La Helmikuu 2016

Elokuinen mulla on saman verran viikkoja ja ru 13.10. Tänään laitoin terkalle viestiä että ei jaksa odottaa niin kauaa niin ottaa mut huomena ultraan ♡ katotaan kauanko se ultraus rauhoittaa.. mulla todettiin tammikuussa rakenneultrassa keskeytynyt keskenmeno niin ei pysty rauhoittuun ennen kuin ru:ssa kaikki hyvi..
 
Susannne, onneks pääset huomena ultraan. On tosi raskasta oottaa ku ultrissa on niin pitkät välit. Toivotaan et kaikki on hyvin ja pikkunen on mukana^^
 
Ois kyl kiva tietää mistä johtuu tollane huimaus :sad001 toivottavasti alkaa pian helpottaa Tigger!
 
Mulla johtui aiemmissa raskauksissa tuollainen huimaus verenpaineen laskusta, hb myös alhainen.
 
Mulle taas on sanottu neuvolasta et ihan normaalia, johtuu osittain verimäärän lisääntymisestä, sydämen ja muutenkin elimistön tehostuneesta toiminnasta ja ihan vaan itse raskaudesta :)
 
Tosta painostahan on ollut aiemminkin puhetta... Mulla on alkanut tulla lisää vauhdilla. N.kilo per viikko. Tää asia ahdistaa mua aika lailla. En ole kummoinen herkuttelija, enkä ole muuttanut syömisiäni ihmeemmin. Syön sen verran että nälkä pysyy poissa, ähky kun tulee jotenkin tosi helposti :( eli viikkoja on 19+4 ja kiloja tullut 6,5 joista kaksi alle kahdessa viikossa. Tätä tahtia kun tulee niin lopputulema on varmaan 30kg. Ylipainoa mulla oli ennen raskautta n. 10kg. Miten teillä muilla?
 
Kuplakameli, mulla on alkanut aika samaa tahtia nousemaan, enkä oo mitenkään herkutellut enempää. Neuvolalääkäri sanoi että se paino ei mitenkään tule tasaisesti, vaan painottuu selvästi tähän tokaan kolmannekseen. Mutta kyllä muakin ahdistaa tää tahti...
 
Nyt vasta näky susannen viesti :eek: eilen ihmettelin ku joku puhu susannesta jotain mutten nähny tota kommenttia? onko muilla ongelmia kommenttien näkymisessä :eek:

Mutta hyvä että susanne sait ultrausajan.. Pääsen ite kuuntelemaan ilmeisesti sydänääniä tänään sinne neuvolaan.. Ja tilasin myös dopplerin eilen, kun ei mitään liikkeitä eikä mahakaan oo kasvanu oikeestaan yhtään... Ja heräsin yöllä koko ajan sateen ropinaan ja sit aloin miettii, että kuuluukohan niitä sykkeitä ollenkaa neuvolassa :eek: Ei ole edes varsinaisesti syytä olla näin peloissaan, mutta minkäs teet :D Paineita ehkä lisää, että "kaikki" tietää nyt raskaudesta ja ois kauheeta jos nyt kävis jotain...

Mulla on paino tippunu ennen raskautta painosta about 3 kiloa, mutta painonnousua odotellessa. Ja siis olin ihan normaalipainoinen ennen raskautta ja oon kait vieläkin, kun ei neuvolatäti ollu huolissaan painosta..
 
Oman vaa'an mukaan ei po tullu ollenkaa painoa viime neuvolan. Mut toi meidän vaaka nyt sekoilee muutenki omiaan aina. Eli olen siinä uskossa, että tänne 20+2 viikolle on tullu vaan 2.8kg.
Tänään rakenneultra!!! Odotan innolla
 
Bb, mun napa on jotenkin outo, on vissiin ruvennut jo "kääntymään" ulospäin, reunoilta tosi herkän tuntoinen iho (joka siis aiemmin ollut navan sisäpuolella suojassa). Mun maha on jo niin iso, että ei puhettakaan, että raskautta vois piilotella, "tuntemattomatkin" ihmiset onnittelee ja multa on kyselty, että oonko varma, että siellä on vaan yks... :woot:

Pus 18+6
 
Mun napa on ihan normaali. Mulla on toi napakorukin et vähän jännittää tuleeko sen kaa ongelmaa. Ostin jo sen raskausajan napakorun mut se on 5cm ni en o vielä vaihtanut :D
 
Rakenneultra ohi, kaikki pitäisi olla normaalia ja poitsuhan sieltä (arvailujen mukaisesti) pitäisi tulla. <3
"Eihän se tietenkään varma ole mut ihmettelen kovasti jos te tästä enää tyttöä saatte." :D
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on alkupainosta lähtenyt n. 6 kg. Nyt on n. Viikon pysynyt samana... Kohta se kai lähtee nousuun...
 
Anteeks ku vaihan puheenaihetta mut ootteko te ottanu ny raskausaikana buranaa? Mullon niin järkyttävä päänsärky eikä yksistään panadol auta ni mietin josko vois yhen buranan ottaa
 
Ite en oo ottanut muuta kun panadolia (edes koviin päänsärkyihin tai migreeniin), mutta mulla ei auta burana normaalisti edes päänsärkyyn eli toisin sanoen tästä kommentissa ei ollu oikeen mitään pointtia.:D
 
Jossain raskauden vaiheessa niitä sai satunnaisesti ottaa, mutta en nyt uskalla sanoa tarkkaan. Teratologinen tietopalvelu on hyvä paikka tarkistaa, jos joku lääke epäilyttää.
 
Kävin lääkärissä, ja lääkäri sanoi, että on parempi ottaa 3 g panadolia kuin yhtään buranaa. Burana kuulemma aiheuttaa istukan repeämistä. Joten otin sitten 3 g panadolia parina päivänä. Ja lääkäri sanoi minulle myös, että jos ei 3 g panadolia riitä, pitää mennä lääkäriin keskustelemaan jatkosta. Ja lääkäri sanoi myös, että tuota panadoliakaan ei saa syödä jatkuvasti, koska tutkimuksissa sillä on todettu yhteys lapselle kehittyvään adhd:hen.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top