La Helmikuu 2016

Toi toimii ja on muuten tosi kätevä tapa! Mutta toimii vaan, jos laskettu aika on edes suunnilleen laskettu menkoista. Mulla kun kierto on keskimäärin 55 päivää ja laskettu aika niiden mukaan heittäs useemman viikon siitä 'oikeesta', niin ei oikeen mulla toimi...paitsi jos ajattelee, että mun raskaus kestää kuukauden kauemmin kun muilla :D
 
Toi toimii ja on muuten tosi kätevä tapa! Mutta toimii vaan, jos laskettu aika on edes suunnilleen laskettu menkoista. Mulla kun kierto on keskimäärin 55 päivää ja laskettu aika niiden mukaan heittäs useemman viikon siitä 'oikeesta', niin ei oikeen mulla toimi...paitsi jos ajattelee, että mun raskaus kestää kuukauden kauemmin kun muilla :D
Voit myös laskea, milloin sinulla on viikkojen perusteella ollut 0+0, ja laskea ne kuukaudet siitä päivämäärästä eteenpäin.
 
Joo, mä oon kyllä tällä kertaa onneks ihan hyvin kärryillä noista kuukausista ja viikoista muutenkin. Mut eka raskaudessa olin ihan täysin pihalla koko ajan :D....

Mut mun mielestä toi oli siis oikeesti tosi hyvä ja selkee vinkki :)
 
Tänään käyty ekas lääkärineuvolas. Kaikki näytti olevan hyvin, pikkune siel pomppo ja pyöri :) sydänääniä ei kuunneltu mut ultrattiin, jo 4 kertaa ultrattu mut ei haittaa, son aina ihana nähä :) seuraava neuvola tän kuun lopus ja ru sit lokakuun alussa
 
Muokattu viimeksi:
Itsellä oli tänään myös lääkärineuvola. Kovin oli nopeaa toimintaa. Ennen neuvolakäyntejähän täällä ite pitää punnata paino, tehä virtsasticksi testi ja mitata verenpaine. Lääkäri kyseli hyvin pikaisesti voinnit, sitte sydänäänet.. Ja niin siinä se sitten olikin... Vajaa 10 min ja kiitos hei... Näin siis espoossa...
 
Meillä noi neuvolakäynnit on oikein piiiitkiä ja rauhallisia. Ite oon aina jo vartissa valmis lähtee veke, niin parhaillaan oon ollu 1h15min esikoisen aikaan ku jäätiin vaan juttelee. :D Näin Kainuussa.
Ja nyt ku kövin neuvolassa pari viikkoo sitte, niin neuvola täti oli vähän "pettyn" ku oltiin jo 20 minuutissa puhuttu ja tehty kaikki. En ees tiiä paljo täällä varataan aikaa neuvolakäynteihin....?
 
Meilläkin on aina tosi rentsii neuvolassa ja kun aina sama täti vastassa niin siinä puhelee sit kaikenlaista. Meillä ei itsenäisesti tartte niitä verenpaineita, punnitusta ja pissatikkuja kattoo että ne hoidetaan sitten ajan kanssa. Toivoisin että tääläkin pystyis ultraamaan aina käynnin yhteydessä, mutta ei meil oo laitteita.
 
Meillä on yleensä ihan rennot terkkakäynnit, mutta lääkärineuvola on just tollanen bertanetten kuvaama pyörähdys.
 
Meillä se perusneuvola käynti kestää noin tunnin aina, yleensä vähän yli. Oon päätellyt, että ne varaa käyntiin noin 1h30min (sisältäen paperityöt loppuun). Täällä kanssa ite stikataan nykyään pissa, mitataan verenpaine ja käydään vaa'alla. Esikoisen aikaan 2014 terkka vielä teki nuo, mutta eipä tää muutos tunnu kyllä käyntejä nopeuttaneen.

Noi neuvolalääkärikäynnit on meilläkin sit tosi nopeita. Nyt tässä raskaudessa on ollut vasta yks, mutta ne on kaikki kestäneet ehkä just sen 10min: vähän juttelua, gynekologinen tutkimus, sydänäänet ja kiitos hei. Mutta ehkä ne kestäs kauemmin, jos ois jotain ongelmia tai muuten enemmän juteltavaa. Hyvä vaan mun mielestä, jos säästävät lääkärin aikaa sitä tarvitseville :)
 
sokerirasitus arvot oli oikein hyvät kun viikko sitten siellä kävin! Tänne ei vaan kerkeä kirjoittaa niin usein harmi ,kyllä mä käyn yleensä lukee . Tänään 15+6 ylihuomenna on neuvola!
 
Mulla ei oo ku yks neuvolaläkäri ja se oli sillo 8+3 jossa meni 15 min. Jutustelu, ar-ultra ja sisätutkimus ja vielä jutustelua. Kiitos ja heiiii
 
Ne muut ajat on sit äitipolilla ja niissä menee sit joku 30min ku on ultrs ja jutustelua
 
hmh, kyllä nyt pistää mietityttämään tää kiristys- ja painefiilis :( sellaista jatkuvaa pientä puristuskiristyspainetta jatkuvasti ja vatsan "tuntee" koko ajan, jos tiedätte mitä tarkoitan. ja mietityttää siksi, että huomenna aamulla olis lähtö sinne Lontooseen :| soitin neuvolaan ja terkka konsultoi lääkäriä puhelimitse joka sanoi, että kun ei tule vuotoa ja ole kipuja niin voin lähteä rauhallisin mielin. voi olla supistuksia, kohdun kasvuun liittyvää, ummetusta.. ehkä just pahinta etten tiedä :( pelottaa lähteä reissuun kun en tiedä mikä meininki masussa on. kutituksia tulee kyllä monesti päivässä ja tulkitsen ne kyllä liikkeiksi eli niiden perusteella pitäisi kai olla ok. ää, syö reissufiiliksen tämä huoli :(

//muoks. niin ja virtsanäytteen kävin antamassa että jos on tulehdus niin hoito saadaan aloitettua.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on itellä samoja tuntemuksia ja pidän niitä ihan normaalina kasvukipuina ja kohdun kasvusta sekä välillä supistellu. Itellä on ummetusta joka välillä aiheuttaa kipuja ja erilaisia tuntemuksia, etten usko että olisi mitää vakavaa, yleensä vuoto on merkki ettei kaikki oo hyvin...
Kyllä toivotan sulle hyvää reissua ja ei turhia murheita :) nauti ♡
 
millä tavalla t3p4 siulla eroaa supistukset näistä tuntemuksista? tunteeko sen jotenki tosi selvästi että nyt tulee suppari, vai..?
 
Siis supistukset tuntuu sellaselta kovettumiselta se ei tee kipeetä vaan kohtu kovettuu. Ja hetken päästä vapautuu.. ja muuten kasvukivut välillä jomottaa niinku "menkkakivut" lähempänä loukkaa ja supistukset tuntuu navan alapuolella.
Vaikee selittää :)
 
kun miulla tosiaan tuntuu tää kireys ja paine koko vatsassa, useamman päivän jo ja jatkuvasti.. Tänä aamuna tuntui helpottuvan hetkeksi mut sit alkoi taas kiristää :| ja välillä tuntuu semmosta jomotusta ja "poltelua". mhyhy, osaispa olla murehtimatta.
 
Juu kyllä mullaki koko päivän jomotuksia ollu eikä oo vaarallisia ollenkaan. .. ainakaan mun mielestä... ei ainakaan kahdessa edellisessä raskaudessa oo ollu vakavia. Ja ymmärrän kyllä murehtimisen.. kyllä itekki välillä murehtii jostain kivuista mutta kasvu kipujahan nuo on
 
Tulipa mieleen, että onko teistä kukaan suunnitellut yllättävänsä miestään itse tehdyllä isyyspakkauksella? :)
 
Takaisin
Top