La Helmikuu 2016

Hajamielisyydestä ja huonosta muistista täälläkin kärsitään, saa oikeen tsempata :) tää on jopa pahempaa mitä esikoista odottaessa. Monesti saa miettiä mitä tänään piti tehdä ja mitä tällä viikoööa on ohjelmassa...
 
Suski, mulle lääkäri sanoi, että suurin osa painosta tulee tokalla kolmanneksella ja kolmannella ei sit tarvii niin paljoa tulla... En sitten tiedä onko lääkäreillä eri näkemyksiä vai riippuuko lähtöpainosta?

Tänään 18+5 :)
 
no jos suurin osa painosta tulis 2. kolmanneksella niin mulle ei tällä tahtii tuu yhtään, kun edelleen vaan paino putoo! :D
ei sillä, ei tarttis juuri tullakkaa! :D
 
Mullekki lekuri sano et ekalla ja vikalla sais tulla vähiten painoo, tokalla sitä taas tulee eniten. Mut kait tuoki riippuu ihmisestä. Ja neuvolalääkäristä ;) mää en vieläkään oo uskaltanu puntarille.. viimeks 20.7 neuvolas käyny puntaris, ens ti saa nähä mitä lukuu sit näyttää..
 
Kirjotellaas tää tännekki puolelle :)

Luin paikallislehdestä eilen et 1.1.2016 tulee voimaan et isyyden voi tunnustaa jo raskausaikana neuvolakäynnin yhteydessä :) aikasemmin ei ollu mul ainakaa tietoa koska tulee voimaan, mut positiivinen yllätys et jo ens vuoden alusta :) täytyy siis ens viikol ottaa neuvolas puheeks asia :D
 
Tänään rv 21+1. Mulla on hermo kireällä melkein koko ajan. Ähkyä ja ummetusta ja pääsärkyjä :/. Kaikenlaista , mun vitutusolotila ei auta asiaa. Tänäänkin tyttö veti herneitä nenään kun oli hanska huonosti kun oltiin pihalle lähdössä. Noh... meni sit mullakin herne nenään ja ei melkeen selvitty pihalle asti. Mahakin rupeaa kipuilemaan kun oikeen tahkoo.
 
Täällä 20+1
Käytiin torstaina rakenneultrassa ja tilanne on yhä kinkkinen. Kohdussa kulkee useampikin strangi/nuora, mutta ainakin vielä tyttö mahtuu liikkumaan normaalisti. Ei ilmeisesti kovin yleinen ongelma kun kätilökin oli ihan pihalla. Väitti että kipuni ei voi johtua niistä, mutta paikalle haettu lääkäri sanoi ensitöikseen että nämä varmasti kiristyessään kipuilevat. Saatiin ylimääräinen kontrolli vk 28 ja kehoitus edelleen tulla herkästi päivystykseen jos huolia herää. On ollut todella lohdullista että liikkeitä tuntuu päivittäin ja doppleri löytyy vielä varmistukseenkin.
Hankin itselleni vähän muuta ajateltavaa kun päätettiin mennä naimisiin 8vk:n kuluttua. Äitini tila on huonontunut ja haluan viettää pienet juhlat vielä kun se on mahdollista. Vaikka päässä risteileekin kaikenlaista niin pääasiassa fiilis on hyvä ja toiveikas. Niin ja onhan tässä yksi stressi vähemmän kun ei ole laihdutuspaineita, maha löytyy jo! :)
 
Onko KuplaKameli noi strangit niinku mitä? En oo koskaan törmänny kyseiseen "vaivaan" . Mistä ne tulee? Toki vois googlettaakkin tässä. Mutta ihanaa tulevaa hääpäivää teille :)
 
Ei niistä googlettamalla löydy ainakaan suomeksi mitään. Ne on jonkin näköisiä kalvoja/ nuoria. Mulla ainakin yhdessä on osalla matkaa mun verenkiertoa ja se ulottuu kohdun reunasta kohdun pohjaan. Yksi niistä lerpattaa lapsiveden mukana, en tiedä onko se ollut jossain kiinni aiemmin. Nt-ultrassa niitä ei nähty kuin yksi, mutta nyt näkyi ainakin kaksi. Mullahan oli alunperin kaksoisraskaus epäily, en tiedä onko sillä osuutta asiaan...
 
Ollaan menossa 4d ultraan parin viikon päästä, jos sais vähän lisätietoa taas tilanteesta.
Lääkäri kertoi ru:ssa ( onneksi ei aiemmin) että tietää tapauksen jossa alkuraskaudessa sikiö oli onnistunut amputoimaan raajansa jäätyään jumiin tälläiseen strangiin. Kuulemma meidän typyssä on jo niin paljon poweria ettei näin pitäisi käydä...
 
Minulla yhden tutun vauvalta leikkautui toisesta kädestä sormia tällaisen vuoksi pois, mutta tuttu totesi ensijärkytyksestä selvittyään ettei haittaa yhtään mitään, koska vauva on muuten terve. Tutulleni asia selvisi vasta synnytyksessä, koska eivät olleet käyneet sellaisessa ultrassa, jossa tämä näkyisi.
Toivottavasti 4D-ultrassa teillä on kaikki sormet ja varpaatkin tallessa!
 
Ohhoh, kommentoin vaivihkaa täältä sivusta hämmentyneenä et nyt tulikin vastaan jotain josta en ole ikinä ennen kuullutkaan :o Tsemppiä teille KuplaKameli.:)
 
Toivotaan KuplaKameli et kaikki menee hyvin! ❤️ Ja tosiaan onneksi vauva alkaa olla jo hyvän kokoinen! Ja varmastikin seuraavat tilannetta tarkasti! Paljon tsemppiä!
 
Hui. Kuulostaa kyllä hurjalta. Koskaan kuullutkaan tuollaisesta! Tsemppiä kovasti kuplakamelille ja miehelle. ♡ toivottavasti kaikki menisi loppuun asti hyvin!!!
 
Takaisin
Top