La Helmikuu 2016

Mulla meni eilinen päivä migreenissä Muutenkin ollut viimeaikoina lähes päivittäin päänsärkyä. Osittain varmaan hormonaalista, mutta myös lihasjumista johtuvaa. Ei vaan millään jaksaisi alkaa reenaamaan lihasjumeja auki, kun sekin tuntuu laukaisevan päänsäryn... Myös alaselkä vihoittelee ja oikea pakara. Voi tätä kremppaa!
 
Tismalleen sama tarina täällä, päänsärky vaivaa oikeastaan päivittäin. Eilen se äityi oikein pahaksi eikä silloin pysty mihinkään. Oksettaa vaan ja tuska on suuri. Mullakin se johtuu varmaan enimmäkseen niskajumista, eli hierojalle voisi olla viisasta mennä. Ehkä olen myös nukkunut huonommin viime aikoina.
 
Päänsärkyä myös täällä, vaikka kävin hierojalla ke. :/ Voi johtua kyllä myös hampaiden narskuttelusta, johon onneksi saan kiskot ensi kuussa. Tosi ärsyttävää!
 
Mulla täällä iski aivan järjetön kipu navan yläpuolelle. Ilmeisesti revähti sivuun siirtyvä vatsalihas.. Aivan hirvee repivä kipu eikä missään asennossa helpottanu. Pari tuntia kesti ja ihan äsken vaan hävis... huoh kaikkee se teettää...
 
Täällä kans päivittäinen päänsärky vaivana :( kävin kans hierojalla, joka sanoi etten kertaakaan koko kolmevuotisen tuttavuutemme aikana ole ollut yhtä jumissa... Vähän helpotti, mutta kyllä tässäkin taitaa olla hormooneilla osansa...
 
Juu täällä taas töistä saikkupäivä tän päänsäryn takia :/ toivottavasti pääsis koht kokonaan eroon näistä
 
Ootteko vielä hierojalla käydessä olleet mahallaan? Mä en ole nyt uskaltanut mennä hierojalle, vaikka hän jolla käyn, sanoi, että voi kyllä istualtaan hieroa ja on hieronut muitakin raskaanaolevia. Mulla kyllä alkaa pikkuhiljaa kans olla enemmän päänsärkyjä. Tänään viimeksi...
 
Mä kävin viine raskaudessa joskus 30+ viikolla ja olin istualleen
 
Mä olin viimeks viime viikolla (17+5 tuolloin) ja pystyin vielä olemaan mahallaan. Jatkossa ei varmaan kyllä pysty, sen verran kohtu jo tuntui mahallaan mastessa. Ite aattelin että niin kauan uskaltaa olla miten päin vaan kun se hyvältä tuntuu :)
 
Sokerirasitus :/ se litku ei niin pahaa ollu mut tää nälkä on niin kammottava et tekee pahaa ko pelkästään sen takia.
 
Olen kokenut sokerirasitustestin raskausviikolla 14 ja mulle tuli testin jälkeen huono olo. Oli ilmeisesti niskat jumissa, eikä kroppa tykännyt syömättömyydestä. Mulla vieläkin välillä niskat jumissa, mikä aiheuttaa päänsärkyä ja huono oloa. Vaikka olen 21 raskausviikolla. Kuulun noihin tammimammoihin.
Laskettuaika 15.1.2016.
 
Mulla on kans niskajumit paljon pahemmat mitä koskaan. Oonki käyny ny hierojalla melki joka toinen viikko, hetkeks auttaa mut sit taas jumittaa. Eikä tyynyjen vaihto auta. Kait se sit vaa kuuluu tähä :) toki nukun ny enemmän ku koskaan, joka yö 8-9h enkä oo varmaa koskaa nukkunu nii paljon ja niin sikeesti.
 
Toiv olo paranee ko syö eväät tän jälkeen.. viel menee 1,5h.. kiva ajaa töihin 60km jos tämmönen olo :)
 
Mä olin mahallaan, mut paino oli enemmän ylävartalolla. Kipeiden rintojen takia mulla oli sellanen tyyny/pyyhe viritys mihin nojasin. Mun hieroja synnytti itse kesäkuussa ja sanoi että hieroa pystyy kyllä asentoja varioiden loppuunkin saakka. Itse oli käynyt vielä 2vk ennen laskettua aikaa hieronnassa.
 
Ajaminen ei ole kyllä hyväksi niskoille. Eikä välttämättää sokerirasituskokeen jälkeen kannata lähteä heti ajamaan. Mulle se huono olo tuli, kun lähdin syötyäni ajamaan kaupungille. Ja iski kauhea päänsärky.
 
Aattelinki et syön ja rauhas eväät
autos ja ootan hetken aikaan. Niin pitkä matka kuitenki ajaa ni ei oo kiva jos alkaa tekeen pahaa. En tiijä sit miks en päässy oman kunnan labraan, piti men kaupunkiin asti, vaikka ei kai tuolla väliä. Onneks on virkkuutyö mukana ni menee aika nopsaan :)
 
Muokattu viimeksi:
Toivotaan, että sä selviät ilman huono oloa tosta sokerirasituskokeesta. Mä sain raskausdiabetesdiagnoosin, kun tunnin arvo ylitti raja-arvon.
Mittailen sokereita kerran kuukaudessa 3-4 päivää ja ruokavaliosta piti karsia vehnät ja sokerit pois.
 
Mullakin sama ongelma siinä sokerirasituskokeessa, että en päässyt lähimpään labraan.
Sille päivälle ei ollut aikoja ja ajoin sitten 30 km päähän labraan.
 
Takaisin
Top