La Helmikuu 2016

Voinko tulla tänne höpöttelemään? Oon seuraillut jonkin aikaa tätä keskustelua ilman kirjautumista, mutta nyt halusin kirjautua ja tulla mukaan! Oon parikymppinen ja ensimmäinen vauva ois tulossa LA 27.2. eli viikkoja ois 17+0. :happy: Liikkeitä en tietääkseni ole huomannut, eikä mahakaan ole kasvanut juurikaan.. Kahdesti ollut neuvola ja se alkuraskauden ultra ollut elokuussa.
 
Voinko tulla tänne höpöttelemään? Oon seuraillut jonkin aikaa tätä keskustelua ilman kirjautumista, mutta nyt halusin kirjautua ja tulla mukaan! Oon parikymppinen ja ensimmäinen vauva ois tulossa LA 27.2. eli viikkoja ois 17+0. :happy: Liikkeitä en tietääkseni ole huomannut, eikä mahakaan ole kasvanut juurikaan.. Kahdesti ollut neuvola ja se alkuraskauden ultra ollut elokuussa.

Tottakai, tervetuloa :)
 
Mä ennoikein tiedä mitä ajatella tästä, kun liikkeet on tuntuneet mielestäni jo monta viikkoa kevyinä. Nyt taas menny paripäivää, kun en oo tuntenut mitään... Tosi ahdistavaa, kun sit alkaa miettiä jo että onko kaikki hyvin vai...?
 
Mä ennoikein tiedä mitä ajatella tästä, kun liikkeet on tuntuneet mielestäni jo monta viikkoa kevyinä. Nyt taas menny paripäivää, kun en oo tuntenut mitään... Tosi ahdistavaa, kun sit alkaa miettiä jo että onko kaikki hyvin vai...?
Voi niin tiedän mitä tarkoitat! Mä oon tihrustanut itkua monen monta iltaa paniikissa, kun mitään ei vaan enää tunnu. Samaan aikaan yritän järkeillä vauvan kääntyneen tai että sillä on vaan niin paljon tilaa, ettei liikkeet aina tunnu.

Muutenkin oli tarkoitus kysyä oletteko te, joilla liikkeet näkyy jo ulospäinkin, kuinka hoikkia ihmisiä? Mulla kun on näitä vatsamakkaroita, niin ainakin luulen niiden jotain vaimentavan. Paitsi ei kai sen pitäisi siihen vaikuttaa mitä itse tunnen. Piinaavia viikkoja nämä... Vielä reilu viikko rakenneultraan.
 
Täällä ollut pari päivää varsinaista menoa tuolla massussa. Tuntu selkeästi, kun toinen potkii. Sitä aiemmin tuntui vaan harvempia ja hennompia tuntemuksia. Toinen kääntynyt sopivasti, et tuntuu. Eilen illalla mieskin jopa tunsi toisen töytäykset. Tänään 20+2 ja eka muksu tulossa.
 
Mullakin oli 17-18 vko sellanen että vauva piti paljon hiljaiseloa ja monena iltana mietin että mitähän nyt tapahtuu.. Mut sitten taas lähti rummuttamaan ja mylläämään ja nyt melkeen toivoo että se pitäis jotain päikkäreitä välillä kun tuntuu koko ajan muljahtelevan masussa.

Mä olen ihan normaaleissa mitoissa ja on mulla kyllä se ainainen yksi vatsamakkara mikä ei vaan häviä :) mutta makuulle kun menee niin mahan saa aika pinkeeks niin siitä sitten näkee kun kumpuilee.
 
Mä oon ylipainoinen ja masun seudulla on makkara. Mä luulen et istukka on tosta mahanpuolelta siirtynyt ylemmäs tai taaemmas, joten vauva pääsee suoraan myllää kohdun seinään. No, tiistaina selviää tarkemmin missä istukka on.
 
En nyt langanlaiha oo mutta odotan kolmatta lasta, joten taitaa olla ainakin mun kohalla jo sen verran kokeneet paikat et keho tietää jo mitä millonki tapahtuu tuolla. :) vauva voi möyriä siellä ihan alavatsalla mistä be liikkeet ei vaa kovin tunnu ku on luut vastassa. Tai jos potkii selkään päin ni sillonki ne ei kovin selvästi heti tunnu. Mitäs viikkoja elätte? Yleensä on kuitenki viikkoja päälle 20 että päivittäin tarvis ajatella tuntevansa niitä.
 
Mulla viikkoja nyt 18+0 mutta tosiaan liikkeet tuntuneet kuitenkin jo useita viikkoja päivittäin. Mulla ei ylipainoa ole, mutta istukka tossa edessä joka saattaa vaimentaa kyllä. Miettimään laittaa vaan se, että että miten olis aikaisemmin tuntuneet, mutta enää ei...
Ja tosiaan toista lasta odotan itse...
 
No mullahan ei edelleenkään tunnu mitään liikkeitä, vaikka istukka on takaseinässä.
Nyt rv 20+2.
Ja ekaa odotan.
Ainakin tiistain ru:ssa pikkunen oli poikkitilassa, jalat selkään päin...
 
Se voi silti olla niin et on vaan myttääntyny nyt oleilemaan ihan alas. Sieltä ne ei liikkeet kyllä välttämättä tunnu vaikka olis jo muuten niitä tuntenut.. ite oon joka raskaudessa säikähtäny hiljasia aikoja todella kovaa, mutta kuitenki on kaikki ollu hyvin.
 
Mulla oli ihan samaa "ongelmaa" kun ekat liikkeet tunsin rv15> ja sit välissä oisko rv18-19 oli vähän erilaista/hiljaisempaa. Mut nyt taas ei oo epäilystäkään ja oon jo päällepäinkin tuntenut liikkeitä (20+6) mies ei vielä oo tuntenu mut se varmaan johtuu siitä että ite tunnen liikkeen sisältä ja ulkoa yhtäaikaa niin tiedän mitä odottaa :D Ja siis mulla kun oli hiljaiseloa niin doppleri oli paljon käytössä :) ja neuvolaanhan voi mennä kuuntelee jos pelottaa.
 
Mä tunsin myös ensimmäiset liikkeet rv 15 ja välillä on menny monta päivää ettei tunnu mitään. Nyt on kuitenkin tuntunu taas päivittäin ja eilen tuntui ensimmäinen selkeä potku :) Nyt siis 17+4.
 
Mulla oli myös se noin viikon paussi. Ja nyt kun ne alkoi tuntua uudelleen, ni nyt näkyy ja tuntuu. Ylipainoo on mut silti maatessa näkee mihin tömähtää.

Eilen tais pikkusella olla joku jumppatuokio, oikein laskin liikkeitä niin kymmenen minuutin aikana ainakin 30 liikettä/potkua tunsin :D

Muoks. Ja siis 20+2 tänään.
 
Tänään kun heräsin ja makoilin sängyllä niin alko taas potkiminen joka tuntu ihan selkeesti mut ei vaan näkynyt yhtään ulospäin vaikka kuin koitin kytätä :D Ja tänään 20+2.
 
Voi ihanalta kuulostaa sängyssä pötköttely ja kuulostelu.. Ikinä ei oo aikaa vaan olla ja kuulostella.. Ainakaa aamusin. jos en mene töihin ni sitte on pikku piraijjat (rakkaat lapseni) heti kimpussa ku saa silmää raotettua. <3
 
Mullakin taitaa huoli kasvaa sitämukaa kuinka mones on. Tämä on 3:s ja tuntuu että en aikaisemmissa raskauksissa ihan näin vainoharhanen ollu :). Ajattelen varmaan että kun ikää tulee lisää ja kroppa vanhenee niin riskitkin on isompia..
 
Mamssi mulla kans on vaan pahentunu huolen määrä. Mies nauroi ru:n jälkeen et nyt on sitte viikko rauhallista ja seittämän viikkoa taas huolta ja murhetta. Meillä siis seuraava ultra vkolla 28..
 
Mulla liikkeet tuntuu jo välillä istuen mutta yleensäkin rauhoittuu niin mylläys alkaa... :) tälläkin hetkellä kova mylläys päällä ♡ vielä 2,5 vk niin ois ru ja näkis pikkusen ja ehkä selviää kumpi tulossa :)
 
Takaisin
Top