La Helmikuu 2016

kovasti voimia KuplaKamelille ja t3p4lle, vaikeita & surullisia tilanteita <3 :(

painoa meikäläiselle on ehkä tullut jotain 2kg verran. neuvola on viikon päästä. Ensimmäinen taisi olla 9+ viikon tietämillä ja nyt seuraava on 15+0 :) ja tänään 13+5 <3
 
Voimia kaikille vaikeiden ja surullisten tilanteiden keskelle!

Ekasta neuvolasta paino oli tippunu 1,5kg mut katotaa miten käy nyt seuraavassa käy :D mul oli eka neuvola rv 6, toka neuvola rv11+4 ja nyt tuleva lääkärineuvola on 1.9. ja silloin rv15+1
 
Niin la eka lääkärineuvola oli 9+2. Seuraava lääkärineuvola äitipolin puolella 27+2
 
Mul oli eka neuvola 7+1 toka oli pikakäynti 13+2 sillon oli myös tuo lääkärineuvola. Ja sit seuraava on öööm 19+0 sit rakenne 20+3 oisko ollu.. ja sit 22 jtn oli taas neuvola.
 
Mulla ollu kaks neuvolaa, eka oli joskus 8 viikolla, to ja oli lääkäri nla 14 viikolla ja seuraava on joskus 20 viikon jälkeen... on ihan pirusti vähennetty sitten vuoden 2012 jolloin oli kerran kuukaudessa...
 
Mulla ollu kaks neuvolaa, eka oli joskus 8 viikolla, to ja oli lääkäri nla 14 viikolla ja seuraava on joskus 20 viikon jälkeen... on ihan pirusti vähennetty sitten vuoden 2012 jolloin oli kerran kuukaudessa...

Mä mietin ite samaa kun 2010 oli kerran kuussa ja alussa viikon välein siihen asti kunnes sydän äänet kuulu.... vieläkään ei olla neuvolan puolesta kuunneltu... Vain omalla koti dopplerilla ja ultrassa tietysti näky että kaikki hyvin. Mietin vain että johtuuko että on kolmas tulossa niin ajattelevat pärjäävän isommalla välillä. .. mulla rakenne ultra viikolla 20 just ennenku lähetään 2 viikon lomalle ulkomaille :) jos vaikka näkyis kumpi tulossa, vois kattoo jotain kivoja tuliaisia :)
 
Meillä oli kans nt- ultra tänään. Ikävä kyllä huoli ei meidän kohdalla helpottanut. Niskaturvotus oli ok, mutta kun raskaus oli ilmeisesti alunperin kaksoisraskaus, ei voida verikokeiden tuloksiin luottaa. Hematooman tilanne ei ollut parantunut vaan muuttunut entistä mutkikkaammaksi. Kohdusta löytyi aivan istukan reunasta jotain arpikudosta joka on pingottunut kohdun yläosassa kohdun seinämästä toiseen. Sen sisällä näkyy veren virtausta, eikä tiedetä mitä tapahtuu jos se kohdun kasvamisen myötä napsahtaa poikki. Vaurioittaako esim istukkaa?!? Onneksi tuli olo, että tutkittiin huolella. Ensin kätilö lähes puolituntia ja sitten vielä paikalle hälytetty lääkäri reilu vartin. Rakenneultraa siirrettiin viikolla aiemnaksi, kehoitettiin elämään tavallista elämää (?!?), mutta hakeutumaan herkästi päivystykseen jos kipuja tai vuotoja ilmenee. Itkua on käynti aiheuttanut ja on entistä vaikeampi nauttia tästä raskaudesta kun pelko varjostaa...


Eli tää on vaavin kanssa tilanne.
Kiitos kaikille tsempeistä!
 
Niitä on vähennetty ihan kaikilta niitä käyntejä, mutta vielä enemmän niiltä jotka ei odota esikoista... :/ harmillista kyllä.. mulla kans rakenne uä vkolla 20 ja sillon siirryn sit äitipolin seurantaan.. Jännä nähä onko siellä systeemit muuttunu sitten aiempien.. ennen siellä seurattiin puolesta välistä loppuun min. Kahen vkon välein ja joka toinen käynti oli ultra. ..
 
:'( ompa hirvittävä tilanne teillä! Pelon kanssa eläminen on kyllä tosi raskasta ja uuvuttavaa. Ja normaalisti eläminen on varmasti helpommin sanottu kuin tehty. Voi vain toivoa ja rukoilla että kaikki menee hyvin ja että keho tietää mitä tekee! Kovasti vielä sitä tsemppiä odotukseen.
 
Tsemppiä KuplaKameli! Toivottavasti sinulla on joku läheinen, jonka kanssa pystyt juttelemaan aina kun tarvitset jonkun, jonka kanssa jutella. Jos ei ole, sano, olen ihan varma, että täältäkin löytyy monta ihmistä, jotka ovat valmiita kuuntelemaan. Silloin kun isälläni todettiin syöpä, tuntui monta kertaa siltä, että olin yksin suruni kanssa, ja sitä en tahtoisi kenellekään. Tosin jälkikäteen moni kaveri sanoi, että heille olisi saanut soittaa milloin tahansa, vaikka keskellä yötä. Joten tukeudu myös rohkeasti ystäviisi, kun apua tarvitset.
 
Mullahan siis on yksi ylimääräinen neuvola juurikin ennen tuota rakenneultraa kun halusin sen tonne. Jotenkin tuntu muuten niin pitkälle välillä tuo rv 7 - rv 22 koska en laske tota lääkärineuvolakäyntiä edes normaaliksi käynniksi.. se oli niin pikainen käynti ja oma neuvolatäti oli lomalla ja sit se sijainen jonka kans eka katottiin paino jne. oli niin kanssa hätäinen että ei jäänyt oikein semmmonen hyvä mieli koko reissusta..
 
On mulla onneks kelle puhua. Ja jotenkin äidin tilanteeseen on varautunut kun on ollut pitkään jo tieto että kuolee syöpään. Tilanteen äkkinäinen pahentuminen tuli kumminkin puskista, ja itselle ajankohta on pahin mahdollinen. Eihän kuolemaan voi koskaan varautua, mutta yritetty silti on. Niin kun äitinikin tippa silmässä totesi: ensimmäinen lapsen lapsi olisi kyllä ollut ihana nähdä. Teoreettinen mahdollisuus onneksi vielä on. Sen voimalla hän kuulemma jaksaa.
 
Tsemppiä KuplaKameli! Elämä on joskus aika epäreilua. Minun anoppini menehtyi syöpään puoli vuotta ennen meidän häitä, ja se oli kyllä tosi kova paikka miehelleni ja minulle, sekä tietysti hän itse oli kovin surullinen, kun ei päässytkään kauan odotettuihin häihin.
 
Syöpä on kyllä niin kamalaa.. siis ei se katso keneen se iskee.. :( vääriin ihmisiin aivan väärään aikaan ja no ei oikeita uhreja olekaan mutta kuitenkin.. Itse käyn pelkoa läpi omasta terveydestäni kun kohdunkaulaltani löytyi viiime marraskuussa muutoksia jotka olivat kontrollissa edelleen siellä.. seuraava kontrolli olisi synnytyksen jälkeen.. pelkään että saan itse tuon diagnoosin ja en nää lapseni kasvavan.. monet itkut itkenyt tuon takia.. nyt on vaan päättänyt mennä jokseenkin asian unohtaen seuraavaan kontrolliin.. täytyy vaan olla toivoa että kaikki kääntyy parhain päin :(
 
Voimia KuplaKameli ja T3p4!!

Omat murheet tuntuu niin mitättömiltä, ajattelin nimittäin tulla valittamaan palanneesta pahoinvoinnista... Nyt 13+3 ja tuntuu että yökötyttää kun on nälkä ja kun syö, eli koko ajan käytännössä.

Mulla on paino noussut ekasta neuvolasta (viikolla 9+jotain) n. 2kg. Nyt oon siis saavuttanut normaalipainon (jee!) eli en oo mitenkään tarkkaillu tuota painonnousua, oon vaan syönyt kun on nälkä :D Ylihuomenna on lääkärineuvola ja jos siellä punnitaan niin kysyn varmaan vielä tarkemmin tuosta painonnoususta yleensä.

Heti kun kerrottiin lähipiirille raskaudesta niin tuntuu kuin maha olis pullahtanut ulos! Aamupissan jälkeen hyvässä ryhdissä, jos vetää vatsan sisään ei huomaa mitään, mutta normaalisti röhmöttäen varsinkin iltaa kohden oon kyllä niin selvästi raskaana kuun voi olla :D On tää ihanaa <3
 
Mullekaan tota painoo ei tarvis tulla niin 4 kg tuntuu hurjalta. No jospa se pysähtyy nousu jossain kohtaa sitten.
 
Tsemppiä kuplakameli,toivon sinulle kaikkea parasta. Hankala olla ressaamatta tuollaisessa tilanteessa, mutta kovasti voimia. Sinulla tilanne joihin et itse voi vaikuttaa mitenkään. Mikään ri johdu sinusta! Kovasti tsemppiä!

t3p4 tsempit myös sinulle toivotaan että äitisi asenne muuttuu!
 
Takaisin
Top