La Helmikuu 2016

Mun pitäs tällä viikolla käydä sokerirasituksessa. Ens viikolla on mulla ensimmäinen aika äitipolille ja siellä samalla rakenneultra. :) jo vähän jännittää että kumpikos siellä on..
 
Mulla oli tänään lääkärineuvola. Kaikki hyvin siellä ja ultrasikin, niin pääsin näkemään :-) Siellä se kölli, tais olla päiväuniaika kun ei kovin poikinut. Jotenki ekstraa, kun en ollut odottanut tänään näkeväni :-) :-) :-)

Väsynyt flunssailija ja energinen taapero on kiintoisa yhdistelmä ;-) Tuntuupa tosiaan monella olevan päänsärkyä. Täytyy varmaan koittaa sitä hierojaa kans, jos helpottaisi.
 
Kyllä taas pientä ihmistä voi vituttaa.. asuin vvo:n asunnossa viime kuun loppuun asti. Muuttohärdellejen vallitessa oli jäänyt ilmeisesti laittamatta lamppuun takaisin sellanen muoviläpyskä.. tästä onnesta seurasi sitten 50€ lasku.. anteeksi vaan mutta 50€?? Kyseinen läpyskä maksaa kaupassa vitosen.. ja no vissiiin se 2 minuuttia mikä sen kattoon laittamiseen menee maksaa sitten sen 45€.. soitin vvo:n asiakaspalveluun ja koska itsehän olen raskaana itkuherkkä niin valituspuhelu oli varmaan lähinnä säälittävä nyhräys joka päättyi siihen että länttäsin luurin korvaan itku kurkussa.. kyllä ei varmaan tuokaa pulju tuohon rahaan kuolis mutta kyllä vaan tällaselle pienituloiselle raskaana olevallle naiselle olisi tuollekin rahalle ollut muutakin käyttöä.. kyllä ei oo muutenkaan koko paskapuljusta mitään hyvää sanottavaa jäänyt viiden vuoden asumisen jälkeen...
 
Mä kans oon vaan kuullu huonoo vvo:n asunnoista. Ja varsinki noista muuttojutuista. Aaaina löytyy jotain josta joutuu maksaa :/
 
heippa vaan tännekin pitkästä aikaa :) tää mamma tosiaan pyörähti Lontoossa ja se matka ei ihan kommelluksitta sujunut.. :D vatsa tuntui omituiselta lähtöä edeltävänä päivänä ja soitin sitten neuvolaan, josta passitettiin virtsatesteihin. meinasin jo perua koko reissun kun paniikki iski päälle vatsan tuntuessa kireältä ja pinkeältä ja näin silmissäni kaikki mahdolliset kauhuskenaariot. no, lähdin reissuun ja ekan päivän vatsaa kivisti ja kiristi ihan tuhottomasti ja pelkäsin ihan tosissaan tehneeni virheen kun lähdin. no, soitin Suomeen virtsakokeen tuloksista ja joku bakteerihan se oli viljelyssä löytynyt.. neuvottomana siinä puhelimessa sitten kyselin että miten nyt kannattaa menetellä kun en ole Suomessa ja puhelimen toisessa päässä ei oikein osannut sanoa kuin että a) odota Suomeen, b) mene lääkäriin hakemaan antibiootit. Loppujen lopuksi seikkailtiin sitten kaverin kanssa Lontoon yliopistollisen sairaalan päivystyksessä kolme tuntia ja sain kuin sainkin antibiootit :D mutta sitten kun tuoteselosteessa luki että ei saa käyttää raskaana (trimetopriimi) niin panikoin, soittelin ympäriinsä ja lopulta aloitin kuurin, mutta epäilys kalvoi mieltä. reissusta palattuani soitin kuitenkin teratologiseen neuvontapalveluun josta sanoivat että toisella & kolmannella kolmanneksella on turvallista syödä tuota lääkettä. että ehkä nyt uskon kahden lääkärin, yhden terkkarin ja yhden kätilön sanaan ja syön tuon kuurin mukisematta :D

mutta muuten reissu oli ihan super ja kun käytiin tosiaan lauantaina katsomassa Hamletia Barbican-teatterissa niin tavattiin pääosaa esittänyt Benedict Cumberbatch peräti kahdesti! <3 <3 eli vauhtia ja jännittäviä tilanteita kuului meikäläisen viikonloppuun.. :D
 
Kyllä... edellinen vvo asunto mihin muutin ennen tätä asuntoa oli sisältä tupakoitu.. ei oltu seinäpintoja uusittu ei, itse revimme tapetit irti ja saimme sentään otsonoinnin asuntoon jonka pitäis jotenkin auttaa ilman puhdistuksessa.. no sitten tapetoimme asunnon itse ja saimme pois muuttaessamme 380€ sakon siksi että tapetissa oli pari naarmua ja ei vissiin miellyttänyt jonkun isännöitsijän silmää.. tätä laskua ei kyllä kokonaan maksettu.. siitä meni todella vihainen puhelu silloiselta mieheltä isännöitsijälle... jokatapauksessa jouduimme itse repimään tapetit seiniltä muuton jälkeen ja sitten maksaa 80€ siitä ilosta.. ja nyt tämä ? Ei. Kyllä ole mitään hyvää sanottavaa tästä toiminnasta.
 
Hei pitkästä aikaa kaikille:wink! Päivittäin olen käynyt lukemassa näitä keskusteluja muttei ole tullut kommentoitua, kun ei ole ollut mitään kummempaa asiaa. Nyt aattelin kirjottaa väliaikatietoa,että sokerirasituksessa kävin ja kaikki ok. Myöskin NIPT-vastaukset tulivat ja olivat normaalit. Sainpa tietää senkin, että masussa asustelee pieni miehen alku:dummy::happy:. Nyt voisi alkaa pikkuhiljaa hankkimaan jotain kivoja vaatteitakin kun pikkasen uskaltaa jo hengähtää helpotuksesta:woot:.
 
Mulla ei vielä oo tuntunu... ihan pienet hipasut iltaisin... oon niin väsynyt että nukahdan ite niin Nopsaa ennenkuin keho rauhoittuu kunnolla :) mutta eiköhän ne muutaman viikon aikana lisäänny ja voimistu :)
 
Mää en oo tuntenu viel mitään :o huomenna rv 17.. toki meen ja teen koko päivän, ja sit ku ois aikaa rauhottuu ni nukahan het.
 
Minä aloin tuntea potkuja rv 19+1 eteenpäin, eli viikon verran tässä on nyt tuntunut pieniä tökkäsyjä. Kaveri anto monosta kolme kertaa dopleriinkin yks ilta. Että kyllä teilläkin joilla ei vielä mitään tunnu niin alkaa pian tuntumaan! ;) nyt rv 20+1 huomenna rakenneultra..
 
Täällä nyt 18+5 ja pikkunen potkii jo kyllä tosi jämyjä potkuja. :D Välillä tulee sanottua ite ääneenki auts. :D Alkaa liikuskelemaan yleensä paljon ku syön tai rauhotun sohvalle tai nukuttamaan esikoista. Kyllä ne liikut alkaa tuntua jokaisella jossain vaiheessa. :)
 
Onks kellään tullu jalkakramppeja? Heräsin viime yönä kovaan pohjekipuun joka meni sitten kyllä ohi. Mut oli sen verran kova että hyvä ku pääsin jaloilleni. Nyt rupesin illalla surffaileen laskimotukoksista joihin raskaus voi altistaa ja ne tulee useammin juuri vasempaan jalkaan jossa mulla se oli. Hei hei mielenrauha ja varsinkin kun oon taaperon kanssa kaksin... Täytyy aamul soittaa neuvolaan.
 
Mulla on molemmissa raskauksissa tullut tosi herkästi kramppeja/suonenvetoja. Nimenomaan yöllä ja useammin vasempaan jalkaan. Ite syön kalkki+magnesium valmistetta, toistaseksi se on riittänyt, esikoisen kanssa nukuin pari viimeistä kuukautta villasukat jalassa (touko-kesäkuussa). Kerran iski niin kova kramppi ettei lauennut kun vasta suihkussa lämpimän veden alla.
 
Joo, näillä tiedoilla viisastuin minäkin kun soittelin neuvolaan. Magnesiumia ja villasukkia suositteli juuri.
 
Takaisin
Top