La Helmikuu 2016

Juu on ollu vetisempää vuotoa ja pikkuhoususuojat on tullut tutuksi :-D lääkärineuvola käynti oli turhan ei tehty mitään , kaikki oli kuitenkin kunnossa :-)
 
Mulla -12 kg ja nyt viikko 17+1 . Tänään kävin juttelemassa neuvolassa ja 2vk sairaslomaa... alkava masennus...väsymys...uupumus... Soitto psykologille juttusille.. ja vauvalla kaikki hyvin mutta äiti vähä heikolla... josko tää tästä lähtis rullaamaan levolla
Torstaina lääkärille ja parin viikon päästä uudestaan...
 
Mä oon viimeksi käyny neuvolassa vaakalla, kun omasta patterit (yllätysyllätys!) taas loppu :D silloin oltiin lähtöpainosta miinuksella viitisen kiloa.
 
Täällä myös yksi jolla ei ole ongelmia työmotivaation kanssa. Tosin olen vasta keväällä valmistunut ammattiin, mutta tykkään työstäni erittäin paljon ja työporukka tuolla on todella hyvä. Toki työni on sekä henkisesti että fyysisesti melko raskasta, mutta silti koen jaksavani sitä ainakin toistaiseksi erittäin hyvin eikä raskaus ole vielä tuonut elämääni muutoksia, jotka alentaisivat toimintakykyä. Päinvastoin nautin raskaudesta tällä hetkellä täysillä:happy:
 
T3p4 hienoa että osasit hakea ajoissa apua. Kyllä se siitä lähtee sujumaan :)

Minä en enää edes muista mitä työnteko on, kun olen kotona esikoisen kanssa. Tämäkin on kyllä työtä 24/7.
 
Minä kans oon esikoisen kans ollu kotona. Vuoden täyttää ensi kuussa. Välillä on jo kyllä niin kaipuu työelämään. Sais aikuistenki kans olla vähä tekemisissä. Kotona ku vaan tulee nyt oltua ku kaveritkin läks ku sain perheenlisäystä ja omia sukulaisia ei asu paikkakunnalla. :/ Mulla painoa tullu semmonen ~5 kg. Tänään 19+5. :) Urheilu pitäny jättää kokonaan nyt tauolle lonkan ja selän takia.
 
Niimpä. Kotona lasten kanssa oleminen on tauotonta työntekoa. Tämän mun mies pääs unohtamaan kun huolehdin meidän kahdesta alle 2 vuotiaasta silloin alkuaikana. Rankkaa oli juu ja mies ei todellakaan (eikä vieläkään) ymmärtänyt sitä työn määrää, vaan sanoi aina että "hei mää käyn töissä" jos sen jotain piti tehdä :(. Ei todellakaan ollut kivaa, mutta myös tässäkin tapauksessa puhuminen keskenään ja ammattilaisen kanssa auttoi.

Painoa lähti alussa 6 kg. Ja nyt on tullut takaisin 2 kg. Eli aika maltillisesti vaikka tuntuu että oon koko ajan syömässä ja ihan hirvee ähky päällä koko ajan. Rv 19+4
 
O-ou, meillä töissä liikkeellä enterorokkoa. Neuvolapuhelimesta suosittelivat siirtoa toiseen lapsiryhmään ja niinhän tein. Mutta, kun kerta rokko tarttuu vain ennen näkyvien oireiden puhkeamista, joten oonhan mää voinut jo saada sen! Ja mistä sen tietää onko ne päiväkodin muut lapset terveitä, jos sitä ei voi ennen oireiden ilmaantumista sanoa. Kyllähän ne epidemiat leviää esim. perheiden kautta ryhmästä toiseen. Keskenmenoriski (ja ennenaik. synnytys) on olemassa, mutta ei kai sitten mitenkään kovin suuri kun kerta ei esim. tarvi kotia jäädä. Mitenhän tässä nyt sitten sais mielen rauhottumaan? Muilla kokemuksia? Entäs ne perheet, joissa lapsella rokko ja äiti raskaana? Miten siinä ulkoistat lastenhoidon? Voi ärrrsytys!
 
Täällä n. 6 kg, 18+3. Ja valkovuotoa, kyllä! :E

Mä periaatteessa tykkään työstäni (hyvät kehitysmahdollisuudet, kivat kollegat) ja mut vakinaistettiinkin vasta. Mutta silti odotan niiiin kovasti että pääsen jäämään mammikselle! Kyllä sen vuoden kotonaolon jälkeen varmaan taas arvostaa aikuista seuraa :-D
 
t3p4 lle voimia ♡ hienoa että uskalsit hakea lomaa! Nyt on tärkeintä oma hyvinvointi ennen kaikkea.

mamssi, täällä ei kans arvosteta pätkääkään mun työtä kotona. Viimeksi tänään muistutin asiasta tiukkaan sävyyn. Seuraavaksi otan asian esille neuvolassa jos meno ei muutu.
 
Täällä painoa tullut kilon verran. Opiskelumotivaatio nollissa, mut vielä pitäis muutama kuukausi jaksaa. Kotihommst jää mun huoleks mut onneks isäntä ulkoiluttaa ja leikkii esikoisen kanssa iltasin.
 
meillä oli viime syksynä (tai joskus viime vuonna) tota enterorokkoa töissä, lapsilla oli muutamalla ja aikuisista taisi olla kahdella. Raskaana oleville vanhemmille informoitiin erityisesti asiasta. Mitään suurempaa ei kuitenkaan asian tiimoilta tapahtunut ja ei tauti levinnyt kovin pitkälle.

Noi on harmillisia noi rokot, meillä on ollut kaikkee parvorokosta enteroon ja viime vuonna oli myös ihana vesirokkoepidemia... :D
 
Kiitti Balacenia, tosi vähän tuntuu löytyvän aiheesta tietoa tai kokemuksia niiltä, jotka on sairastanut enterorokon raskaana tai ollut tartuntavaarassa. Mutta koska nuo suositellut varotoimenpiteet ei tuon järeämpiä ole, niin vaara ei kai ole niin ilmeinen.

Mua vähän huolettaa mun paino, se ei ole kuukauteen noussut yhtään... Maha tuntuu silti ainakin vähän kasvaneen, mutta kai sen viikottaisen painonnousun pitäis olla jo reilumpaa. Varsinkin kun heilun normaalipainon alarajalla. Maanantaina neuvola, kysyn terkalta.

Meillä mies on kyllä esimerkillinen kotityöläinen :) Tekee useasti enemmän kuin minä. Voimia ja tsemppiä kehityskeskusteluihin teille, joilla tilanne on toinen.
 
mulle just tänään sanottiin diabeteshoitajalla, et ei tartte huolestua vaikka paino ei vielä nousisikaan (vaikka olisi normaalipainoinen, eri asia jos on alipainoinen). Sikiö on n. 300g eikä siis kasva vielä mitään huimaa vauhtia. (mulla rv 19+5)
loppuvaiheessa sit alkaa vauva kasvamaan nopeempaan tahtiin. :)
jos oot syöny normaalisti eikä oo mitään oksentelua tms. niin ei pitäisi olla huolta. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Nua
Tulipa piipahdettua päivystyksessä tänään kun pamahti täysin yllättäen näköhäiriö oikeaan silmään kesken työpäivän :O sellainen vääristävä & särisevä siksak-kuvio. loppui jonkun vartin päästä ja mitään särkyä ei ole ollut ollenkaan. lääkärikin vaan totesi "en tiedä" & lähetti silmälääkärille ensi viikoksi. loppuispa nää ainaiset huolet jo..
 
Ääää.. Nettishoppailu pitäs kieltää lailla :'D en oo vauvalle tilannu ku lämpöpussin mut tolle esikoiselle. Huh
 
Tulipa piipahdettua päivystyksessä tänään kun pamahti täysin yllättäen näköhäiriö oikeaan silmään kesken työpäivän :O sellainen vääristävä & särisevä siksak-kuvio. loppui jonkun vartin päästä ja mitään särkyä ei ole ollut ollenkaan. lääkärikin vaan totesi "en tiedä" & lähetti silmälääkärille ensi viikoksi. loppuispa nää ainaiset huolet jo..
Minulla on ollut noita aiemmin. Kyseessä on aurallinen migreeni, ilman päänsärkyä. Jos googlaat tekstiä migraine aura, tulee hakutuloksissa kuvia siitä, millaisena muut ovat auran nähneet, minulla ainakin oli todella samanlainen kuin monessa kuvassa. Toinen jännä ominaisuus on se, että kun aura katoaa näkyvistä, sen tilalle tulee sokea kohta, jota ei välttämättä edes huomaa, ellei sitä itse ala etsiä. Ja minulle tulee myös tuossa vaiheessa armoton väsymys. Ja sitten kun on muutaman tunnin nukkunut, ei näköhäiriöstä enää ole jälkeäkään. Ensimmäinen kerta säikäytti todella paljon, mutta toisella kerralla vain totesi, että ai tämä taas.
 
hei kiitti Suski noista kuvavinkeistä! pitääpä googlailla :) eniten ärsytti se lääkäri joka vaan kohautteli olkiaan ja totesi ettei tiedä mitään mistään :D kova on luotto..

//muoks. Ja nyt kun kävin katsomassa noita kuvia niin tuo se oli!! Kiitos kovasti, oon taas paljon viisaampi :)
 
Takaisin
Top