La Helmikuu 2016

Minä oon pari kertaa kuvitellut tuntevani vähän jotain hipsutusta, mutta muuten tuntemukset ovat olleet lähinnä mylläys/muljahtelutyyppisiä ja ne tulee lähinnä iltaisin ja yöllä, kun kääntää kylkeä. Kyllä mulla semmonen olo on, että siellä joku elelee, mutta tuntemukset vielä aika epämääräisiä. Mulla on istukka tuossa etuseinässä, että sekin tietty hillitsee sitä potkujen tuntemista.

Nyt menossa rv 17 +5.
 
Täällä tänään 20+0 lähtee. Ja tiisttaina RU. Odotan niiiin kovasti et vauvalla on kaikki hyvin.
Ja liikkeet tutntuu eniten silloin kun voi olla paikallaan. Eli sohvalla kun makoilee tai
on menossa illalla nukkumaan niin elämä alkaa. Aamuisin tää maauvauva nukkuu joten ennen puolta päivää ei paljoo liikkeitä tunnu.
 
Mä voin rauhoittaa teitä kaikkia meillä tulossa 4 eikä mitään kunnon potkuja oo tänään 18+3 ja tästä edellisestä raskaudesta potki kokoajan ha tuntui vk ehkä jo 15 . Tästä Istukka On takana Että Luulis että Tuntuu kunnolla mutta ei ehkä semmosta hipsuttelu tasoista :-D :-)
 
Mä en oo tuntenu mitään liikkeitä tietääkseni? Ois kiva alkaa tuntemaan niitä, että jollain tavalla tulis konkreettisemmaks tää raskaus :grin jotenki on olo ettei tässä mitää raskaana olla, kun ei oo mahaa eikä liikkeitä.. Oireita on kyllä jonkin verran ollu.. Onkos muilla ollut lähellä piti pyörtymistä? Mä meinasin pyörtyä kassajonossa viime viikolla.. :wideyed: Tuli ihan puskista se huimaus, kun ei aiemmin oo ollut pientäkään huimausta.
 
Joo lauantaina meinasin pyörtyä ihan yhtäkkiä keittiössä häärätessäni. Piti mennä makuulle hetkeks ja oikeen silmissä alko vähän sumeneen. Sitten vartissa olo kohentu ja hommat jatku :D
 
Joo oisinpa mäki ollu kotona :D Jotenki hirveen noloo tuupertua julkisella paikalla. Sain nyt huomiselle neuvolaan ajan, jossa otetaan ainaki hemoglobiinit... Ehkä siinä tai verenpaineessa jotain häikkää? Ja joo mullakin silmissä pieneni näkökenttä oikein kunnolla ja kuuloki heikenty hetkellisesti ja sit lähtiki jalat alta.. Pelottava kokemus kyllä..
 
Mulla tuli tollasia "kohtauksia" viime raskaudessa paljon. Tai eka kylmänhiki, sit huono olo pyörrytti ja loppui päänsärkyyn. Inhottavia kyllä
 
Toivottavasti selviää huomenna mikä mättää.. En halua enää tollasia tuupertumisia, inhottavaa...
 
Mulla on kans ollu välillä heikotuksia/pyörrytyksen tunnetta.

Liikkeet on ollu enemmänkin havinaa ja semmosta hentoisempaa juttua. Nyt ehkä viikonloppuna vähän vahvemmin, mutta en ehkä kuvaisi potkuiksi. Eikä aina tunnu, mutta sen verran usein etten ole huolestunut tällä hetkellä :-) Mies ei kyl vielä tunne ollenkaan. Aika on kulunut niin nopsaan, etten ole ihan viikoista tarkalla tiedolla... 18 päälle...

Jotain ihania juttuja on vauvalle kaupasta löytynyt :-) ja vähän itsellekin...
 
Mulla tulee herkästi huono ala ja rupeaa pyöryttämään jos joudun seisomaan pitkään paikoillaan. Just pitkät kassajonot on tuskaa ja muutenkin jos jossain joutuu odottelemaan eikä pääse istumaan. Ensin tulee kauheen kuuma ja huono olo ja sit alkaa korvissa humisemaan ja pyöryttämään. Ekaa odottaessa joskus rv 18 oli eläinlääkärissä ihan hilkulla ettei taju lähtenyt kun olin koiran vieressä kyykyssä jonkun 10-15 min kun sille laitettiin nesteitä. Just just selvisin sillon ulos rappusille viileseen istumaan kun musteni jo silmissä.
 
Mulla on tuntunu sellasia ehkä nipistyksiä? Ei kovin kivuliaita, inhottavia kuitenki... En sit kuitenkaa usko niitten olevan mitää liikkeitä kuitenkaa?

Ja joo kaupasta on löytynyt jotain kivoja vaatteita ja samoin kirpparilta löyty jotain vaatteita.. Ostettiin jo pinnasänkykin, kun oli alennuksessa sellanen hieno :grin Niin ja mun äiti on "seonnu" ihan totaalisesti ja on ostellu jonkin verran jo vaatteita ja aikoo tehdä sellasen "toukkapussin" ja jotain muitakin juttuja ilmeisesti? On myös katellu jo vaunujakin ja koittaa saada ostamaan ne jo nyt.. Ehkä vähä ärsyttävää, ku tollee tuputetaan, mut ymmärtänee kuitenki, ku ensimmäinen lapsenlapsi tulossa :D
 
Kannattaa ilolla ottaa vastaan kun "tarjotaan" (tuputetaan :) ), olet onnekkaassa asemassa siinä suhteessa. Eikä kaikkia tarvitse ottaa käyttöön. Meilläkin äiti tekee tälle kolmoselle toukkapussin, joka vaikuttaa kyllä ihan kätevältä. kävin rakenneultrassa tänään (yritän kirjotella siitä tuohon omaan ketjuunsa) ja nyt jo haluaisin ruveta rakentamaan pesää tänne makuuhuoneeseen, kasaamaan pinnasänkyä, laittaa hoitopöydän ja vauvanvaatteet järjestykseen sinne, pyyhkeet ja purtilot hyllylle ja vaan somistamaan tätä makkaria <3. Ja fiilistelemään meidän vauvan tuloa. Tänään minut täytti kyllä äärimmäinen onnellisuuden tunne :)
 
Voi olla tyhmä kysymys mut miltä ne liikkeet tuntuu? Ko itel on pitkin päivää tuntumu navan alapuolella muljahuksia ja ajoittain painetta ni mietin et onko ne liikkeitä vai mitä. Lauantaina tais tulla harjotussupistus ko meni maha yhtäkkiä kovaks, muttei sattunu mitenkään, meni hetken päästä ohi
 
Mulla semmosia tökkäyksiä sisältä päin :D ja muljauksia niinku perhosia miljoonia vatsassa :)
 
On vaan niin outoo ko eka raskaus eikä tiijä onko ne liikkeitä vai mitä :) ja ehkä istukkaki välillä niitä vaimentaa ku on tos ees, ettei kaikkii ees tunne niin selvästi
 
Mihinkään mitenkään liittymättä: pikkusen ärsyttävää kun joka kerta kun tulee tänne, alkaa pyöriä se meikkivoide mainos päässä. "Bb, bb, bb!" :D :D :D

Ja bb: ei sillä että sun nimimerkki ärsyttäis, vaan se helvetin mainos :D
 
Olin lauantana presidentinlinnan kiertokäynnillä, ja kun ensin piti seistä jonossa puolitoista tuntia ulkina ja sitten seistä jonossa sisällä, meinasin jo minäkin pökertyä. Osasyynä tietysti se, etten tajunnut heti riisua sisällä takkia pois, mutta tuntui sisällä olevan tosi ummehtunut ilmakin. (Ja tietysti nuo matkat sinne ja takaisin julkisilla rasittivat myös.)

Sympatiat niille, joilla on seisomatyö, minulla jo tuo muutama tunti seisomista aiheutti sellaiset kivut, että piti mennä moneksi tunniksi pitkälleen.
 
Kannattaa ilolla ottaa vastaan kun "tarjotaan" (tuputetaan :) ), olet onnekkaassa asemassa siinä suhteessa. Eikä kaikkia tarvitse ottaa käyttöön. Meilläkin äiti tekee tälle kolmoselle toukkapussin, joka vaikuttaa kyllä ihan kätevältä. kävin rakenneultrassa tänään (yritän kirjotella siitä tuohon omaan ketjuunsa) ja nyt jo haluaisin ruveta rakentamaan pesää tänne makuuhuoneeseen, kasaamaan pinnasänkyä, laittaa hoitopöydän ja vauvanvaatteet järjestykseen sinne, pyyhkeet ja purtilot hyllylle ja vaan somistamaan tätä makkaria <3. Ja fiilistelemään meidän vauvan tuloa. Tänään minut täytti kyllä äärimmäinen onnellisuuden tunne :)

Joo tottakai on hyvä mut, kun on viikkoja vasta 17+2 nii jotenki outoo, että nyt jo aletaa vaunuja tyrkyttää :D

Mite maltan oottaa vielä 15.10 asti rakenneultraan.... odottavan aika on pitkä
 
Mä olen taistellut ton huimauksen kanssa jo koko raskausajan. Ihan yllättäen alkaa aina pyörryttää ilman mitään syytä. Eka kylmä hiki, sit humisee korvissa ja näkö alkaa hämärtyy. Tätä ilmenee tietysti aina sopivissa paikoissa kuten töissä, juna-asemalla, junassa, kaupungilla jne. Kaikki arvot on hyvät ja lääkärin mukaan normaalia..
 
Takaisin
Top