinyt, kun yksityinen gynekologi sanoi silloin vuotojen aikaan kun kävin, että tässä 20 viikon tienoilla olis hyvä tarkastaa kohdun suun tilanne ja olis hyvä, että rakenneultran yhteydessä lääkäri kävis vilasemassa tilannetta. No, meillä on ostopalveluna se rakenneultra yksityisellä ja sen tekee kätilö. Jos haluaa lääkärille, joutuu ite maksamaan. Toisaalta tilanne on ollut nyt rauhallinen, niin mietin, että pitäiskö vaan mennä näillä normitarkastuksilla vai pitäiskö mun nyt sitten mennä sinne yksityisgynelle vielä tsekkauttamaan tilanne...? kun kyllä mulla siis edelleen vielä päivittäin tulee muutama tippa ruskeaa vuotoa pikkuhousunsuojaan.
 
Alapääongelmista kärsiville lämmöllä suosittelen vagisania edes kokeiluun :) mulla on auttanut kuivuuteen ja kutinoihin yms koskaan ei mtn varsinaista tulehdusta ole löytynyt ja kaikki ceridal öljyt todennu jokseenkin turhaksi. Joten jos ei löydy tulehdusta niin suosittelen!
 
Mulla on kelaneuvola joskus loppukuusta ja rakenneultraki parin viikon päästä :shifty: ärsyttävää ku joutuu oottaa niiin kauan vielä..
 
Moikka!
Uskaltaudun mukaan nyt vasta. Viikkoja tänään 20 ja maanantaina ru. Jännittää!!! Oon lueskellu teiän juttuja enemmän ja vähemmän heinäkuusta asti ja pakko kiittää neuvoista ja nauruista mitä oon saanu. :)
Ihanaa odotusta kaikille ♥
Seide
 
Elokuinen meillähän oli sama LA. Mulla ru on 13.päivä ja kela nla 27.päivä :) ja aika mateleeeee
 
Mulla kela-neuvola 19.10, sillon viikkoja jo 23+. Edellinen viikko syyslomaa ja neuvolantäti yllättäen on lomalla :)
 
Takaisin
Top