La Helmikuu 2016

Meillä on noi krampit sukuvika niin äiti heti luetteli mitä kannattaa tehdä kun valitin suonenvetoja :D mulla on ollut tiuhaan ainoastaan raskauksien aikana, muulloin vaan satunnaisesti uidessa tms.
 
Toissailtana kun rupesin nukkumaan, painelin hellästi mahaa eri puolilta. Pikkunen ei tainnu tykätä, kun monotti pian takaisin! :D
Se olikin ensimmäinen liike, jonka tiesin varmasti olevan pikkuselta. Aiemminkin jotain pientä tuntunut, mutten ole ollut varma, onko ne ollu jotain muita pulputuksia. Tuo iltainen oli kyllä niin selkeä. :)
 
voi helkkari, täällä on alkanut julmettu hammassärky. ennen raskautta kävin yksityisellä aikomuksena saattaa isohko hammasremontti loppuun, mutta sitten tulinkin raskaaksi. eiliseen saakka ei mitään ongelmia, mutta nyt tuntuu ja pahasti :( pitää varmaan soitella että onko tälle nyt raskausaikana mitään kummempaa tehtävissä..
 
Kyllähä raskausaikana voi hampaita paikkailla? Jos sellasta hammasremppaa meinaat. Mulla ainaki on paikattu ja ens viikolla viel vika paikkaus :)
 
no mulla jäi pari hammasta vielä poistamatta kun hammasremontti keskeytyi ja tää yksi poistettavista on nyt vissii tuntemuksista päätellen tulehtunut :/ että ei tuota ainakaan paikata kannata, aikalailla beyond saving tämä hammas. hmh, kai se on vaan soiteltava lääkäriin. voisivat vaan nää ongelmat loppua jo..
 
Mulla vaihettiin puudutusaine toiseen mitä voi raskausaikana käyttää ja oli kyl parempaa ainetta ko ennen raskautta :) puutu tosi nopsaa eikä puudutus kestäny ko reilu puol tuntii (eli aika nopsaan piti paikata) ja toista paikkausta varten en antanu puuduttaa ollenkaan koska on niin helekatin kipees paikkaa (etuhampaassa)
 
Mulle viime raskaudessa sanottiin neuvolasta että kannattaa ihan senki takia nyt käydä hammaslääkärissä kun on raskaana. En ollu käyny pitkään aikaan ennen sitä ja aloitettiin paikkaus. Monta kertaa piti käydä. Onneksi oli semmosta puudutusainetta mitä pysty laittaan raskaana oleville. :)
 
Mäki oon ny vuoden hypänny hammaslääkäris, laittaa ny kaikki hampaat kerralla kuntoon :) toiv ei sit hetkeen tartte käyjä, aika tyyristä yksityisel käydä joka kuukausi
 
Se puuduteaine jota käytetään raskaana, käytetään myös imetysaikana. On tujua mutta laantuu nopeasti sitten. Kannattaa muistaa sanoa aikaa varatessa raskaudesta/imrtyksestä.
Mä kuljin viime raskaudessa juurihoidossa. Ei oikeen loppuajasta ollu enää kiva maata selällään. Ja viimevuonna se koko hammas sitten poistettiin, kun alkoi sama hammas uudelleen oireilla. Nyt ei vaivaa enää sekään. Viidaudenhammas meinaa vaan tulla nyt alas. Ja se on kippee. :(
 
Joo mä jätin hamppilääkäri reissut sitte vähäks aikaa ku ei enää ollu hyvä olla siinä tuolissa. :)
 
Mä kävin just maanantaina hammaslääkärissä ja poistivat viisauden hampaan ja seuraava aika varattiin marraskuulle ka paikataan pienenpi reikä ja kirjoitti sinne ylös että oon raskaana että kaikki tietää mitä puudutetta laitetaan :)
Mutta kärsimystä oli ottaa hammas pois. .. puol tuntii repivät sitä ja itku tuli isolta naiselta :(
T: hammaslääkäri kammoinen
 
No nyt se iski se flunssa :( Viikon verran ollut jo tuloillaan ja eilen töiden jälkeen iski kurkkukipu ja aamulla olin jo ihan kanttuvei. Ilmotin saman tien että jään loppuviikoksi kotiin. Eipä se ollut kuin ajan kysymys millon iskee, kun pikku nuhanenien kanssa tekee töitä... Normaalisti oisin vielä tänään mennyt töihin, mutta aattelin, että otan nyt raskauden vuoksi erittäin rauhallisesti.
Mää en oo käynyt hammaslääkärissä vuosiin, tosin mulla ei oo koskaan ollut reikiäkään, joten ei oo ollut pakottavaa tarvetta. Toki suuhygienistillä pitäis kai käydä. Meillä päin saa ilmasen hammashoitajakäynnin, jonne voi mennä miehen kans yhtä aikaa. Siellä kai tehdään tarkastus ja ohjeistetaan vauvan suunterveyden asioissa tms. Pitäis vaan saada varattua aika...
 
Mulla tänään lääkärineuvola ja kaikki muuten hyvin mutta raid-diagnoosin sain... mutta nyt eka vaan mittaillaan ja syödään terveellisesti :)
 
no voi perse, kävin hammaslääkärissä vain kuulemassa, että tälle ei voida tehdä tällä hetkellä mitään ja eikun uusi antibioottiresepti (Kefalex) kouraan :( hitto että harmittaa ja suoraan sanottuna vituttaa aloittaa uusi antibioottikuuri heti tuon edellisen murheenkryynin jälkeen :/ onkohan näin runsaasta antibioottien käytöstä vauvalle nyt jotain vaaraa? äh, ahdistaa :/
 
Hoitamaton tulehdus on yleensä vauvalle pahempi kuin antibiootti kuuri. Vaikka yhtään turhaa kuuria ei pidä syödä niin sitä vaativat tulehdukset pitää hoitaa. Kannattaa kuitenkin maitohappobakteeria ottaa ainakin kuurin ajan jos ei muuten ole jo käytössä :)
 
Jossain sanottiin, että lähellä synnytystä viimeisellä kolmanneksella olis hyvä jos ei tarttis syödä antibioottia, kun se lisää vastasyntyneen riskiä resistentin bakteerikannan aiheuttamaan sepsikseen.
Mutta niin kuin Eriliona sanoi, niin infektiot on kuitenkin tärkeä hoitaa hyvin raskauden(kin) aikana.
 
jaahas, oma (yksityinen) hammaslääkäri oli nyt sitä mieltä puhelimessa että ei pitäisi aloittaa kuuria kun hammasta ei ole tänään särkenyt lainkaan. pistää kyllä ihmettelemään ja pään pyörälle että ketä uskoa ja mitä tehdä kun joka puolelta tulee eri infoa.. :|
 
Voi julmetun hampaat.. Viisuri saatiin poistettua, mutta nyt juilii joku toinen hammas. Liekö joku reikä siellä tai vanha paikka irronnu.. Kivasti kaikki ongelmat alkaa nyt raskaana, huoh.
 
Mä tunnen kans itteni raihnasemmaksi kun ikinä. Tää jatkuva päänsärky ottaa todella aivoon jonka lisäksi mun iho menee päivä päivältä huonommaksi. Raavin ehkä itseni vielä hengiltä. Nyt on alkanut närästääkin ja selkä vihoitella. Että vali vali täältäkin. Mutta selkeitä liikkeitä tuntuu vihdoin ja kaikki tämä on kyllä sen arvoista :)
 
Takaisin
Top