La Helmikuu 2016

Mua sattui äskön kunnolla vasemmalle alas :(

Jensku, mä ajattelin ostaa isänpäivälahjaksi kunnon kuulosuojaimet :) ehkä joku pikkukoppa tarviketta jos tulee muutakin mieleen. Mielenkiinnolla seuraisin keskustelua aiheesta :)
 
Meille kun on esikoinen tulossa niin aattelin että sellainen olis kiva tehdä. :) Ja juurikin isänpäivänä olis tarkoitus se antaa. En ole vielä kun alustavasti pohtinut mitä siihen keräis.. Korvatulpat ainakin :D sit i<3daddy sukat ja body, sit jos löytyis joku "isin kulta" tyylinen tuttiketju, jotain iskän lempi karkkia ja ehkä joku energiajuoma. Sit jos askartelis jotain "vapaudun vaipanvaihdosta" tyylisiä kortteja eli vähän jotain huumorityylisiäkin juttuja. Näitä nyt alustavasti, kattoo mitä muuta vielä tässä keksii :)
 
Mulla on ollu ihmeen paljo supistuksia jo. Esikoisesta ei ollu näin paljon. :o Eilen neuvolassa sanottiin että jos jatkuu näin niin vietävä labraan näyte että ei oo tulehduksia. Hemppaki oli laskenu ja varmaan siitä tää kova väsymys. 112 oli ja yleensä kumminki mulla joku 145. Rautatabletteja pitäs ottaa ku ei näytä vaikuttavan vaikka paljon marjoja syön. Kova myllertämään meidän pieni. Päivittäin muistuttelee olemassa olostaan <3
 
Mulla tänään 15+1 oli kyl jännä käydä ekassa ultrassa pariviikkoa sitte. Todettiin et onneks siell on vaan yks. Onko muilla mitä oireita. Mulla on paino tippunu 3kg ruoka ei maistu vaikka nälkä ois. Sitte ku saa jotain kunnollista syötyä niin potkasee takas ylös. Muutenhan mulla ei oo muuta pahoinvointia ollukkaan mut nää ylläri puklut risoo.
 
Mulla on ollu niitä menkkatuntemuksia jo jonki aikaa, lääkäri tuumas et voi olla kasvukipuja mut varuilta pitää viiä huomena pissanäyte.
 
Onko muilla mitä oireita. Mulla on paino tippunu 3kg ruoka ei maistu vaikka nälkä ois. Sitte ku saa jotain kunnollista syötyä niin potkasee takas ylös. Muutenhan mulla ei oo muuta pahoinvointia ollukkaan mut nää ylläri puklut risoo.

mulla paino tippunut n. 4kg. Pahoinvointia oli viikot 7-12, ihan kunnollista oksentelua ja etomista. 12-15 viikot närästi ja oli refluksioireita. Eli vaikka varsinainen pahoinvointi loppui, sain silti oksennellä välillä mahahappoja (hyi) ja välillä ihan ruokaakin.
Repäisykipuja on ollut ja joskus "menkkakipuja"
Tällä hetkellä aika oireeton olo! Ei ees oikeen aina tunnu siltä, et ois raskaana... Liikkeet kun ei mulla vielä tunnu ja läskit peittää mahdollisen vauvamahan...
rv 17+6
 
Mulla on tällä viikolla pahoinvointi palaillu takaisin. Varsinkin aamuisin ei ruoka maistu millään ja kuvottaa vaan. Ei oo onneks sen pahemmaksi vielä ärtynyt. Saa nähdä palaileeko oksentaminenkin vielä takaisin. Pari viikkoo kerkes olla ns. normaali olo. 16+4
 
Oireita nyt on närästys ja semmonen jatkuva "ähky", ettei oikein mitään jaksa syyä... Tänä aamuna oli pitkästä aikaa eka aamu ettei tarvinnu yökkiä.. muuten on aamuin vielä yökkyrefleksi puskenu päälle. Ja se on nimenomaan ollu refleksi, ei varsinainen huonovointisuus... sitte on oikeen munasarjan kohilla tuota jomotusta ku töitä tekee.. Muutoin on hyvä vointi.. Jopa siinä määrin että jos ei liikkeitä tunne riittävän usein ni kerkii jo mieleen tulla et onko kaikki kunnossa... vaan niin oon ollu joka raskaudessa vähän yliherkkä... se ei oo kivaa... :/
 
Mulla oli reilu viikko sitten eka neuvolalääkäri ja sielä gynentutkimuksessa todettiin emättimen bakteeritulehdus (bakteerivaginoosi tms.), itse en kyllä ollut hoksannut oireita, ei oo koskaan ennen ollut, mutta kotona sitten hoksasin, että olihan sitä viimeaikoina vähän kutittanut ja kirvellyt. Aattelin sen vaan johtuvan kuivista limakalvoista. Sain siihen Flagyl -kuurin ja tänään viimonen puikko. Lääkärin mukaan oireetonkin tulehdus pitää hoitaa, koska tulehdukset voi kypsyttää(?) kohdunkaulaa ja altistaa ennenaikaselle synnytykselle. Oon miettinyt, että mulla oli vielä ennen kuurin alotusta usein varsinkin aamuyöstä (vähän kipeitä) supistuksia. Nyt ne on jääneet pois. Eli oisko voineet liittyä tuohon tulehdukseen? Muutenkin olo on ollut viime päivinä tosi hyvä! Toki sitä normaalia väsymystä ja varsinkin kun oon töissä ollut nyt toista viikkoa niin illat menee lagatessa. Aamuisin, jos en oo yöllä herännyt pissalle, on tosi pinkeä olo vatsassa, mutta ei tunnu supistukselta vaan tosi täydeltä rakolta :)
Muutama päivä sitten myös oksensin aamulla mehun ja vitamiinit, mut muuten on pahoinvointikin oikeastaan loppunut!
 
Mul on nyt kauhee väsymys koko ajan päällä ja verenpaineet on tosi matalalla. Tänää vähä huippas töis ja pää on ollu kipee. Huomen olis viikkoja tasan 15.
 
Istun labrassa. Osuikin tälläinen aamu paastolle kun särkee päätäkin heti herättyä :( ei ennusta helppoa päivää... Käytiin eilen elokuvissa ja jo reilu puoltoista tuntia oli pitkä aika istua paikallaan. Alaselkä alkoi vihotella ja loppu leffa menikin pyörimiseksi. Onneks tänään pääsee hierojalle!!! :)
 
Heippa taas pitkästä aikaa. Täällä ollu kiirettä opiskeluiden ja taaperoarjen yhteensovittamisessa. Tänään ollut ilmeellistä alavatsan jomottelua, päivystyksessä kävin pissanäytteenkin antamassa ja se oli puhdas, mitä lie kipuilua. Tänään käytiin varhaisrakenneultrassa ja kaikki näytti olevan mitä mainioimmin poikalupauksen antoivat. Hyvää viikonloppua kaikille kanssaodottajille!
 
Voihan nyt. Täällä olin juuri päässyt edellisen flunssan rippeistä, niin eikös nyt ala aivastelu, nuha ja kurkkuoireet. Ja panadolilla pitäisi tästäkin selvitä....

Mukavaa viikonloppua!
 
Ihana idea tuo isyyspakkaus! Täällä pistetään toteutukseen :) Oonkin harmitellut ettei vielä voida täällä juhlia isäinpäivää, mutta voidaanpas! ♡

Täällä kaikki hyvin, oon ottanut äitiyshousut käyttöön! :D Ajateltiin tänään pitää "tuparit" mun vanhemmille, jotka eivät ole vielä käyneet meidän uudessa kodissa. :) Hyvää viikonloppua kaikille.
 
Voihan flunssa. Ikävä tauti. Onneks me ollaan siltä säästytty vielä kokonaan.
 
Olin juuri 2 viikkoo flunssas,nenä tukos ja kurkku kipee, mut kun jaksoi kohtuu hyvin ja ei kuumetta niin töis olin. Nyt on vissii pitkäkestoista flunssaa liikentees.
 
Mä kun toivuin flunssasta niin johan rupes viisuri oireileen.. Tänään oli pakko käyä poistattamassa, kun säteili niin kipeesti päähän eikä suuta saanu auki. :arghh:
 
Takaisin
Top