La Helmikuu 2016

Mä tein tonne salaiselle puolelle ketjun tulevaa rakenneultraa ajatellen :) jos sinne sit halukkaat kertoilis tarkempia tietoja :)
Ihan muuten kiva, mutta en ole salaisessa ryhmässä ja tuskin sinne menenkään luettuani ehdot.. Olisko kiva laittaa vaan tohon "yleiselle" puolelle. En tiedä kuinka moni on salaisessa ryhmässä, mut surkuttaa jos ei pääse hypettään teidän kaa ru-kuulumisia.
 
Tännehän yleiselle puolelle voi tehdä samanlaisen sitten. Lähinnä vain tuon siksi tonne puolelle jos sinne sit paljastaa sukupuolen tms niin ei käy kaikki serkun kaiman koirat täältä lukemassa kun tosiaan tänne pääsee kuka vaan :) onhan tuolla aika paljon jo porukkaakin :) itse kirjoitan aktiivisesti molemmille puolille.
 
Minä kans kirjottelen molemmin puolin :)
Eilen illalla olin tuntevinani liikkeitä. Mutta heti ku niitä alkaa kuulostella, niin ne loppuu. Nooo... viikkoja tänään 17+1 <3
 
miäkin oon jonain hetkinä luullut tuntevani liikkeitä, sellaista möyrintää/liikuskelua. mutta kun en tosiaan tiedä miltä niiden pitäisi tuntua niin.. :D enkä tiedä onko esikoisesta edes mahdollista tuntea näin aikaisin, rv 15+3 siis nyt.
 
Mä luulen että eilen tuntu jonkinlaista liikettä, ihanku ilmakuplia olis poksunu masussa :D tuntu jännältä! Mutta sama juttu kun nassuressulla, heti ku alko kuulosteleen ni loppu :D
 
Mul oli ekat tuntemukset rv 14 lähtien muistaakseni :) nyt mennään 18+0. Esikoista odotan ei vaan voinut enää erehtyä että mistä ne hassut tunteet johtui :) nyt sitten ajoittain huomaa samaa hipsutusta.
Ja ne loppuu yleensä aina kun alkaa kuulostelemaan..tai jos käden laittaa mahalle.
 
Meillä oli tänään neuvolakäynti ja saatiin kuulla vauvan sydämenlyönnit ensimmäistä kertaa <3. Melkoinen huoli ehtikin tulla, kun muka mitään tuntemuksia ei ollut ollut moneen päivään. Mutta kaikki siis hyvin :)

Mäkin sanoisin jo muutaman viikon ajan tunteneeni pientä pulputusta navan alapuolella. Oon huomannut, että parhaiten liikkeet tuntuu, kun istuu sohvan/tuolin reunalla ja nojaa eteenpäin niin että maha jää vähän jalkojen väliin. Tämä toimii siis mulla, ekan kerran huomasinkin hipsutusta, kun olin superkeskittynyt ompelemiseen koneella. Ja tosiaan se varmasti loppuu jos oikein kuulostelee tai laittaa käden vatsan päälle.

Tänään 15+5, keskiviikkona voi sanoa jo olevansa viidennellä kuulla raskaana. HUI!
 
Liityn myös nyt mukaan kirjoitteluun. :) Toista lasta odotan. Esikoinen on syntynyt 04/2014 ja nyt laskettu aika olis kakkoselle 25.2.16. Seuraillu oon teidän jutustelua täällä ja päätin nyt liittyä kans mukaan. :)
 
Hej pitkästä aikaa! Tää vau.fi-appsi herjaili mua enkä jaksanut tapella sen kanssa muutamaan päivään, aah tänään sain toimimaan! :D

Käytiin tänään neuvolassa. Siellä pieni sydän löi. ♡ Liikkeen ääniäkin kuului. Mammalla tuli itkua ja naurua! Sain myös äitiysjoogaesitteen, ajattelin mennä sinne. Kiva uusi neuvolantäti, vaikkei vanhassakaan vikaa ollut.

Ihmeen onnellinen olo ollut koko päivän, taas vähän aikaa uskon että beibillä on kaikki hyvin. Ostin potkupuvun sydänäänien kunniaksi :D
 
Tänään 15+5, keskiviikkona voi sanoa jo olevansa viidennellä kuulla raskaana. HUI!
Viides kuukausi alkaa vasta 17+4 tai niillä nurkilla, koska neljä viikkoa ei ole sama kuin kuukausi. Jos neljä viikkoa olisi kuukausi, olisi vuodessakin 13 kuukautta...
 
hmh, täällä on ollut sellaista painavaa ja kiristävää tunnetta vatsassa jo pari pvää, eilen illalla se jotenkin yltyi ja nukahtaminen oli vaikeaa kun vatsassa tuntui sellainen tykyttävä tunne. mitään kipuja ei varsinaisesti ole, mutta sellainen kiristävän epämiellyttävä tunne kyllä :/ lähinnä tässä nyt huolestuttaa se, että pitäisi lähteä neljän pvän reissuun Lontooseen ylihuomenna ja jos nää onkin nyt niitä harjoitusuppareita niin.. äh, en tiedä. kaikki aina hokee että "kyllä supistukset tunnistaa", mutta miten ihmeessä ne voi tunnistaa jos niitä ei ole ennen ollut?

jotenkin ihan neuvoton olo :(
 
Hei Suski75 + muut,
yritin viholliseni excelin kanssa järkeillä noita kuukauden vaihtumisia, oletko "samaa mieltä":

0+0 ensimmäinen kuukausi
4+3 toinen kuukausi
8+5 kolmas kuukausi
13+1 neljäs kuukausi
17+4 viides kuukausi
21+6 kuudes kuukausi
26+2 seitsemäs kuukausi
30+4 kahdeksas kuukausi
35+0 yhdeksäs kuukausi
39+3 "kymmenes kuukausi"

Jätin jotain huomioimatta?
 
Foxwoods toi sun taulukkos on ihan järkevä muuten mut enemmänkin toi lasku pitäs lähteä tosta 4+3 niin että ensimäinen kuukausi täynnä. Joten tulis se 9kk..
Toki jos raskauden kesto lasketaan sit 4kk sykleissä niin tuleehan niitä kymmenen.. Mut kyl mä ainakin nyt suskin pointin ymmärsin siitä eettä eihän vuodessakaan ole 13kk.. vaan 12.. ainoa kuukausi jossa on tasan 4 viikkoa on se helmikuu. Kaikissa muissa kuukaausissa on 30-31 päivää.. kai se sit ihan loogista on mennä sen mukaan.. toki varmaan tässäkin asiassa on 13577 eri ajattelijaa ja ajattelutapaa. :D mut niinku itse tän aiheen aloitin että mikä ihmeen 10kk ? Ja eikös sen pitänyt olla 9kk..? Niin sain vastauksen itselleni ainakin.
 
Takaisin
Top