La Helmikuu 2016

KuplaKameli, onks tohon sun päänsärkyyn otettu mitää kantaa neuvolassa? Kun itseki niistä kärsin ja toistaseks neuvolas mulle sanoivat et seurataan tilannetta :/
 
Mulla oli viime raskaudessa ja sanottiin vaan et raskauteen kuuluvaa ja hormoonot tekee.
 
Mulla myös ajoittain päänsärkyä, mut johtuu niskoista/kallonpohjalihaksista. Tosin hieronta ei auta eikä kylmägeelit tai mobilatit, ainut mikä vähän voi helpottaa on kuuma kauratyyny. Alkuraskaudes oli joka viikko migreeniä mut onneks se on helpottanu
 
Mua on nyt alkanu riivaamaan vanha tuttu issias... ihan painajainen ku oikein pääsee juilimaan pitkin jalkoja ihan nilkkaan asti.
 
Mulla kans ollu päänsärkyä. Tuntuu takaraivolla/kallonpohjas ja tuntuu sit koko pääs jomotusta. Ei oo kyl mukava tunne. Toivottavasti unet vähä auttais ja aamul olis parempi olo.
 
Mulla taas raskaushormoonit laukaisseet piilevän atooppisen ihon ongelman eli nokkosihottuma tyyppisen hiivatisti kutisevan ihottuman. Ai ihanuutta siis, tätä tää nyt sit on mahdollisesti imetysajan loppuun saakka
 
Mun kaverilla kans oli tuo atooppinen ihottuma koko raskauden. Ja oli melko paha. Se kuitenki helpotti synnytyksen jälkeen.
 
Mulla on krooninen nokkoihottuma, siihen ollu lääkitys jo 17v. ( ja onneks saan syyä sitä raskaudenki aikana), mut nyt on tuntunu et aina ei se lääkekään auta vaan kutittaa silti :/ Toki ei oo niin äiyttömän paha kutina eikä tuu paukamia.
 
Mulla ei kutia mikään muu kuin otsa, mutta just tosi inhottavaa kun pitää kuiteski jonkunverran raapia esim. töissäkin niin kiva olla punasilla viivoilla otta :D. Päänsärkyä kans melko usein ja närästys tullut. Sain edellisessäkin raskaudessa kyllä puolenvälin tienoilta syödä joka ilta rennietä ettei ylläri sinänsä. Issias on myös mulla ja muut selkävaivat päälle ja niskajumit, joista kärsitään ajoittain :/. Vauva on kyllä ruvennut viimeviikon hiljaisuuden jälkeen rummuttelemaan paljon enemmän, onneksi. Koskahan voisi itse allekirjoittaa tuon raskaushehkun, mistä kaikki ( ei odottajat) puhuu :D?
 
Ei ne neuvolassa ota ihmeemmin tuohon päänsärkyyn kantaa. Niskajumiin jumppaa ja hormonaaliseen särkyyn panadolia. Kumpikaan ei oikeen auta :( mitä aseita teillä on ollut noita atopian ongelmia vastaan? Mulla on lupa käyttää mietoa kortisonia ja kutinaan on kokeilussa allergialääke jonka tehosta ei ole vielä paljon sanottavaa. Kutina on ajoittain niin tuskastuttavaa että tulee ihan itku :(
 
Kutinaan heinix 1-2 tbl, muut allergiatabletit ei oo auttanu ja loratadinista meni yöunet :/ päänahan kutinaan lekuri määräs vahvaa kortisoniliuosta ja iholle/korviin pevisonea, joka ei kyl juurikaan auta vaan käytän korviin myös tota vahvaa kortisoniliuosta. Säännöllisesti 1-2 kertaa viikos pitäs laittaa kortisonii mut muistan sen aina vasta sitte ku on päänahka ja iho tulessa :)
 
19+3 jo! <3 25 pvä. rakenneultra, hitaasti mennään sitä kohti :D mullaki tullu taas tuo kutina. Kämmenet kutiaa ja aivan kuivuu. Yöksi oon laittanu bepanthenia ihan kunnolla. Vähän tekis mieli jo hommata jotain pikkuselle, mutta jos malttaisi vielä tonne ultraan asti. :)
 
Pakko suositella atooppiseen ihoon ihan maailman parasta rasvaa elikkä siis apteekista saatavaa merkiltään La Roche-Posay ja se Lipikar Baume AP+, se maksaa 25€ suunnilleen 400ml pumppupullo, mut itse en oo eläessäni parempaa rasvaa käyttäny. Kannattaa vaikka kysästä apteekista neuvoa sen suhteen :) tai lukea netistä. Ihan atoopikoille testattu ja kehuttu. Mulla parani nokkosihottuma ja kaikki kuivat sellaset hilseilevät läntit niin sitä kun illalla sipaisee vähän reilummin niin aamulla on jo poissa. Pitäskin ite käydä ostamassa lisää kun ihan purkin pohjilta saa enää kaivaa.
 
Muokattu viimeksi:
Mun kutina ja nokkosrokko ei kyl liity raskauteen mitenkään, et mun vinkit voi olla huonot jos muilla johtuu kutina raskaudesta :) eikä siis valitettavasti pelkät rasvat auta kutinaan :/ ootteko kokeillu dermosilin aloe geeliä? Se tuntuu kaverilla tepsivän kutinaan hyvin, ite en apuja siitä saanu ku hetkellisesti. Dermosililtä tilaan ny myös jotain nännivoidetta, jonka pitäs auttaa kutiaviin ja arkoihin nänneihin :)
 
Mulla on luokiteltu tämä autoimmuunisairaudeks. Auks epäiltiin allergiaa ja tulehusta mut sit hokattiin et näköjään kroppa vaan hyökkää omaa kroppaa vastaan eikä voi millään ruokavaliolla tms vaikuttaa asiaan :/
 
Mut vois kokeilla tota muuhun kutinaan, eihä ihon rasvaus oo haitaks :) varsinki talvel tuntuu et iho vaa kuoriutuu ja hilseilee pois :/ sillo menee rasvaa monta tuubia
 
:) en kellekkää mtn tuputa. :D mut suosittelen kokeileemaan kaikkia jotka haluu tehokkaan rasvan joka imeytyy vielä tosi nopsaan vaikka onkin paksun tuntuista :) ja toi kai tosiaan parantaa sitä ihon omaa mikrobikantaa ja on tehty niin mahollisimman hellävaraisista aineista kun voi. Ei oo mtn eteerisiä öljyjä yms. Ja ihan vauvallekin voi käyttää sit :)
 
Takaisin
Top