La Helmikuu 2016

Huomenta! miten paljon teil muilla on paino noussu? mulle on tullu ekan neuvolan jälkeen reilu 4 viikossa 4 kiloa. Luin et alkuajan painonnousu on vähäistä tai pits ainaki olla. Syön hiilaritietosesti enkä oo kyllä herkutellutkaan. Ruokina keittoja ja wokkeja usein.
 
Laihduin eka neuvolan jälkeen melko nopeesti 4 kiloa, nyt oon saanut 3 kiloa takasin. Eli vielä kilo miinuksen puolella.
 
En oo viimeisen kriisin jälkeen uskaltanut käydä vaa'alla, mutta oon liikkunut paljon ja syönyt kevyen terveellisesti. Ehkä uskallan ennen ensi viikon neuvolaa :D

Näin muuten yks yö unta neuvolasta, jossa kävi ilmi että mun paino on noussut 22 kg raskautta edeltävästä ajasta. Heräsin omaan itkuuni :'---D
 
Mul on tullu n.3kg ja niistäkin kaks edellisten lomaviikkojen seurauksena.
Mulla on tällä hetkellä henkisesti niin raskasta, että ei meinaa jaksaa :(
Sen lisäksi että on suuri huoli lapsesta, niin vakavasti sairas äitini on mennyt huonompaan. Tuntuu niin helvetin epäreilulta että olen menettämässä hänet tässä elämän vaiheessa kun häntä eniten tarvitsisin. Neuvolassa kehottavat välttämään stressiä, kun vaavi on muutenkin vaarassa, mutta miten se on tälläisessä elämän tilanteessa mahdollista. Tuntuu että ei henkikään kulje, ja vielä kun tiedostaa millaista hallaa tälläinen ahdistus voi mahdollisesti aiheuttaa... Nauti tässä sitten odotuksesta. Sori tällänen purkaus :(
 
KuplaKameli :( juurikin isäni menettäneenä voin kuvitella miten raastava tilanne sinulla on. Toivottavasti asiat muuttuvat hyväksi! Surua ei kannata myöskään patoa, ettei kostaudu myöhemmin.
 
Voi KuplaKameli, ihan hirveä tilanne! Paljon jaksamista ❤️ Eihän tässä mitkään sanat auta.. Voi kun asiat järjestyisi parhain päin!
 
Tuttua mullekin toi ahdistus ja jaksamisen puute. Itse en ole virallisesti menettämässä ketään mutta äitini ilmoitti viikolla ettei halua olla osallisena uuden lapsen elämässä milläänlailla eikä minun myöskään... joka satuttaa todella paljon :( meillä aina ollut niin hyvät välit... mutta muuttuivat 4-vuotta sitten kun erosin ja tämän jälkeen löysin nykyisen mieheni ja muutin hänen luokseen asumaan toiselle paikkakunnalle. Tätä äitini ei hyväksynyt eikä koko suhdetta... mutta asioita saatiin selvitettyä ja välit paranivat .... nyt katkaisi välit minuun.. 5-7 vuotiaita lapsiani haluaa nähdä muttei tulevaa :( itse tunteilen herkästi ja itken ja siihen viime päivät ovatkin menneet...
Pitää vain itseään totuttaa uuteen tilanteeseen.....
Stemppiä kuplakameli ja muista levätä murteiden keskellä ♡

Paino tippunu 9 kg nyt viikon pysynyt samassa ja huomaa kuvista hyvin eron... nyt alkaa mahakin pikkuhiljaa pyöristyä ja eilen illalla olikin mukamas iso jo :) mä odotan innolla vatsan kasvua ja pyöristymistä... kuinka te muut ?
 
Mä en oo uskaltautunut vaa'alle... mut kyl mä oon lihonu jtn 3 kiloo lähtöpainosta varmasti.

Kuplakameli, voimia ja toivottavasti sinulla on keskisteluapua se on ensiarvoisen tärkeää! Toivon hartaasti kaiken järjestyvän parhain päin <3
 
Voi hirveä millaisissa tilanteissa joudutte olemaan. Kuplakameli sinulle toivon hirmuisesti voimia jaksaa! Yritä ammentaa voimaa pienestä joka sisälläsi kasvaa ja viettää paljon aikaa äitisi kanssa. On menny multa ohi, mutta miksi olet niin kovin huolissaan vauvasta? T3p4, sinullakin kyllä tosi inhottava tilanne. Minullakin on erikoiset välit äitiini aina ollut, eikä hänenkään ensirwaktio mikään lämmin ollu ku tästä (kolmannesta ja hänen mielestään liian monennesta) raskaudesta kerroin. Hän on kuitenki jo lieventäny ajatuksiaan ja nyt jo kyselee vauvasta ja voinnistani välillä... Ehkä sinunkin äiti siitä tojenee ja ymmärtää että kyse on ensisijaisesti sinun perheesi elämästä eikä hänen... Kurjaa on ku omat vanhemmat kokevat että heillä on oikeus omat mielipiteensä miten vain ilmaista ja aiheuttaa omille lapsilleen näin pahaa mieltä... :( ei ymmärrä. Itse toivon että osaan olla aina tukena ja auttajana omille vaikka mikä olis!
 
Ei mitään käryä paljo olisi painoa tullut. Kun kävin hakemassa neuvolasta verensokeriliuskoja, kävin vaa'lla siellä ja painoa oli tullut 900g. Saa nähdä. Tänään on aika.

Mulla vatsa on jo.. Sukulaisetkin hautajaisissa kyseli laskettua aikaa. :rolleyes:

Voimia kaikille perhesuhde kiemuroissa oleville ja Kuplakamelillee oikein suuresti voimia.
 
Kuinka usein teillä on neuvola aika ? Ite olen ollut yhden kerran ja seuraava vasta 16 viikolla ja eka oli viikolla 9+1....
 
Eka oli 8+2 ja toinen nyt 15+2. Seuraava menee sinne jonnekki rakenneultran tietämille
 
Takaisin
Top