La Helmikuu 2016

Voimia t3p4 ja kuplakameli! <3

Mulla on painoa lähtenyt n. 4 kg. Osittain johtuu varmaan siitä viiden viikon pahoinvoinnista ja oksentelusta...
 
Voimia kaikille ikävien asioiden ja murheiden kanssa painiville!

Syöpä on kyllä aivan kamala sairaus. Menetin oman isäni pari vuotta sitten yllättäen hänen sairastuttua syöpään. Se oli ihan hirveää. Nyt tuntuu niin surulliselta ajatella ettei hän koskaan ehtinyt tutustua omiin lastenlapsiinsa..
 
Voimia kaikille kellä on nyt murheita takaisin muuten vaan paha olla ♥ täällä 13+6 oli on hyvä ♥ meillä neuvola 4vk välein ja sokerirasitus on ens viikon keskiviikkona :-) saa sen hoidettu pois alta :-D on tullu aika paljon tekstiä tänne
 
Voimia teille ikävien asioiden kanssa painiskeleville. Auringon pilkahduksia synkille hetkille.

Meillä neuvolassa 4vkon välein käynti, lisäksi vielä ultrat ja lääkärineuvolat. Eli tiheään tahtiin siellä saa käydä.
 
Mulla on tähän mennessä ollut 3 neuvolakäyntiä, joista yks oli ylimääräinen, verensokerin kotiseurantaa varten sain silloin välineet. Eli kaks normaalia käyntiä, toinen oli se lääkärineuvola... Ja viikkoja nyt 15+6.
Seuraava neuvola on sit ru:n jälkeen, jotain viikko 22?

Nii ja mahdollisesti tähän väliin tulee käynti äitipolilla, radin takia...
 
Mulla on nyt paino noussu 2.8kg tähän mennessä. (15+3.
Seuraava neuvola on 22+2. Ja tässä välissä on vaan rakenneultra. Yleensä neuvolat on 4vko välein, mut ei kannattanu ottaa samalla viikolle kun on toi rakenneultra. Siirrettiin vähän. Sit äitipolille on sillo 27+ se lääkäriaika. En tässäkään raskaudessa käy enää neuvolalääkärissä vaan ne hoidetaan radin takia äitipolilla.
Ens viikolla on diabeteskätilölle aika, pitäs sinne kerätä vähän ruokapäiväkirjaa muutamalta päivältä.
 
Minulla on paino tippunut tasaisesti 6 kg, mikä on oikein hyvä, kun ylipainoakin on. Nopeasti laihtuminen on raskaana kielletty, joten paremmin ei voisi mennä. Syön kaikkea, mitä mieli tekee, ja pahoinvointia ei ole ollut raskauden aikana lainkaan. Makeaa ei tee mieli ollenkaan, joten tuo painonlasku varmaan johtuu siitä.
 
Voimia ja tsemppiä kaikille joilla on raskasta!

Tuntuu kyllä että neuvolakäyntejä on harvakseltaan. Itse kävin neuvolassa ekan kerran 6+5 ja nyt seuraava kerta on lääkärille ja silloin viikkoja on 15+5. Välissä on tietysti ollu nt-ultra.

Ja paino on noussut, en uskalla mennä käymään vaa'alla. :D noin 3,5kg on luultavasti tullut. Mulla on ollut tosi vähän pahoinvointia ja ruoka on menny liiankin hyvin alas.
 
Must taas tuntuu että ihan tarpeeksi on neuvolakäyntejä, en kaipaa ainakaan enempää :) Ja en tiedä onko täällä ollenkaan neuvolalääkäriä ennen loppua... Varmaan lopussa niitä käyntejä kaipaan enempi et tietää että kaikki on hyvin.

Paino laski alussa pari kiloa, ja onneksi se on nyt noussut sen pari kiloa oksentelun loputtua :)
 
Ekan kuukauden aikana paino oli noussu 2kg. Nyt tuntuu et pysyny samana jos ei jopa laskenu ko ei pysty syömään juurikaan. Annoskoko puolittunu eikä makea maistu ollenkaan. Ja tosiaan maito,rahka ja jogurtti (ym maitotuotteet) piti jättää kokonaan pois :/ eka nla oli 7+5, nt ultra oli 12+5, ja ny 1.9 on lääkärineuvola. Neuvolan jatkoista en viel tiijä, kait se selvii parin vkon päästä :)
 
Mulla on ollut kaksi normaali neuvolakäyntiä noin viikoilla 8 ja 12 ja ensi viikolla on neuvolalääkäri, silloin 16+5. Välissä oli tietysti myös np-ultra äitipolilla. Seuraavan kerran sitten neuvolaan kun on se 154 päivää täynnä että saa sen todistuksen samalla, eli joskus lokakuun puolella. Ja mulla kuulemma vähemmän käyntejä kun toinen tulossa o.O
Paino on tippunut noin neljä kiloa, nyt kyllä ollut jo pari viikkoa suunnilleen samoissa lukemissa.
 
Mulla paino ei onneks ole noussut ollenkaan vaikka jo kunnon kumpu onkin ilmestynyt. Meillä gynekäyntejä on kerran kuussa ja loppupuolella kahden viikon välein. Musta on ihanaa et on niin usein kun saa sitten aina varmennuksen et pikkusella kaikki hyvin.. Mielenrauha kiittää! :)
 
Onko teille muille koskaan tai nyt tämän raskauden aikana tullu linea negraa, eli viivaa navan alle. Mulla on nyt tulossa, haalea on vielä.Mitä tarkoittaa? :)
 
Mulla oli esikoisesta linea negra ja oli tosi tumma ja pitkä.. tuli joskus 8 viikolla ja tummu vaan raskauden edetessä.. uskomuksia toki on.. mm. Et vauva on poika. Ja meillä oli poika.. ;) kakkosessa ei tullu ja seki oli poika. ... nyt ei ainakaa vielä ole viivaa tullu...
 
mulle ei ainakaan vielä oo mitään aavistustakaan tosta linea negrasta... Rv 15+6
 
Tuli viiva viime raskaudessa koko mahan poikki tummana oikeen. Tuli poeka. Eipä tuo kerenny kokonaan poistuakkas, mut on tummumassa taad
 
Mulle se linea negra ilmesty jo joku kolme viikkoo sitten, nyt 16+0. Ei ole kyllä kovin tumma, ainakaan vielä..
 
Mulla ilmestyi haalea viiva n. 3 vkoa sitten, huvittava! :D Nyt 14+4.

Mun eka neuvola oli 1.7., toista siirrettiin tänään myöhemmäksi eli 31.8. Kuunnellaanko neuvolassa sydänäänet? Ahdistaa kun on niin pitkiä taukoja että saa mitään tietoa vauvan voinnista! Aloin vakavasti miettiä sen dopplerin hankkimista.

Jännää, kerroin tänään yhdelle hyvälle työkaverille vauvasta! Jostain syystä mua jänskättää kauheasti (positiivisessa mielessä), miten porukka töissä reagoi! Oon miesvaltaisella alalla ja jonkin verran hillutaan turvavaatteissa jätkien kans, varmaan saan pojat hämilleen :D
 
Takaisin
Top