La Helmikuu 2016

Kuplakameli, täytyy siis vissiin iteki tyytyä vaan kärsimään näist silloin ku tulee ku mikään ei auta. Mulle lääkäri olis tarjonnu panacodia mut kun en sitä voi edes käyttää, niin totes vaa et seurataa ja jos ei helpota niin sit vissii katotaa uudestaan. Mulla tosiaan n. 1krt/viikkoon joutuu olee töistä pois päänsäryn takia :/
 
Burana auttaa paremmin päänsärkyyn. Sitä saa käyttää satunnaisesti 2. kolmanneksella. Näin siis mulle kerrottiin neuvolassa.
 
Joo tiedän et buranaa sais käyttää, mut en oo jaksanu ostaa ku se satunnaisuus ei toimi täl hetkel ku lähes päivittäin särkee päähä ja hieman skeptinen oon auttaisko sekään sen paremmin tähän hätään :) ja turhaan en viitti noit nappeja syödä
 
Mulla ei ole ollut sitten viime neuvolakäynnin kamalaa päänsärkyä. Sellaista pientä jomotusta on usein, siihen en mitään lääkkeitä ota. Mutta jos tulee niin hirveä pääkipu, ettei pysty esim. nukkumaan, aion buranaa kokeilla. Ainakin neuvolassa + yksi työkaveri väitti, että auttaa.
 
Mulla viime raskaudessatodettiin hormonaalinen migreeni. Neurologi vannoi kans buranan nimeen, mutta ei se mulla auttanut. Toki "normali raskaussärkyyn" voi auttaa.
 
Mä elän sen voimalla et nää helpottais jossain vaihees :D mut seurataan, nautin niistä päivistä kun ei särje ollenkaan päähän :)
 
Hei te, jotka ootte hankkineet bola-korun, onko siinä kuinka voimakas ääni? Mun koru tuli perjantaina postissa, ja ihan kuin se olisi liian hentoinen. Ääntä ei kuulu kävellessä ollenkaan, vaan vasta kun sitä kädessä heiluttaa. Mietin vaan kuuluuko sen ollakin sellainen vai osuiko kohdalleni joku maanantaikappale?
 
Hyvin hentoa ääntä se pitää. Lapsi kuulee sen kun se roikkuu masun päällä pitkässä nauhassa :) Ja ainakaa ite en sitä kuule kävellessä kovinkaan.
 
Minäkin pistän miehen hommaamaan mulle bola korun kun ollaan viikon päästä käyty rakenneultrassa :).
 
Pakko kysyä teiltä mielipidettä. .. oon perjantaina lähtenyt töistä aikaisemmin koska vatsa oli ihan kuralla ja tuskanhiki puski ja muutenki huono olo koko lopputyön kotona... en siis mennyt lauantainakaan töihin... nyt tuntuu että seinät kaatuu päälle... oon itkeny melkein koko päivän.. hermostunut ihan pienistä asioista ja suuttua ja kiukuta muille... mua ahdistaa ajatus huomisesta työpäivää ja tuntuu etten jaksa tehdä töitä... ja olo on ahdistava ja tukala ja pitkin päivää tullu supistuksia ... itsestä tuntuu et pitäis ottaa iisimmin ja käydä hakemassa sairaslomaa... koska en jaksa kotona tehdä mitään.. ihan voimaton olo :/ onko muilla ja kohtaan hakea sairaslomaa ?
 
Onko sulla t3p4 mahdollisuutta työterveyteen? Mä suosittelen, että menisit juttelemaan työterveyshoitajalle sun tuntemuksista. Se voisi ammattilaisena arvioida mistä sun väsymys ehkä johtuu ja olisiko vapaasta apua. Joskus pelkästään se, että sanoo asiat jollekin ääneen, auttaa. Tai miksei neuvolaankin, onhan nekin terveydenhoitajia, ja vielä raskaana olevien überymmärtäjiä.

Mä oon vasta aloittanut uudessa työpaikassa ja oon ollut tosi väsynyt. Illat on yhtä itkua. Mua helpottaa se, kun tiedän mistä itku johtuu. Mun täti jo sanoi mun ylistressaavan, mikä voi olla ihan tottakin. En mäkään jaksa tehdä kotona mitään, enkä varsinkaan urheilla, mutta jos niistä murehtii, saa vaan lisää stressiä aikaiseksi.

Voimia! Tee vaikka jotain ihanaa vain itseäsi varten: karkaa elokuviin, osta kukkia itselle tai tee maailman ihanin jalkakylpy. Mikä vaan saa sut paremmalle mielelle ja rentoutumaan. Itseä pitää myös muistaa hoitaa.
 
Mä oon sitä mieltä, et jos oma jaksaminen alkaa kärsiä töiden takia niin lääkärin juttusille vaan. :)
 
Kiitos teille :) ehkä mä soitan huomenna terveydehoitajalle ja meen jutteleen ja oon ainakin huomenna pois töistä
 
Huh t3p4. Tiedätkö kuitenkin mistä voisi johtua paha olo ja fyysiset oireet? Tottakai ekaks neuvolaan soitto. Sieltä saa ne ekat 3 päivää saikkua ja sit jos tarttee jatkaa saikkua niin lääkäriin. Ihan pelkistä supisteluistakin voi saada saikkua niin tuossa on kyse sellaisestakin jo että auttaisikohan neuvolatädeille puhuminen tai sitten he voivat ohjata jollekin muulle henkilölle. kuopuksesta alkoi mulla raskaudenjälkeinen masennus ja ihan viimesillä voimillani soitin neuvolasta apua ja kaikki käänty hyväksi <3. Ajoissa vaan apua ja lepoa ja mikä sitten kenelläkin auttaa mihinkin asiaan ( sen kummemmin kun en tiedä tilannettasi) voimia asian eteenpäin viemiseen <3
 
Ihan ehdottomasti pidät itsestäs huolta ja lepäät sen minkä tarttee. Kuten jo aiemmin sanottu, joskus puhuminen voi auttaa tai sit vaan tarttet hengähdystauon arkeen. Mut jokatapauksessa nyt tarttee ajatella sun omaa hyvinvointia ja jaksamista. Ei oo häpee olla töistä pois jos olo ja tiöanne on kuvaamasi kaltainen. Tsemppiä!
 
Mä luulen että stressi tekee tämän. Välillä tuntuu että pakosta pitää jaksaa vaikkei jaksaiskaa. Mä oon semmonen etten kauheesti näytä että asiat olis ns huonosti vaan oon silti iloinen muille... nyt vain ei sekään toimi enää... ja tuntuu että kaikki vain katuu päälle. Mies kyllä tukee kaikin keinoin ja sanoo että lepää.. ja hän hoitais kaikki kotityöt ja lapset mutta jotenki oma minä ei anna periksi ja itestäni tuntuu pahalle kaataa kaikki toisen päälle... mutta soitin töihin ja ymmärsivät oikein hyvin etten tuu tänään töihin ja tänään soitan neuvolaan että pääsisin juttelemaan enemmän ja että sais vähä sairaslomaa että sais itsensä kuntoon.... mietin jo illalla ettei raskauden ajan masennus iske päälle. .. ei koskaan oo ollu mitään masennusta todettu mutta oireita kyllä ollu.... Nautin raskaudesta ja oon onnellinen siitä ja hehkutan vauva juttuja muille :) tää on vain niin odotettu juttu.

Ainut mikä voi vaikuttaa mielialaan on menneisyyden kummitus joka tuo vanhoja muistoja mieleen edellisestä liitosta jossa asiat alkoi mennä huonosti ja lopuksi johti avioeroon kun vauva oli 6kk kun edellinen mies hyppäsi toinen naisen kainaloon. . On ollut keskusteluita tästä nykyisen miehen kanssa joka on vannonut ettei koskaan satuta mua ja rakastaa mua , mun lapsia ja tulevaa vauvan niin paljon ettei hävisi meidän elämästä <3
Nyt takas murun kainaloon ja oottaa lasten heräämistä :)
Kiitos teille kaikille stemppauksesta <3
 
Takaisin
Top